Array printen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »
Jan Tje

Jan Tje

12/03/2014 22:01:17
Quote Anchor link
Goede avond,

Ik zit met het volgende 'probleem'. Ik heb een pagina gemaakt waar ik nieuwe items toevoeg. Deze items zijn in te delen naar meerdere categorieën. Hier het deel van het form (dat bij action naar nieuw_add.php gaat) :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
nieuw.php

<form method="post" action="nieuw_add">

<table>
        <tr>
            <td width="100">Website</td>
            <td><input name="url" type="text" id="url"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td width="100">E-mail</td>
            <td><input name="email" type="text" id="email"></td>
        </tr>
</table>

<?php
                    $query
=mysqli_query($conn, "select * from category")or die(mysqli_error($conn));
                    while($row=mysqli_fetch_array($query)){
                        $category_id=$row['id'];
                    ?>

<table>
                    <tr>
                        <td width="115"></td>
                        <td width="20" style="padding-bottom: 4px"><input name="selector[]" type="checkbox" value="<?php echo $category_id; ?>"></td>
                        <td width="100" style="padding-top:3px; padding-bottom: 1px"><?php echo $row['type'] ?></td>
                           <td width="265" style="padding-top:3px; padding-bottom: 1px"><?php echo $row['name'] ?></td>
                    </tr>
</table>

<input name="save" type="submit" id="save" class="btn btn-success" value="Voeg toe">

</form>

<?php  
}
?>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
nieuw_add.php

<?php

$url
= check($_POST['url']);
$email = check($_POST['email']);

$id=$_POST['selector'];
$N = count($id);
for($i=0; $i < $N; $i++)
{

$result = mysqli_query($conn, "SELECT * FROM category where id='$id[$i]'");
    while($row = mysqli_fetch_array($result))
        {
        }

}

$sql = "INSERT INTO test(id, url, email, category_id)
        VALUES (NULL, '{$url}', '{$email}', '{$category_id}');"
;
$retval = mysqli_query($conn, $sql);    
if(! $retval )
{

die('Could not enter data: ' . mysqli_error($conn));
}

?>

Ik wil de met checkboxen geselecteerde categorieën toevoegen aan de database test, zodat deze de volgende keer daaruit gehaald kunnen worden, echter lukt mij dit niet.

Misschien iemand enig idee?

Alvast bedankt!!
Gewijzigd op 12/03/2014 22:04:04 door Jan Tje

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 22:06:48

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/03/2014 00:25:47
Quote Anchor link
Het gaat al fout met de database indeling. Je zult drie tabellen nodig hebben. één tabel waarin de items komen, één waarin de categorieën komen en dan een koppeltabel voor items en categorieën.

items:
-id
-url
-email

categories:
-id
-naam

item_category
-item_id
-category_id

je gaat dan items aan categorieën toevoegen door een record aan de koppeltabel toe tevoegen

voorbeeld

items:
1 - http://www.test.nl - [email protected]
2 - http://www.info.nl - [email protected]

categorieën:
1 - programmeren
2 - reizen
3 - auto's

item_category:
1 - 2 (http://www.test.nl ==> reizen)
2 - 2 (http://www.info.nl ==> reizen)
2 - 3 (http://www.info.nl ==> auto's)

zoals je ziet kun je zo meerdere items aan een category toekennen maar ook andersom namelijk meerdere categorieën aan een item.

Dit noemen ze een many-to-many relation.

Wat betreft de checkboxen hou er rekening mee dat alleen de waarde <name>=On wordt gepost als de checkbox aangevinkt is. Is de checkbox niet aangevinkt dan wordt er niets! gepost.

Jan Tje

Jan Tje

13/03/2014 08:01:30
Quote Anchor link
Bedankt voor je hulp. Daar ga ik zeker mee aan de slag. Misschien wil je mij in de tussentijd ook even helpen door mijn code werkend te krijgen? Ik mis iets maar kom er maar niet achter wat helaas. Vriendelijk dank.

Michael -

Michael -

13/03/2014 08:19:22
Quote Anchor link
>>> Misschien wil je mij in de tussentijd ook even helpen door mijn code werkend te krijgen? Ik mis iets maar kom er maar niet achter wat helaas. Vriendelijk dank.

Dit klinkt erg vaag. Waarom denk je dat wat mist. Werkt iets niet, krijg je een foutmelding?
Daarnaast mis je in ieder geval een foutafhandeling die jou vertelt wanneer de query fout gaat. Die while { } heeft op die manier weinig zin. En die() moet je gewoon afleren om te gebruiken. Jij gaat toch ook niet dood als je iets fout doet? Toon gewoon een foutmelding.
Die 2 pagina's zouden ook in 1 pagina kunnen.
En getallen zet je niet tussen quotes (id='$id[$i]' '{$category_id}')
Gewijzigd op 13/03/2014 08:22:05 door Michael -

Jan Tje

Jan Tje

18/03/2014 22:27:04
Quote Anchor link
Ik heb eens even gekeken naar de many-to-many relation, maar dit lijkt mij niet voor mij van toepassing? Wanneer ik in de tabel test in kolom 'category_id' de ID's van de tabel category zet, kom ik er toch ook? Is dat dan geen extra werk? Of mis ik iets.

Miladin Jeremic

Miladin Jeremic

19/03/2014 00:25:52
Quote Anchor link
Bedoel je dit met "Array printen"?
Code (php)
1
2
3
4
5
    <?php
    echo '<pre>';
    print_r($_POST);
    echo '</pre>';
    ?>

Dit stukje code zet op je website neer wat er met de POST wordt meegestuurd...
Hoop dat je er wat aan hebt!

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/03/2014 07:12:18
Quote Anchor link
Jan Tje op 12/03/2014 22:01:17:
Ik wil de met checkboxen geselecteerde categorieën toevoegen aan de database test, zodat deze de volgende keer daaruit gehaald kunnen worden, echter lukt mij dit niet.

Hieruit zullen de meesten opmaken dat je aan een item meerdere categorieën kan toekennen, en andersom zal een categorie ook meerdere items kunnen bevatten.
Met als gevolg een n-n relatie, en dan heb je een linktabel nodig.

Jan Tje

Jan Tje

19/03/2014 20:59:05
Quote Anchor link
Ik heb besloten om inderdaad een linktabel aan te maken. Deze is genaamd link_category_test welke 2 kolommen heeft:
category_id
test_id

Wat ik nu wil is dat ik via nieuw.php een nieuw item aan kan maken in de tabel test en bij de aanmaak van dit item tegelijk de categorieën kan selecteren waaronder deze valt. Die categorieën wil ik dan opslaan in de many-to-many relations tabel. Is dat mogelijk?

Ik krijg dan de situatie dat ik een nieuw item aanmaak en categorieën selecteer en PHP kijkt welk ID is aangemaakt voor het nieuwe item in de tabel test én deze opslaat in de tabel link_category_test in kolom test_id en de geselecteerde categorieën opslaat in de kolom category_id.

Is dat mogelijk en zo ja, kan iemand mij wellicht een aanzet geven of duidelijke uitleg / tutorial?
Alvast vriendelijk dank!

Jan Tje

Jan Tje

22/03/2014 14:24:57
Quote Anchor link
Het lukt mij inmiddels om alle geselecteerde checkbox ID's in de kolom category_id van tabel test te krijgen. Dit is echter niet de oplossing die ik zoek, ik moet het echt gaan hebben van many to many relationships.

Inmiddels heb ik een opzetje gemaakt, echter kom ik er niet helemaal uit. Bij deze opzet ben ik even uitgegaan van het bewerken van 1 item, dus nog niet het daadwerkelijk toevoegen. Waarom? Omdat als ik het EDIT gedeelte onder de knie heb de rest een piece of cake is. De tabel die ik heb gemaakt is de volgende :

Quote:
link_category_test
kolom "category_id"
kolom "test_id"

Nu wil ik een overzicht krijgen van alle categorieën uit de tabel category, waarbij er per category een checkbox aangevinkt is als deze voorkomt bij een test-item. Komt deze niet voor, dan wordt de checkbox ook niet aangevinkt :

Quote:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
$id=$_POST['selector'];
$N = count($id);
for($i=0; $i < $N; $i++)
{
    $result = mysqli_query($conn, "SELECT * FROM test where id='$id[$i]'");
    while($row = mysqli_fetch_array($result))
      {
?>

<div class="control-group">
<label class="control-label" for="inputEmail">Categorie</label>
<div class="controls">

<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
                    $query3
=mysqli_query($conn, "SELECT category.id, category.name, category.type, test.id, test.name,  
CASE WHEN link_category_test.test_id IS NULL THEN 'F' ELSE 'T' END AS selected
FROM category
CROSS JOIN test
LEFT JOIN link_category_testON (link_category_test.category_id = category.id AND link_category_test.test_id = test.id)
WHERE test.id='$id[$i]'"
);

while($row=mysqli_fetch_array($query3)){
                        $category_id=$row['id'];
                    ?>

<tr>
<td width="20" style="padding-bottom: 4px"><input name="selector[]" type="checkbox" value="
Code (php)
1
<?php echo $category_id; ?>
Code (php)
1
<?php if ($row[test.id'] ==1) { echo "checked";} else {} ?>
"></td>
<td width="100" style="padding-top:3px; padding-bottom: 1px">
Code (php)
1
<?php echo $row['type'] ?>
</td>
<td width="265" style="padding-top:3px; padding-bottom: 1px">
Code (php)
1
<?php echo $row['name'] ?>
</td>
</tr>
Code (php)
1
<?php  } ?>

</table>

</div>
</div>
</div>

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
      }
}

?>

Helaas werkt het nog niet! Wat doe ik verkeerd?
Alle hulp is natuurlijk van harte welkom :)
Gewijzigd op 22/03/2014 14:26:09 door Jan Tje

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.