array merge, soort van
array 1:
array2:
Wat ik als eindresultaat wil zien:
Met array_push kan zoiets niet, volgens mij. Is zoiets mogelijk, en zo ja: hoe?
LET OP: dit is een dynamisch geval, want er zijn veel meer functies (in array 1 staan allerlei functies, die verschillende variabelen erbij kunnen hebben; array 2 geeft de waardes van de variabelen, genoemd in 1, op dezelfde volgorde weer).
foreach($array2["lengte"] as $key => $value)
{
$fin_arr["lengte"][$array1["lengte"][$key]] = $value ;
}
print_r($fin_arr) ;
Zoiets?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
Als er geen andere functie (een 'echte php functie') voor is, is dit inderdaad een goede oplossing. Hij kan gebruikt worden, echter mis ik nog wel het feit dat er behalve "lengte" ook nog andere functies aanwezig zijn. Deze moeten dus ook dynamisch benaderd worden.
Verder, ik weet niet of het een probleem is (maar bij de uitleg van Jacco is dit wel zo), er zijn 2 'dimenties' met de array.
Ik zit even te proberen, maar kom er nog niet uit.
Jacco's voorbeeld werkt prima, echter alleen met de lengte natuurlijk; maar dit moet dynamisch.
En om nou nog een foreach om die foreach te zetten, lijkt me wel een beetje jammer; of is dit nodig?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Verhoef
Ben bang van wel ja
Dank voor hulp!
Het begint een aardig lang script te worden, dus ik hoop dat het goed laad. Nadeel is dat dit stukje code ongeveer 40x per pagina gedraaid moet worden (ik heb een soort van "custom" functies/variabelen gemaakt, die hij automatisch uit teksten haalt, en omzet). Wel mooi en handig, maar wel wat belastend volgens mij.