Array parsen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Marco

Marco

05/11/2008 23:44:00
Quote Anchor link
Ik heb de volgende foutief geformatte array:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
"flags" => array(
                "Immunity" => "grav ping afk a b c d e f g h i k l m n o p q r s t u v x y",
                "Immunity" => "autojoin",
                "Admin" => "q2 q3 grav pban A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V",
                "Admin" => "W X Y Z a b c d e f g i k l m o p q r s t v w x y z client",
                "Admin" => "admin spray",
            ),

De array is niet correct geformat, omdat deze uit een ander programma komt, wat niet met PHP werkt. PHP moet de array gaan parsen, dus heb ik de handel kunnen omzetten naar bovenstaande. Het programma die dit genereert, kan blijkbaar wel overweg met dubbele keys, maar in PHP werkt dat natuurlijk niet.

De code kan weleens anders worden, maar PHP moet het kunnen blijven parsen, dus hoe kan ik het stuk code formatten dat het wel werkt? In andere woorden, hoe kan ik de code door PHP laten veranderen in dit:

Code (php)
1
2
3
4
"flags" => array(
                "Immunity" => "grav ping afk a b c d e f g h i k l m n o p q r s t u v x y autojoin",
                "Admin" => "q2 q3 grav pban A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z a b c d e f g i k l m o p q r s t v w x y z client admin spray",
            ),
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marco

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 22:51:11

- SanThe -

- SanThe -

05/11/2008 23:48:00
Quote Anchor link
Hoe wordt het er nu ingeschreven?

Marco

Marco

06/11/2008 00:06:00
Quote Anchor link
Zoals het eerste stuk code wat ik liet zien. De originele code is nog anders en heb ik niet in mijn post gezet. Ter informatie; het origineel was dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
"flags"
            {
                "Immunity"    "grav ping afk a b c d e f g h i k l m n o p q r s t u v x y"
                "Immunity"    "autojoin"
                "Admin"    "q2 q3 grav pban A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V"
                "Admin"    "W X Y Z a b c d e f g i k l m o p q r s t v w x y z client"
                "Admin"    "admin spray"
            }

De array uit de eerste code geeft hierdoor alleen wat steeds in de laatste van de dubbele keys beschreven wordt, dus dat is dit:

Code (php)
1
2
"Immunity" => "autojoin"
"Admin" => "admin spray"

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 00:16:00
Quote Anchor link
Met dat 'origineel' kan je niks. Je kan wel iets doen op het moment dat het originaal wordt aangemaakt.

Marco

Marco

06/11/2008 00:26:00
Quote Anchor link
Wat bedoel je precies met 'op het moment dat het origineel' wordt aangemaakt?
Het origineel is verder ook niet echt belangrijk, omdat PHP er inderdaad niks mee kan. Daarom heb ik die ook (via PHP, want het moet automatisch) kunnen formatten naar het eerste stuk code wat ik in deze thread heb gepost.

Dus ik moet eigenlijk een script hebben die dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
"flags" => array(
            ),

veranderd in:

Code (php)
1
2
3
4
"flags" => array(
                "Immunity" => "grav ping afk a b c d e f g h i k l m n o p q r s t u v x y autojoin",
                "Admin" => "q2 q3 grav pban A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z a b c d e f g i k l m o p q r s t v w x y z client admin spray",
            ),

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 00:36:00
Quote Anchor link
Dat snap ik. Maar hoe maak je die eerste?

Marco

Marco

06/11/2008 00:38:00
Quote Anchor link
Met een aantal handige str_replaces:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
    public function convertToArray($clientsfile) {
        $subjects_a = array(" ", "\t", "{", "}", "%02%");
        $replacements_a = array("%02%", " => ", "=> array(", "),", " ");

$subjects_b = array();
        $replacements_b = array();

$newclientsfile = array();
        foreach($clientsfile as $key => $value) {
            while(strpos($value, "\t") === 0) {
                $value = substr($value, 1);
            }

$value = str_replace($subjects_a, $replacements_a, $value);
            $value = str_replace($subjects_b, $replacements_b, $value);
            if(strpos($value, "=>")) {
                $value = $value.",";
            }

$newclientsfile[] = $value;
        }

return $newclientsfile;
    }

?>

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 00:46:00
Quote Anchor link
Okee, het wordt al iets duidelijker. Nu zou ik nog willen weten wat er in $clientsfile zit. Dus in de aanroep van de funtie.

Marco

Marco

06/11/2008 00:50:00
Quote Anchor link
Ok, das mooi :)

In $clientsfile zit de originele versie van het bestand dat omgezet gaat worden, waar dus die code in staat waar je niks mee kan. Dat is in de array gezet met file():
$clientsfile = file("clients.txt");

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 00:52:00
Quote Anchor link
Geef eens een paar regels uit die file. Even om te zien hoe dat in elkaar steekt.

Marco

Marco

06/11/2008 00:56:00
Quote Anchor link
Het bestand heet clients.txt en ziet er zo uit:
http://www.themadman.nl/clients.txt

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 01:02:00
Quote Anchor link
Ik begrijp uit een ander topic van jou dat je dat bestand zelf creëert. Wat is het doel van dat bestand? Alleen opslaan van gegevens of moet dat persé in dat format?

Marco

Marco

06/11/2008 01:05:00
Quote Anchor link
Ik heb in een ander topic het erover gehad om dit bestand naar een format die php verstaat te converteren, maar ik maak de file niet zelf. Het bevat gegevens over rechten die users hebben op een server. Het moet ook perse in die format, omdat ik het bestand dus niet zelf maak en de parser niet php is. De rechten van users moeten ook via een website aangepast kunnen worden, dus wil ik het bestand leesbaar maken voor php, maar de format moet uiteindelijk hetzelfde zijn.

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 01:08:00
Quote Anchor link
En wat heb je nodig uit die file? Alles? En hoe zou je het willen hebben?
Ik heb hier al een testomgeving dus kom maar met je probleem.

Marco

Marco

06/11/2008 01:16:00
Quote Anchor link
Ik moet inderdaad zo'n beetje alles uit de file hebben:
- De naam van users moet aan te passen zijn;
- De steamid van users moet aan te passen zijn;
- De flags van users moeten aan te passen zijn;
- De groups waar users deel van uitmaken moeten aan te passen zijn;
- De groups zelf moeten aan te passen zijn.

Hoe ik het binnenkrijg maak niet zo heel veel uit, als een heel andere aanpak de oplossing biedt, mag dat ook, zolang het maar php is natuurlijk. Zelf vond ik de aanpak met arrays een vrij goeie, omdat de originele file er vrij veel op lijkt, en het een duidelijke structuur biedt.

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 01:21:00
Quote Anchor link
Ik zal eens even gaan puzzelen.
Als je af en toe mijn testuitvoer wilt zien die staat hier onder 'test'.

Marco

Marco

06/11/2008 01:25:00
Quote Anchor link
Ok, dat stel ik zeer op prijs.

Mathijs -

Mathijs -

06/11/2008 01:48:00
Quote Anchor link
dat array idee lijkt me niet eens zo slecht. santhe zal vast met een uitgebreidere oplossing komen, maar hier een ideetje:

maak van die dubbele items gewoon een array.

dus ipv:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
"flags" => array(
            ),

iets als:

Code (php)
1
2
3
4
"flags" => array(
                "Immunity" => array("grav ping afk a b c d e f g h i k l m n o p q r s t u v x y", "autojoin"),
                "Admin" => array("q2 q3 grav pban A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V", "W X Y Z a b c d e f g i k l m o p q r s t v w x y z client", "admin spray"),
            ),

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 10:18:00
Quote Anchor link
Ik heb best een tijd zitten puzzelen, maar ik ben bang dat ik het niet voor elkaar krijg.

Marco

Marco

06/11/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Das jammer, zou je wel even willen posten wat je bereikt hebt? Ik heb de output in de gaten gehouden, maar daar staat geen php tussen.

- SanThe -

- SanThe -

06/11/2008 10:32:00
Quote Anchor link
Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar daar heb je echt niets aan. Misschien dat het simpeler zou zijn met een ander file-format. Maar ook dat weet ik niet zeker.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.