Array opbouwen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »
Mr Beronne

Mr Beronne

28/10/2012 13:09:27
Quote Anchor link
Beste lezers ik zit met een simpel probleem maar kom er even niet uit.

Ik heb een tabel in db waar ik data uit wil halen en als ik het er nu uit
haal krijg ik deze array terug

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Array
(
    [id] => 1
    [naam] => Auto's
)
Array
(
    [id] => 2
    [naam] => Vrachtauto's
)
Array
(
    [id] => 3
    [naam] => Scooters
)
Array
(
    [id] => 4
    [naam] => Snorfietsen
)

maar dit moet 1 array worden zoals dit:

Array
(
    [1] => Auto's
    [2] => Vrachtauto's
    [3] => Scooters
    [4] => Snorfietsen
)

Dus de id gevolgd met de waarde ik heb van alles geprobeerd met een foreach of hoe dan ook
maar het wilt me niet lukken dus vraag ik om hulp

PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 14:31:42

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

28/10/2012 13:16:26
Quote Anchor link
Laat je code eens zien

Wouter J

Wouter J

28/10/2012 13:17:04
Quote Anchor link
Wat heb je al geprobeerd? Dan kunnen we je helpen.

Mr Beronne

Mr Beronne

28/10/2012 13:19:22
Quote Anchor link
Zo haal ik de data uit de tabel
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
        $sql
= mysql_query("SELECT id, naam FROM productgroep") or die (mysql_error());

while($row = mysql_fetch_assoc($sql)){
            foreach($row as $key => $value){
                $products[] = $value;
            }        
        }

?>

Op deze manier krijg ik gewoon deze array te zien:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Array
(
    [id] => 1
    [naam] => Auto's
)
Array
(
    [id] => 2
    [naam] => Vrachtauto's
)
Array
(
    [id] => 3
    [naam] => Scooters
)
Array
(
    [id] => 4
    [naam] => Snorfietsen
)

Dit is natuurlijk logisch maar nu wil ik het zo hebben dat ik 1 array krijg met
1 => Auto's
2 => .....
3 => ....

Maar dit lukt mij niet.
Ik zat te denken om nog een foreach binnen die eerste foreach te doen
maar dat lukt mij niet dus hoop dat iemand mij kan helpen
Gewijzigd op 28/10/2012 13:22:33 door Mr Beronne

- Raoul -

- Raoul -

28/10/2012 13:21:44
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

$products
= array();
$sql = mysql_query("SELECT id, naam FROM productgroep");

if ($sql == false) {

echo 'Fout: Kon de query niet uitvoeren.';

}
else {

while ($row = mysql_fetch_assoc($sql)) {
     $products[] = $row['naam'];
  }

print_r($products);

}

?>
Gewijzigd op 28/10/2012 13:23:54 door - Raoul -

Mr Beronne

Mr Beronne

28/10/2012 13:23:55
Quote Anchor link
@Raoul kan het niet een een foreach dat vind ik zelf netter staan,
maar als dat niet wil dan hou ik het wel bij en while loop

- Raoul -

- Raoul -

28/10/2012 13:24:25
Quote Anchor link
Waarom zou je nog een foreach erbij zetten als dan helemaal niet nodig is?
Een foreach in een while loop zetten (met een query als resource) is onzin en word in de praktijk vrijwel nooit gebruikt.
Gewijzigd op 28/10/2012 13:26:17 door - Raoul -

Mr Beronne

Mr Beronne

28/10/2012 13:26:45
Quote Anchor link
/
Gewijzigd op 28/10/2012 13:33:26 door Mr Beronne

- Raoul -

- Raoul -

28/10/2012 13:27:35
Quote Anchor link
Het is wel van balang dat je het snapt! Dussssss... snap je m'n code en waarom het werkt?
Trouwens, waarom zou hier een slotje op moeten?

Wouter J

Wouter J

28/10/2012 13:28:50
Quote Anchor link
We doen hier niet aan slotjes :) En dit is niet precies wat Bham wilt. Stel je verwijderd ID 4 dan wil je die ook niet meer in je array hebben staan. Ik zou het zo aanpakken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
// ...
$row = mysql_fetch_assoc($result);

$products = array();

foreach ($row as $id => $name) {
    $products[$id] = $name;
}

?>

Mr Beronne

Mr Beronne

28/10/2012 13:34:27
Quote Anchor link
Beste mensen ik zie het nu ook dat er wat fout gaat net zoals Wouter j Zegt. Op de manier van Raoul wordt er genummerd vanuit de array dus bij 0 en dit is niet de nummering van id's uit de db

- Raoul -

- Raoul -

28/10/2012 13:36:53
Quote Anchor link
Ok dan...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

$products
= array();

if ($sql == false) {

}
else {

$products[$row['id']] = $row['naam'];
  }

print_r($products);

}

?>

Mr Beronne

Mr Beronne

28/10/2012 13:38:32
Quote Anchor link
Wouter J als ik het op jouw manier doe:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
        $sql
= mysql_query("SELECT id, naam FROM productgroep") or die (mysql_error());
        $row = mysql_fetch_assoc($sql);

foreach ($row as $id =>$name){
            $products[$id] = $name;    
        }

?>

krijg ik alleen maar deze array terug:
Array
(
[id] => 1
[naam] => Auto's
)

Wouter J

Wouter J

28/10/2012 13:39:57
Quote Anchor link
Ah, het moet dit zijn denk ik:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// ...
$rows = mysql_fetch_assoc($sql);

foreach ($rows as $row) {
    $products[$row['id'] = $row['name']
}

Mr Beronne

Mr Beronne

28/10/2012 16:36:57
Quote Anchor link
@ Wouter J
Jouw voorbeeld werkt nog niet volgens mij kom niet alle data binnen in $rows
alleen dit maar:

Array
(
[id] => 1
[naam] => Auto's
)

Dus hoe zorg ik er dan voor dat hij alles pakt

- SanThe -

- SanThe -

28/10/2012 16:49:38
Quote Anchor link
Volgens mij is dit het juiste antwoord:

- Raoul - op 28/10/2012 13:36:53:
Ok dan...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

$products
= array();

if ($sql == false) {

}
else {

$products[$row['id']] = $row['naam'];
  }

print_r($products);

}

?>

Mr Beronne

Mr Beronne

28/10/2012 17:10:24
Quote Anchor link
Klopt dat werkt nu heb ik nog een vraag ik wil de tweede waarde ophalen doormiddel van ajax maar hoe
kan ik data: id, sturen naar een functie in een class ik heb nu dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
        <script>
        $(document).ready(function() {

$("#product").change(function(){
                var id = "id="+$(this).val();
                //alert(id);

$.ajax({
                    type: "POST",
                    url: "classes/class_Garage.php",
                    data: id,
                    cache: false,
                    success: function(html){
                        $("#type_product").html(html)
                        // waarde terug van ajax
                    }
                });                
            });            
        });
        </script>

Bij data moet iets als dit komen te staan:
data:
Code (php)
1
<?php $setTypes = $garage->setTypes(id);?>
,
heb al meerdere dingen geprobeerd maar weet zo niet hoe ik dus
de data van id in mijn functie krijg??
Gewijzigd op 28/10/2012 17:11:54 door Mr Beronne

Flip --

Flip --

28/10/2012 19:29:25
Quote Anchor link
Maar wat nu als dadelijk iemand weer met een werkende oplossing komt maar jij vind het niet net geschreven?

Misschien kan je ook even erbij schrijven wanneer een code voor jou net is zodat we deze requirements kunnen meenemen in het ontwerp???
Gewijzigd op 28/10/2012 19:31:12 door Flip --

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.