Apart selecteren?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »
Dennis de Vries

Dennis de Vries

24/06/2008 18:33:00
Quote Anchor link
Hoi hier ben ik weer :P

Ik heb nu een tabel met zeg maar 10.000 dorpjes. Bij het registreren krijg je 1 dorpje die aan jouw naam wordt toegekend.
Later moet het ook mogelijk zijn om meerdere dorpjes te krijgen.
Nu heb ik een pagina waarbij je (eerste) dorpje wordt geshowed, met de gegevens uit de tabel dorpen.

Wat is de manier om later als je op de link klikt naar dorp 2 bijv te gaan? Bestaat er zoiets als een fake GET_ID?
Het dorp moet namelijk worden opgeroepen via de eigenaar naam en het ID.

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen ;)

PHP hulp

PHP hulp

06/11/2024 02:57:05

24/06/2008 19:27:00
Quote Anchor link
Nee ik volg het niet. Als je op een link klikt, dan kan je toch gewoon vars mee geven? Zoals hier op phphulp:
showtopic.php?cat=1&id=50375&lasttopic=1
Die kan je dan weer in php met $_GET d'r uitvissen...

Dennis de Vries

Dennis de Vries

24/06/2008 19:30:00
Quote Anchor link
Hoe wil je dat doen als je 1.002.001 dorpen in je tabel hebt en die dus in je bestand allemaal in moet voeren?
Dat kan natuurlijk niet

Aron K

Aron K

24/06/2008 19:32:00
Quote Anchor link
Ik denk dat ik het snap. Je zou kunnen doen:
link.php?dorp=2

En dan vervolgens in je query met een limit het 2e dorpje van die gebruiker eruit halen.

Dennis de Vries

Dennis de Vries

Quote Anchor link
Misschien denk ik wel helemaal verkeerd, ben al weer te lang bezig voor vandaag ¬¬

Quote Anchor link
Dennis de Vries schreef op 24.06.2008 19:30:
Hoe wil je dat doen als je 1.002.001 dorpen in je tabel hebt en die dus in je bestand allemaal in moet voeren?
Dat kan natuurlijk niet

Hoe bedoel je in moet voeren? Zo'n link laat je ook lekker door php genereren.

Dennis de Vries

Dennis de Vries

24/06/2008 19:34:00
Quote Anchor link
Ja dat kan een manier zijn Aron.
Zijn 2e dorp heeft bij het ID 295 in de tabel 'dorpen'.

Hoe kan je die er dan uitvissen?

Probleem is wel, je overzicht wordt met flash weergeven. Die haalt de data ook uit een file en die moet dus ook meteen worden aangepast als je naar je 2e dorpje gaat.

Timen kut

Timen kut

24/06/2008 19:36:00
Quote Anchor link
Als de gebruiker dorp 1 en 3 mag gebruiken.
krijg je imo gewoon dorp.php?dorp=1 en dorp.php?dorp=3
dan kun je op die manier 1 of 3 uit je DB gaan vissen..
als er nou 5 dorpen of 10.000 dorpen inzitten maakt dan niet uit....

Edit: moet je dat dorp=1 en dorp=3 wel effe automatiseren uiteraard:P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Timen kut

24/06/2008 19:36:00
Quote Anchor link
Dennis de Vries schreef op 24.06.2008 19:34:
Ja dat kan een manier zijn Aron.
Zijn 2e dorp heeft bij het ID 295 in de tabel 'dorpen'.

Hoe kan je die er dan uitvissen?

Waar oder je die tabel dan niet op? Kan je daar dan niet een query om bouwen?

Dennis de Vries schreef op 24.06.2008 19:34:
Probleem is wel, je overzicht wordt met flash weergeven. Die haalt de data ook uit een file en die moet dus ook meteen worden aangepast als je naar je 2e dorpje gaat.

Zoals je zelf zegt, flash haalt data op uit een bestand. Flash en php gaat wel goed samen.

Dennis de Vries

Dennis de Vries

24/06/2008 19:37:00
Quote Anchor link
Volgens mij is het wel zo simpel Timen, ben misschien te ongeconcentreerd ;)
Zal later even weer kijken, I'm takin' a break.

Dennis de Vries

Dennis de Vries

24/06/2008 20:32:00
Quote Anchor link
Oke ik haal nu alle dorpen die ik bezit met een loopje uit de database, met de link:

home-in.php?dorp=ID (ID is dan bijv 1 en 2).

Hoe kan ik nu bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$hout = number_format($dorp->hout, 0, '.' , '.');

het goede dorp, in $dorp laten 'maken'?

Timen kut

Timen kut

24/06/2008 20:35:00
Quote Anchor link
Hmm... $array['dorpnaam']??

Dennis de Vries

Dennis de Vries

24/06/2008 20:41:00
Quote Anchor link
En nu toegepast? Volgens mij werkt dat niet hoor

Timen kut

Timen kut

24/06/2008 20:45:00
Quote Anchor link
Ik weet verder niet wat je met die dorpsnaam moet, maar DMV dat dorpenID kun je de naam achterhalen en die er neer zetten.

Wat ook kan is het dorpenID er aan vastplakken..

Dennis de Vries

Dennis de Vries

24/06/2008 20:49:00
Quote Anchor link
Nou kijk,

In een apart rijtje staan al je dorpen, die uit de tabel 'dorpen' worden gehaald.
Als er in het spel 50.000 dorpen van verschillende spelers zijn wil je dit snel en goed uit de database halen met het ID van de desbetreffende dorpen.

Hoe doe ik dit als de link van één van je dorpen zeg maar: home-in.php?dorp=5000 is?

Ricolo

Ricolo

24/06/2008 20:51:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

$sql
= mysql_query("SELECT hout FROM tabel WHERE naamdorp = '$_GET['dorp']'");
$dorp = mysql_fetch_object($sql);
$hout = number_format($dorp->hout, 0, '.' , '.');

echo $hout;

?>

Zo zou ik het doen, weet echter niet of je dat bedoelt...?!

Timen kut

Timen kut

24/06/2008 20:54:00
Quote Anchor link
Zowel de dorpen tabel als de dorpenID tabel leegtrekken en die koppelen..
Als jij het ID van een dorp weet, weet je dus ook de dorpsnaam

Ik weet alleen niet precies wat je plan is :p dus ik gok maar een beetje in de goede richting :D

Dennis de Vries

Dennis de Vries

24/06/2008 20:55:00
Quote Anchor link
@ Rico,

Het werkt!
Wat een makkelijke oplossing zeg, ik was er zo dichtbij ;)

De anderen ook bedankt! Zeker weer wat aan gehad.

Tot de volgende keer :)

Miranda Verburg

Miranda Verburg

24/06/2008 21:26:00
Quote Anchor link
Tnx! Daar had ik ook iets aan :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Miranda Verburg

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.