apps apps apps... Android!
Ik heb mijn mobiel telefoonabonnement verlengd en over 2 weken heb ik mobiel internet. En nu wil ik weten...
Wat zijn volgens jou onmisbare Android apps die ik zeker moet installeren? Bij voorkeur gratis, maar als het echt een hele goede app is en je moet er wel voor betalen dan hoor ik het ook graag... en oh ja, ik hoor ook graag wat leuke spelletjes zijn. Ik ben er totaal niet in thuis... dus ik hoop dat jullie wat goede tips hebben. Alvast bedankt!
TweetDeck (Twitter)
Tweakers.net (lijkt me duidelijk)
Buienradar (lijkt me duidelijk)
WhatsApp (Soort en met gratis SMS)
YouTube (lijkt me duidelijk) Let er op dat je geen filmpjes gaat kijken als je op mobiel internet zit, alleen gebruiken op wifi.
Barcode Scanner (lijkt me duidelijk)
Skype (lijkt me duidelijk)
Internetbankieren app van je eigen bank als deze aanwezig is...
Shazam (Herkent muziek)
EDIT: Kijk gewoon op https://market.android.com/ Hier kun je gratis rondbladeren en kijken welke apps je wilt installeren.
Gewijzigd op 20/09/2011 21:27:00 door Bram Boos
Ik heb ook wel gehoord dat er programma's zijn die onnodige programma's uitzetten waardoor je batterij het langer volhoudt?
Nog andere mensen met goede tips? Ik hoor het graag!
Gewijzigd op 20/09/2011 23:11:25 door Ozzie PHP
Advanced task killer
Thanks Vincent! Weet je nog meer handige apps?
Ligt ook een beetje aan je hobby en werk, misschien vind je wat leuks wat erbij past.
Zo heb ik de Tweakers Barcode scanner gedownloadt. Die geeft een leuke link naar de Pricewatch als ik een barcode inscan.
Trouwens, Whatsapp werkt geloof ik nog niet op de tablet :P
Oh, grappig zo'n tweakers barcode scanner.
Ik begrijp dat het ook afhankelijk is van werk / hobby... maar ern zullen ook vast wel wat must-haves hebben, van die handige tooltjes waar je, als je ze eenmaal hebt, niet meer zonder kan. Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand een app had waarmee hij een locatie kan opslaan? Als je dan in een vreemde stad bent kun je met die app je locatie opslaan (bijvoorbeeld van je hotel) en als je dan 5 uur later je hotel wil terugvinden kun je die app gebruiken. Dat soort handige dingen zeg maar... en (reeds genoemd) whatsapp en buienradar. Maar er zullen vast nog meer zijn...
ebuddy
hyves
google plus
Paypal
adobe reader (PDF)
(root only)
Rom manager
Wat is dat root only precies? Dat kwam ik gisteren op die link van Bram Boos ook ergens tegen. Daar stond bij een app "Root required" of iets dergelijks. Wat houdt dat precies in?
Ozzie PHP op 20/09/2011 23:09:56:
Thanks Bram... waarvoor heb je die barcode scanner nodig?? Skype (voip) mag trouwens niet bij Telfort en lijkt me ook niet gezond voor mn databundel :)
Ik heb ook wel gehoord dat er programma's zijn die onnodige programma's uitzetten waardoor je batterij het langer volhoudt?
Barcode scanner kun je bijvoorbeeld gebruiken om QR codes te scannen. Verder kun je Skype wel gebruiken maar dan net als ik bij YouTube ook al zei: alleen oop WiFi gebruiken en dus niet op je databundel...
Ah op die manier... via WiFi. Heb alleen thuis geen WiFi, dus zit toch enigszins gebonden aan m'n netwerk. Waar kun je eigenlijk zoal gratis gebruik maken van WiFi?