array returnen, er gebeurt niks
http://www.plaatscode.be/141601/
Iemand die weet waarom ik niks zie als ik deze array probeer uit te printen? :(
Iemand die weet waarom ik niks zie als ik deze array probeer uit te printen? :(
$rekening = array();
En voor je eigen veiligheid, probeer dit ook bovenin te zetten. Dan krijg je fouten te zien.
ini_set("display_errors", true);
error_reporting(E_ALL);
krijg "Array ( )" als uitvoer nu... hm :$
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$rekening[][0] = '-';
$rekening[][1] = 'Klein broodje';
$rekening[][2] = '0.7';
?>
$rekening[][0] = '-';
$rekening[][1] = 'Klein broodje';
$rekening[][2] = '0.7';
?>
De uitkomst hiervan wordt namelijk dat je drie elementen krijgt die ieder weer een array zijn. Terwijl je (denk ik) een element wilt hebben dat een array is met 3 elementen erin.
Wat je wel kunt doen is dit:
Gewijzigd op 31/01/2012 22:53:52 door Erwin H
het gaat hier over de formule van een broodjeszaak, indien het een ciabatta is komt er bv. 1euro bij op de basis prijs. Maar bij een sandwich gaat er bv. 70cent af van de basisprijs.
Nu wil ik dit mooi op een rekening printen waar de prijs verklaard wordt...
Dus ik dacht, ik vul een lege array op met alles wat ik nodig heb ? Hiervan of het er bij moet of eraf, de naam voor op de rekening en het bedrag
En als je array leeg terug komt, dan zal er ook wel iets verkeerds de functie in gegaan zijn (garbage in = garbage out). Dus probeer eens de variabelen te echoen aan het begin van de functie en ga dan stap voor stap je functie door. Print elke keer je $rekening en controleer of de juiste data erin gestopt wordt.
Toevoeging op 31/01/2012 23:07:49:
Nog een paar opmerkingen (als ik zo vrij mag zijn):
Code (php)
Dit is een beetje overbodig lijkt me. Als je hier op true of false test, kan je dat later ook doen. Hoef je geen echte boolean er van te maken.
En op regel 47, waar komt $garnituur vandaan? Die variabele bestaat nog helemaal niet binnen de functie op dat moment. Is ook niet meegegeven.