Array toont enkel laatste item
Ik heb 2 bestanden:
Bestand 1 is "keuze.php" waar leden van een sportclub via een formulier materiaal kunnen reserveren.
Bestand 2 is "overzicht.php" waar de leden een overzicht krijgen van hun keuzes.
Eerst wordt er een keuze gedaan in bestand 1. Onderaan het formulier drukt men dan het knopje "Overzicht" om naar bestand 2 te gaan.
In bestand 2 zie je dan wat je gekozen hebt en nadien kan je terug naar "keuze.php" om een item toe te voegen, of op het knopje "Bevestigen" drukken.
Hier komt de kat op de koord. In "overzicht.php" zie ik enkel de laatste keuze die gedaan werd. Wat doe ik verkeerd?
Hier volgt een deel van de code:
Bestand 1 eindig ik met deze instructie. Dit moet de lijn van het overzicht worden:
$_SESSION['overzicht'] = "Datum: ".$_SESSION['date']." Aantal dagen: ".$_SESSION['days']."- Keuze: ".$_SESSION['materiaal'];
In bestand 2 heb ik:
$overzicht = $_SESSION['overzicht'];
$tabeloverzicht = array();
array_push($tabeloverzicht,$overzicht);
print_r ($tabeloverzicht);
Als uitslag krijg ik enkel dit, ook als er verschillende keuzes werden gedaan:
Array ( [0] => Datum: 1/9/2017 Aantal dagen: 5- Keuze: materiaal1
Wat ik wens als uitslag is het volgende, naargelang het aantal verschillende keuzes die werden gedaan:
Array ( [0] => Datum: 1/9/2017 Aantal dagen: 5- Keuze: materiaal1
Array ( [1] => Datum: 5/9/2017 Aantal dagen: 3- Keuze: materiaal2
Array ( [2] => Datum: 8/9/2017 Aantal dagen: 8- Keuze: materiaal3
Hopelijk is mijn uitleg duidelijk en krijg ik een antwoord op mijn vraag. Nogmaals bedankt.
$_SESSION['overzicht'] = "Datum: ".$_SESSION['date']." Aantal dagen: ".$_SESSION['days']."- Keuze: ".$_SESSION['materiaal'];
Gewijzigd op 07/08/2017 18:26:47 door - SanThe -
Er is een array() in bestand 2 waar ik deze regels wil toevoegen
Met [ en ] erachter.
$_SESSION['overzicht'][] = "Datum: ".$_SESSION['date']." Aantal dagen: ".$_SESSION['days']."- Keuze: ".$_SESSION['materiaal'];
Gewijzigd op 07/08/2017 18:32:04 door - SanThe -
Dus zul je dat deel anders moeten doen, anders blijf je de waarde overschrijven en blijft er maar 1 waarde over.
EDIT:
Zoals - SanThe - dus zegt.
Gewijzigd op 07/08/2017 18:31:19 door Ben van Velzen
Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [0] => Datum : Aantal dagen: - Keuze :
[1] => Datum : 26/9/2017 Aantal dagen : 1- Keuze : materiaal1)
[1] => Datum : 26/9/2017 Aantal dagen : 1- Keuze : materiaal1
[2] => Datum : 28/9/2017 Aantal dagen : 2- Keuze : materiaal2)
[1] => Datum : 28/9/2017 Aantal dagen : 2- Keuze : materiaal2
[2] => Datum : 30/9/2017 Aantal dagen : 3- Keuze : materiaal3) )
Eerste lijn [0] heeft geen info (buiten de hardcoded info natuurlijk). Nadien geeft hij niet de juiste nummervolgorde [1], [2] en [3] voor mijn verschillende keuzes. Enig idee?