array's in mysqli_real_escape_string()
In mijn systeem staat de onderstaande code in de index:
Hiermee kan ik al mijn $_POST variabelen beveiligen, maar nu zit ik met het volgende probleem. In mijn systeem ben ik bezig met een heel uitgebreid formulier waarin meerdere checkboxes op 1 rij staan. die checkboxes hebben een naam als: name='".$i."[]' , maar daar zit het probleem ook meteen. Nu gaat mijn beveiliging een foutmelding genereren omdat het geen array's ondersteund:
Warning: mysqli_real_escape_string() expects parameter 2 to be string, array given in H:\Database\main.php on line 28
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik gewoon array's kan versturen, maar dat er geen foutmelding word gegenereerd?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
foreach($_POST as $key => $value)
{
if(empty($value))
{
$aErrors = 'Je bent vergeten '.$key.' in te vullen';
}
else
{
$data[$key] = (strip_tags(mysqli_real_escape_string($mysqli, $value)));
}
}?>
foreach($_POST as $key => $value)
{
if(empty($value))
{
$aErrors = 'Je bent vergeten '.$key.' in te vullen';
}
else
{
$data[$key] = (strip_tags(mysqli_real_escape_string($mysqli, $value)));
}
}?>
Hiermee kan ik al mijn $_POST variabelen beveiligen, maar nu zit ik met het volgende probleem. In mijn systeem ben ik bezig met een heel uitgebreid formulier waarin meerdere checkboxes op 1 rij staan. die checkboxes hebben een naam als: name='".$i."[]' , maar daar zit het probleem ook meteen. Nu gaat mijn beveiliging een foutmelding genereren omdat het geen array's ondersteund:
Warning: mysqli_real_escape_string() expects parameter 2 to be string, array given in H:\Database\main.php on line 28
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik gewoon array's kan versturen, maar dat er geen foutmelding word gegenereerd?
Code (php)
Dit is een recursive functie, dus als het een array is roept hij zichzelf weer aan.