Apenzijncool.nl
Maar daar gat het niet om, want mijn tijdelijke domein is http://31.186.174.118/~apenzi1x/ Wat vinden jullie van de style en inhoud van de homepage. Wat kan er nog veranderd worden?
klein dingetje:
bij de slider werkt de < niet als hij op de eerste pagina is.
de > op de laatste pagina werkt wel (dan gaat hij naar de eerste)
(leuk details, gisteren nog naar de apenheul geweest)
Gewijzigd op 19/04/2013 11:13:11 door Tobias Tobias
Mooie rustgevende website.
Zeer kritisch:
- http://www.os-templates.com/free-website-templates/plusbusiness. Op PHPhulp geven wij geen reviews op gedownloade templates. Het is dat ik in een goede bui ben en heb gezien dat je net nieuw op het forum bent, daarvoor wil ik je welkom heten en niet gelijk afstraffen. Ik wil je vragen om hier in het vervolg rekening mee te houden.
Kritischer:
- In de navigatie zit geen rollover of text decoration. Bij een navigatie verwacht ik altijd dat er iets gebeurd. Gaan mensen ook vanuit. Op het moment dat iets onderstreept wordt als ze erover heen gaan met de muis weten ze dat ze erop kunnen klikken.
- In de footer snap ik dat contact en social media nog 'tekst' staat omdat het nog niet is ingevuld. Maar onder afbeeldingen staat 'voeg toe verdwaald'.
- Volgens mij gebruik je een copyright vaak van het jaar dat de layout gemaakt is 'Copyright © 2010-2013'. Of zet je alleen het huidige jaar daar neer.
- Als ik in de navigatie op een pagina klik krijg ik een 404.
- De buttons zeggen 'Ga er naar toe', etc. Zorg dat je knoppen duidelijk zijn voor de gebruikers. Op het moment dat iemand heeft gehoord van een chat. Moet die mogelijkheid er een soort van uitspringen. Nu zouden ze eerst de tekst moeten lezen om te weten wat er gebeurd als ze op die knop klikken:
--- 'Broodje Aap Verhalen' -> 'Ga naar Broodje Aap Verhalen'
--- 'Gezzeligheid is ook belangrijk' -> 'Ga direct naar de Chat'
--- 'Heb jij ook een website' -> '****' <- voor deze heb ik geen goed alternatief, maar servicedesk weet ik niet of dat de goede naam keuze is. Servicedesk zou ik raadplegen als ik een product van jou heb gekocht wat niet naar behoren werkt of als ik een fout op je website heb gevonden.
- (1e afbeelding in slider) 'De meest interactieve en informatieve apen-site van Nederland! Op deze site vind je veel informatie over apen,'. Als het de meest informatieve site van Nederland is, is het niet dat je veel informatie over apen vindt, maar alle (zeker als je onder de naam van de website bovenaan het volgende zet 'Alles over apen!'. Daarnaast springt je doelgroep er niet uit. Is het voor dierverzorgers van Apen, kinderen voor een werkstuk, wetenschappelijke artikelen, etc? Zoiets zou ik wel benoemen.
- (2e afbeelding in slider) Geweldige afbeelding! xD
- Omdat je niet HTML 5 hebt geprogrammeerd. Probeer deze errors even weg te werken. W3C is een standaard, dat als geen errors en warnings hebt hij bijna altijd goed op alle internet browser wordt getoont.
Gewijzigd op 19/04/2013 11:14:17 door Bas IJzelendoorn
@Tobias: Tja, weet jij (of iemand anders) een mogelijkheid om 'm bij de eerste weg te halen?
@Bas Ijzelendoorn: Ow... Dat had ik nog niet gehoord... Sorry.
Dat is inderdaad wel een goed idee. Ik voeg binnenkort underlines toe als je er overheen gaat.
Ook Voeg toe is nog niet af ;)
Ja, ik snap wat je bedoeld. Ik verander het binnenkort!
Ook Servicedesk verander ik naar Website-service.
Haha, nu je het zegt! Ik verander het binnenkort!
Ik ga ook aan de doelgroep werken
Haha, bedankt!
Ik ga de errors bekijken, en veranderen!
De achtergrond is erg nadrukkelijk aanwezig en vooral op monitoren met "heldere instelling" word de aandacht afgeleid van de content.
Ik zou het contrast van het achtergrond plaatje iets verminderden of de donkerheid iets verhogen , daarmee haal je de "drukte" een beetje van je achtergrond weg waardoor je content wat meer naar voren komt.
Gewijzigd op 19/04/2013 14:30:13 door Daniel Bleumink