Array - validatie
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
// Controle of alle velden ingevuld is.
else
{
if(empty($value))
{
$_SESSION['errors'][$veld] = true;
$errors[] = 'Je bent vergeten het veld '.$veld.' in te vullen.';
}
}
else
{
if(empty($value))
{
$_SESSION['errors'][$veld] = true;
$errors[] = 'Je bent vergeten het veld '.$veld.' in te vullen.';
}
}
Gewijzigd op 21/09/2014 01:57:43 door Jac E
Het moet minimaal bekend zijn waar de variabele $veld vandaan komt.
Enig inzicht in het vullen van de errors-array zou ook welkom zijn.
Gewijzigd op 21/09/2014 00:01:53 door Pipo Clown
Gewijzigd op 21/09/2014 00:42:03 door Ozzie PHP
In het invulformulier wordt bijvoorbeeld $voornaam gebruikt om je naam in te vullen. Bij een foutmelding krijg ik dan te zien dat "de vraag $voornaam niet is ingevuld". Maar ik wil dat hij niet $voornaam gebruikt in de foutmelding. Dat staat vreemd. Gewoon het woord voornaam is beter. Hoop dat ik nu wat duidelijker ben geweest
Plaats dan eens even het complete script aub. (wel ff heel erg snel aub, want ik sta op het punt te gaan slapen)
http://www.phptuts.nl/view/34/ Deze gebruikte ik. Alleen van de namen een string gemaakt zodat ik e.e.a. in een database kan wegschrijven.
Gewijzigd op 21/09/2014 01:53:09 door Jac E
Daar ga je weer met je verwarrende uitspraken... wat bedoel je? Voorbeeld aub... over 5 min. ben ik weg...
Ik ben er nu weg van. Wellicht kan morgen iemand anders je even helpen. Het zou wel handig zijn als je (nogmaals) eens duidelijk opschrijft wat je nu precies wilt en dat je niet zomaar op de gok iets gaat aanpassen.
Ik wil dus de gegevens naar mijn database sturen. Die array moet omgezet worden denk ik in voor gedefinieerde strings zoals $voornaam en $achternaam. Dan kom ik een heel eind.
Eric Eijkelboom op 21/09/2014 01:33:32:
Volgens mij gaat dat met $voornaam zo niet werken; je plaatst ze direct in html.
Gewijzigd op 21/09/2014 13:14:02 door Obelix Idefix
@Eric.... leg eens in Jip en Janneke taal uit wat je wilt. Dus zonder woorden als "gedefinieerde" en "strings". Gewoon heel simpel... een gebruiker komt op jouw site, en dan... wat wil je dat er gebeurt...
De bedoeling is dat ik deze getoonde gegevens verder wil wegschrijven naar een database. Hoe kunnen deze gegevens omgezet worden? Ik wil dat de eerste waarde $voornaam wordt en de twee waarde $achternaam enz. Hierna kan ik $voornaam en $achternaam wegschrijven naar de database.
Toevoeging op 21/09/2014 21:39:34:
Dit is het laatste script gedeelte. Wat moet ik waar plaatsen? Moet ik hiervoor functie serialize() gebruiken?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
// Verwerk het formulier als er geen fouten zijn
if(empty($_SESSION['errors']))
{
$content[] = '<p><b>Het resultaat, de input:</b></p>';
$content[] = '<ul>';
foreach($_SESSION['input'] as $key => $value)
{
$content[] = '<li>'.$key.': '.$value.'</li>';
}
$content[] = '</ul>';
unset($_SESSION['input']);
}
if(empty($_SESSION['errors']))
{
$content[] = '<p><b>Het resultaat, de input:</b></p>';
$content[] = '<ul>';
foreach($_SESSION['input'] as $key => $value)
{
$content[] = '<li>'.$key.': '.$value.'</li>';
}
$content[] = '</ul>';
unset($_SESSION['input']);
}
Gewijzigd op 21/09/2014 21:40:51 door Jac E
Die waardes staan in je $_POST array.
Doe maar eens:
Ja het werkt nu. Super bedankt! Ik heb er veel van geleerd.
Mooi zo, daar zijn we voor ;)