Array printen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »
Jan Tje

Jan Tje

12/03/2014 22:01:17
Quote Anchor link
Goede avond,

Ik zit met het volgende 'probleem'. Ik heb een pagina gemaakt waar ik nieuwe items toevoeg. Deze items zijn in te delen naar meerdere categorieën. Hier het deel van het form (dat bij action naar nieuw_add.php gaat) :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
nieuw.php

<form method="post" action="nieuw_add">

<table>
        <tr>
            <td width="100">Website</td>
            <td><input name="url" type="text" id="url"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td width="100">E-mail</td>
            <td><input name="email" type="text" id="email"></td>
        </tr>
</table>

<?php
                    $query
=mysqli_query($conn, "select * from category")or die(mysqli_error($conn));
                    while($row=mysqli_fetch_array($query)){
                        $category_id=$row['id'];
                    ?>

<table>
                    <tr>
                        <td width="115"></td>
                        <td width="20" style="padding-bottom: 4px"><input name="selector[]" type="checkbox" value="<?php echo $category_id; ?>"></td>
                        <td width="100" style="padding-top:3px; padding-bottom: 1px"><?php echo $row['type'] ?></td>
                           <td width="265" style="padding-top:3px; padding-bottom: 1px"><?php echo $row['name'] ?></td>
                    </tr>
</table>

<input name="save" type="submit" id="save" class="btn btn-success" value="Voeg toe">

</form>

<?php  
}
?>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
nieuw_add.php

<?php

$url
= check($_POST['url']);
$email = check($_POST['email']);

$id=$_POST['selector'];
$N = count($id);
for($i=0; $i < $N; $i++)
{

$result = mysqli_query($conn, "SELECT * FROM category where id='$id[$i]'");
    while($row = mysqli_fetch_array($result))
        {
        }

}

$sql = "INSERT INTO test(id, url, email, category_id)
        VALUES (NULL, '{$url}', '{$email}', '{$category_id}');"
;
$retval = mysqli_query($conn, $sql);    
if(! $retval )
{

die('Could not enter data: ' . mysqli_error($conn));
}

?>

Ik wil de met checkboxen geselecteerde categorieën toevoegen aan de database test, zodat deze de volgende keer daaruit gehaald kunnen worden, echter lukt mij dit niet.

Misschien iemand enig idee?

Alvast bedankt!!
Gewijzigd op 12/03/2014 22:04:04 door Jan Tje

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 19:01:16

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/03/2014 00:25:47
Quote Anchor link
Het gaat al fout met de database indeling. Je zult drie tabellen nodig hebben. één tabel waarin de items komen, één waarin de categorieën komen en dan een koppeltabel voor items en categorieën.

items:
-id
-url
-email

categories:
-id
-naam

item_category
-item_id
-category_id

je gaat dan items aan categorieën toevoegen door een record aan de koppeltabel toe tevoegen

voorbeeld

items:
1 - http://www.test.nl - [email protected]
2 - http://www.info.nl - [email protected]

categorieën:
1 - programmeren
2 - reizen
3 - auto's

item_category:
1 - 2 (http://www.test.nl ==> reizen)
2 - 2 (http://www.info.nl ==> reizen)
2 - 3 (http://www.info.nl ==> auto's)

zoals je ziet kun je zo meerdere items aan een category toekennen maar ook andersom namelijk meerdere categorieën aan een item.

Dit noemen ze een many-to-many relation.

Wat betreft de checkboxen hou er rekening mee dat alleen de waarde <name>=On wordt gepost als de checkbox aangevinkt is. Is de checkbox niet aangevinkt dan wordt er niets! gepost.

Jan Tje

Jan Tje

13/03/2014 08:01:30
Quote Anchor link
Bedankt voor je hulp. Daar ga ik zeker mee aan de slag. Misschien wil je mij in de tussentijd ook even helpen door mijn code werkend te krijgen? Ik mis iets maar kom er maar niet achter wat helaas. Vriendelijk dank.

Michael -

Michael -

13/03/2014 08:19:22
Quote Anchor link
>>> Misschien wil je mij in de tussentijd ook even helpen door mijn code werkend te krijgen? Ik mis iets maar kom er maar niet achter wat helaas. Vriendelijk dank.

Dit klinkt erg vaag. Waarom denk je dat wat mist. Werkt iets niet, krijg je een foutmelding?
Daarnaast mis je in ieder geval een foutafhandeling die jou vertelt wanneer de query fout gaat. Die while { } heeft op die manier weinig zin. En die() moet je gewoon afleren om te gebruiken. Jij gaat toch ook niet dood als je iets fout doet? Toon gewoon een foutmelding.
Die 2 pagina's zouden ook in 1 pagina kunnen.
En getallen zet je niet tussen quotes (id='$id[$i]' '{$category_id}')
Gewijzigd op 13/03/2014 08:22:05 door Michael -

Jan Tje

Jan Tje

18/03/2014 22:27:04
Quote Anchor link
Ik heb eens even gekeken naar de many-to-many relation, maar dit lijkt mij niet voor mij van toepassing? Wanneer ik in de tabel test in kolom 'category_id' de ID's van de tabel category zet, kom ik er toch ook? Is dat dan geen extra werk? Of mis ik iets.

Miladin Jeremic

Miladin Jeremic

19/03/2014 00:25:52
Quote Anchor link
Bedoel je dit met "Array printen"?
Code (php)
1
2
3
4
5
    <?php
    echo '<pre>';
    print_r($_POST);
    echo '</pre>';
    ?>

Dit stukje code zet op je website neer wat er met de POST wordt meegestuurd...
Hoop dat je er wat aan hebt!

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/03/2014 07:12:18
Quote Anchor link
Jan Tje op 12/03/2014 22:01:17:
Ik wil de met checkboxen geselecteerde categorieën toevoegen aan de database test, zodat deze de volgende keer daaruit gehaald kunnen worden, echter lukt mij dit niet.

Hieruit zullen de meesten opmaken dat je aan een item meerdere categorieën kan toekennen, en andersom zal een categorie ook meerdere items kunnen bevatten.
Met als gevolg een n-n relatie, en dan heb je een linktabel nodig.

Jan Tje

Jan Tje

19/03/2014 20:59:05
Quote Anchor link
Ik heb besloten om inderdaad een linktabel aan te maken. Deze is genaamd link_category_test welke 2 kolommen heeft:
category_id
test_id

Wat ik nu wil is dat ik via nieuw.php een nieuw item aan kan maken in de tabel test en bij de aanmaak van dit item tegelijk de categorieën kan selecteren waaronder deze valt. Die categorieën wil ik dan opslaan in de many-to-many relations tabel. Is dat mogelijk?

Ik krijg dan de situatie dat ik een nieuw item aanmaak en categorieën selecteer en PHP kijkt welk ID is aangemaakt voor het nieuwe item in de tabel test én deze opslaat in de tabel link_category_test in kolom test_id en de geselecteerde categorieën opslaat in de kolom category_id.

Is dat mogelijk en zo ja, kan iemand mij wellicht een aanzet geven of duidelijke uitleg / tutorial?
Alvast vriendelijk dank!

Jan Tje

Jan Tje

22/03/2014 14:24:57
Quote Anchor link
Het lukt mij inmiddels om alle geselecteerde checkbox ID's in de kolom category_id van tabel test te krijgen. Dit is echter niet de oplossing die ik zoek, ik moet het echt gaan hebben van many to many relationships.

Inmiddels heb ik een opzetje gemaakt, echter kom ik er niet helemaal uit. Bij deze opzet ben ik even uitgegaan van het bewerken van 1 item, dus nog niet het daadwerkelijk toevoegen. Waarom? Omdat als ik het EDIT gedeelte onder de knie heb de rest een piece of cake is. De tabel die ik heb gemaakt is de volgende :

Quote:
link_category_test
kolom "category_id"
kolom "test_id"

Nu wil ik een overzicht krijgen van alle categorieën uit de tabel category, waarbij er per category een checkbox aangevinkt is als deze voorkomt bij een test-item. Komt deze niet voor, dan wordt de checkbox ook niet aangevinkt :

Quote:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
$id=$_POST['selector'];
$N = count($id);
for($i=0; $i < $N; $i++)
{
    $result = mysqli_query($conn, "SELECT * FROM test where id='$id[$i]'");
    while($row = mysqli_fetch_array($result))
      {
?>

<div class="control-group">
<label class="control-label" for="inputEmail">Categorie</label>
<div class="controls">

<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
                    $query3
=mysqli_query($conn, "SELECT category.id, category.name, category.type, test.id, test.name,  
CASE WHEN link_category_test.test_id IS NULL THEN 'F' ELSE 'T' END AS selected
FROM category
CROSS JOIN test
LEFT JOIN link_category_testON (link_category_test.category_id = category.id AND link_category_test.test_id = test.id)
WHERE test.id='$id[$i]'"
);

while($row=mysqli_fetch_array($query3)){
                        $category_id=$row['id'];
                    ?>

<tr>
<td width="20" style="padding-bottom: 4px"><input name="selector[]" type="checkbox" value="
Code (php)
1
<?php echo $category_id; ?>
Code (php)
1
<?php if ($row[test.id'] ==1) { echo "checked";} else {} ?>
"></td>
<td width="100" style="padding-top:3px; padding-bottom: 1px">
Code (php)
1
<?php echo $row['type'] ?>
</td>
<td width="265" style="padding-top:3px; padding-bottom: 1px">
Code (php)
1
<?php echo $row['name'] ?>
</td>
</tr>
Code (php)
1
<?php  } ?>

</table>

</div>
</div>
</div>

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
      }
}

?>

Helaas werkt het nog niet! Wat doe ik verkeerd?
Alle hulp is natuurlijk van harte welkom :)
Gewijzigd op 22/03/2014 14:26:09 door Jan Tje

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.