Apostrof ( ' ) komt een \ voor te staan ' \.
Frank h
14/03/2011 14:22:30Hallo,
Ik heb een PHP invulformulier en als er nu mensen inschrijven met in de achternaam een ' dus bijv. van 't Hof dan komt er na de apostrof 'een \ te staan.
Hoe kan ik dit oplossen? Kan er helaas weinig over terugvinden.
Groeten
Frank
Ik heb een PHP invulformulier en als er nu mensen inschrijven met in de achternaam een ' dus bijv. van 't Hof dan komt er na de apostrof 'een \ te staan.
Hoe kan ik dit oplossen? Kan er helaas weinig over terugvinden.
Groeten
Frank
Gewijzigd op 14/03/2011 14:37:48 door Frank h
PHP hulp
05/11/2024 17:36:18Barttje R
14/03/2011 14:23:40Frank h
14/03/2011 14:37:10Beste Barttje,
Bedankt voor je reactie en verwijzing naar een URL. Dit is behoorlijk technisch.
Zou je het in een voorbeeld willen uitleggen?
Groeten
Frank
Bedankt voor je reactie en verwijzing naar een URL. Dit is behoorlijk technisch.
Zou je het in een voorbeeld willen uitleggen?
Groeten
Frank
Barttje R
14/03/2011 14:39:45Stel dat je formulier verzonden is en je heb een variable $_POST['naam'].
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
// Weergeeft de naam met \ voor de '
echo $_POST['naam'];
// Haalt de \ weg voor de '
echo stripslashes($_POST['naam']);
?>
// Weergeeft de naam met \ voor de '
echo $_POST['naam'];
// Haalt de \ weg voor de '
echo stripslashes($_POST['naam']);
?>
Bas IJzelendoorn
14/03/2011 14:51:12je hebt bij het toevoegen van een bericht waarschijnlijk addslashes() staan.
add slashes zoals het al zegt. Slash toevoegen. Dat doet hij bij apostrofjes. als je dus de naam <van 't hof> hebt schrijft hij de informatie weg als <van \'t hof> Als jij dan de gegevens terug haalt pakt hij dus <van \'t hof>. Door middel van stripslashes() zoals het als zegt strippen van slashes krijg je weer <van 't hof>
add slashes zoals het al zegt. Slash toevoegen. Dat doet hij bij apostrofjes. als je dus de naam <van 't hof> hebt schrijft hij de informatie weg als <van \'t hof> Als jij dan de gegevens terug haalt pakt hij dus <van \'t hof>. Door middel van stripslashes() zoals het als zegt strippen van slashes krijg je weer <van 't hof>
Frank h
14/03/2011 15:18:53Hallo Barttje,
Ik heb het opgelost:
$Naam = stripslashes ($_POST[Naam]);
Ik heb het ook gelijk maar bij Straat en Woonplaats gezet :)
Mijn dank voor je uitleg en hulp!
Groeten
Frank
Ik heb het opgelost:
$Naam = stripslashes ($_POST[Naam]);
Ik heb het ook gelijk maar bij Straat en Woonplaats gezet :)
Mijn dank voor je uitleg en hulp!
Groeten
Frank