API Aanspreken
Joost S
17/12/2014 11:22:09Hallo,
Ik ben bezig met een applicatie waarbij de data wordt ingeladen via een Third-Party api.
In mijn post request aan de api geef ik via XML mee wat ik voor data wil hebben. Vervolgens krijg ik netjes een XML bericht als response met de gewenste data. Nu heb ik dat via cURL werkend. Maar dit is nu niet echt herbruikbaar en loosely coupled.
Dit lijkt me een uitdaging die bij meerdere voorkomt? Is hier een goede aanpak of library voor?
Uiteraard gezocht via Google maar niet kunnen vinden wat ik bedoel.
Iemand ideeen?
Bedankt.
Ik ben bezig met een applicatie waarbij de data wordt ingeladen via een Third-Party api.
In mijn post request aan de api geef ik via XML mee wat ik voor data wil hebben. Vervolgens krijg ik netjes een XML bericht als response met de gewenste data. Nu heb ik dat via cURL werkend. Maar dit is nu niet echt herbruikbaar en loosely coupled.
Dit lijkt me een uitdaging die bij meerdere voorkomt? Is hier een goede aanpak of library voor?
Iemand ideeen?
Bedankt.
PHP hulp
23/11/2024 06:35:54Joost S
17/12/2014 11:31:50Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik het netter wil hebben.
Het XML bericht die ik terug krijg verwerkt ik NU direct in mijn view.
Echter lijkt het me beter een losse laag te hebben in de applicatie die met de api spreekt.
Zoals doctrine met de database. Je hebt een entity class die je object beschrijft. En doctrine is de laag die de interactie verzorgd met de database. In mijn presentatie laag praat ik tegen het entity object. Die weet verder niks met welke database hij praat etc. Die wil alleen de data hebben.
Zoiets wil ik ook met de data van de api omgaan.
Iets duidelijker?
Het XML bericht die ik terug krijg verwerkt ik NU direct in mijn view.
Echter lijkt het me beter een losse laag te hebben in de applicatie die met de api spreekt.
Zoals doctrine met de database. Je hebt een entity class die je object beschrijft. En doctrine is de laag die de interactie verzorgd met de database. In mijn presentatie laag praat ik tegen het entity object. Die weet verder niks met welke database hij praat etc. Die wil alleen de data hebben.
Zoiets wil ik ook met de data van de api omgaan.
Iets duidelijker?
Gewijzigd op 17/12/2014 11:34:18 door Joost S
johan de wit
17/12/2014 14:23:55Xcallibur Xcallibur op 17/12/2014 11:22:09:
Iemand ideeen?
Iemand ideeen?
dit wil ook weten.
Is het niet handig om 2 verschillende sha256 code te laten valideren dat niet zomaar kunnen gebruiken.