Array parsen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Marco

Marco

05/11/2008 23:44:00
Quote Anchor link
Ik heb de volgende foutief geformatte array:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
"flags" => array(
                "Immunity" => "grav ping afk a b c d e f g h i k l m n o p q r s t u v x y",
                "Immunity" => "autojoin",
                "Admin" => "q2 q3 grav pban A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V",
                "Admin" => "W X Y Z a b c d e f g i k l m o p q r s t v w x y z client",
                "Admin" => "admin spray",
            ),

De array is niet correct geformat, omdat deze uit een ander programma komt, wat niet met PHP werkt. PHP moet de array gaan parsen, dus heb ik de handel kunnen omzetten naar bovenstaande. Het programma die dit genereert, kan blijkbaar wel overweg met dubbele keys, maar in PHP werkt dat natuurlijk niet.

De code kan weleens anders worden, maar PHP moet het kunnen blijven parsen, dus hoe kan ik het stuk code formatten dat het wel werkt? In andere woorden, hoe kan ik de code door PHP laten veranderen in dit:

Code (php)
1
2
3
4
"flags" => array(
                "Immunity" => "grav ping afk a b c d e f g h i k l m n o p q r s t u v x y autojoin",
                "Admin" => "q2 q3 grav pban A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z a b c d e f g i k l m o p q r s t v w x y z client admin spray",
            ),
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marco

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 07:25:30

- SanThe -

- SanThe -

05/11/2008 23:48:00
Quote Anchor link
Hoe wordt het er nu ingeschreven?

Marco

Marco

06/11/2008 00:06:00
Quote Anchor link
Zoals het eerste stuk code wat ik liet zien. De originele code is nog anders en heb ik niet in mijn post gezet. Ter informatie; het origineel was dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
"flags"
            {
                "Immunity"    "grav ping afk a b c d e f g h i k l m n o p q r s t u v x y"
                "Immunity"    "autojoin"
                "Admin"    "q2 q3 grav pban A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V"
                "Admin"    "W X Y Z a b c d e f g i k l m o p q r s t v w x y z client"
                "Admin"    "admin spray"
            }

De array uit de eerste code geeft hierdoor alleen wat steeds in de laatste van de dubbele keys beschreven wordt, dus dat is dit:

Code (php)
1
2
"Immunity" => "autojoin"
"Admin" => "admin spray"

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 00:16:00
Quote Anchor link
Met dat 'origineel' kan je niks. Je kan wel iets doen op het moment dat het originaal wordt aangemaakt.

Marco

Marco

06/11/2008 00:26:00
Quote Anchor link
Wat bedoel je precies met 'op het moment dat het origineel' wordt aangemaakt?
Het origineel is verder ook niet echt belangrijk, omdat PHP er inderdaad niks mee kan. Daarom heb ik die ook (via PHP, want het moet automatisch) kunnen formatten naar het eerste stuk code wat ik in deze thread heb gepost.

Dus ik moet eigenlijk een script hebben die dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
"flags" => array(
            ),

veranderd in:

Code (php)
1
2
3
4
"flags" => array(
                "Immunity" => "grav ping afk a b c d e f g h i k l m n o p q r s t u v x y autojoin",
                "Admin" => "q2 q3 grav pban A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z a b c d e f g i k l m o p q r s t v w x y z client admin spray",
            ),

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 00:36:00
Quote Anchor link
Dat snap ik. Maar hoe maak je die eerste?

Marco

Marco

06/11/2008 00:38:00
Quote Anchor link
Met een aantal handige str_replaces:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
    public function convertToArray($clientsfile) {
        $subjects_a = array(" ", "\t", "{", "}", "%02%");
        $replacements_a = array("%02%", " => ", "=> array(", "),", " ");

$subjects_b = array();
        $replacements_b = array();

$newclientsfile = array();
        foreach($clientsfile as $key => $value) {
            while(strpos($value, "\t") === 0) {
                $value = substr($value, 1);
            }

$value = str_replace($subjects_a, $replacements_a, $value);
            $value = str_replace($subjects_b, $replacements_b, $value);
            if(strpos($value, "=>")) {
                $value = $value.",";
            }

$newclientsfile[] = $value;
        }

return $newclientsfile;
    }

?>

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 00:46:00
Quote Anchor link
Okee, het wordt al iets duidelijker. Nu zou ik nog willen weten wat er in $clientsfile zit. Dus in de aanroep van de funtie.

Marco

Marco

06/11/2008 00:50:00
Quote Anchor link
Ok, das mooi :)

In $clientsfile zit de originele versie van het bestand dat omgezet gaat worden, waar dus die code in staat waar je niks mee kan. Dat is in de array gezet met file():
$clientsfile = file("clients.txt");

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 00:52:00
Quote Anchor link
Geef eens een paar regels uit die file. Even om te zien hoe dat in elkaar steekt.

Marco

Marco

06/11/2008 00:56:00
Quote Anchor link
Het bestand heet clients.txt en ziet er zo uit:
http://www.themadman.nl/clients.txt

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 01:02:00
Quote Anchor link
Ik begrijp uit een ander topic van jou dat je dat bestand zelf creëert. Wat is het doel van dat bestand? Alleen opslaan van gegevens of moet dat persé in dat format?

Marco

Marco

06/11/2008 01:05:00
Quote Anchor link
Ik heb in een ander topic het erover gehad om dit bestand naar een format die php verstaat te converteren, maar ik maak de file niet zelf. Het bevat gegevens over rechten die users hebben op een server. Het moet ook perse in die format, omdat ik het bestand dus niet zelf maak en de parser niet php is. De rechten van users moeten ook via een website aangepast kunnen worden, dus wil ik het bestand leesbaar maken voor php, maar de format moet uiteindelijk hetzelfde zijn.

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 01:08:00
Quote Anchor link
En wat heb je nodig uit die file? Alles? En hoe zou je het willen hebben?
Ik heb hier al een testomgeving dus kom maar met je probleem.

Marco

Marco

06/11/2008 01:16:00
Quote Anchor link
Ik moet inderdaad zo'n beetje alles uit de file hebben:
- De naam van users moet aan te passen zijn;
- De steamid van users moet aan te passen zijn;
- De flags van users moeten aan te passen zijn;
- De groups waar users deel van uitmaken moeten aan te passen zijn;
- De groups zelf moeten aan te passen zijn.

Hoe ik het binnenkrijg maak niet zo heel veel uit, als een heel andere aanpak de oplossing biedt, mag dat ook, zolang het maar php is natuurlijk. Zelf vond ik de aanpak met arrays een vrij goeie, omdat de originele file er vrij veel op lijkt, en het een duidelijke structuur biedt.

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 01:21:00
Quote Anchor link
Ik zal eens even gaan puzzelen.
Als je af en toe mijn testuitvoer wilt zien die staat hier onder 'test'.

Marco

Marco

06/11/2008 01:25:00
Quote Anchor link
Ok, dat stel ik zeer op prijs.

Mathijs -

Mathijs -

06/11/2008 01:48:00
Quote Anchor link
dat array idee lijkt me niet eens zo slecht. santhe zal vast met een uitgebreidere oplossing komen, maar hier een ideetje:

maak van die dubbele items gewoon een array.

dus ipv:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
"flags" => array(
            ),

iets als:

Code (php)
1
2
3
4
"flags" => array(
                "Immunity" => array("grav ping afk a b c d e f g h i k l m n o p q r s t u v x y", "autojoin"),
                "Admin" => array("q2 q3 grav pban A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V", "W X Y Z a b c d e f g i k l m o p q r s t v w x y z client", "admin spray"),
            ),

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 10:18:00
Quote Anchor link
Ik heb best een tijd zitten puzzelen, maar ik ben bang dat ik het niet voor elkaar krijg.

Marco

Marco

06/11/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Das jammer, zou je wel even willen posten wat je bereikt hebt? Ik heb de output in de gaten gehouden, maar daar staat geen php tussen.

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 10:32:00
Quote Anchor link
Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar daar heb je echt niets aan. Misschien dat het simpeler zou zijn met een ander file-format. Maar ook dat weet ik niet zeker.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.