Arraywaarde uit andere class ophalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »
Mark PHP

Mark PHP

30/03/2008 22:30:00
Quote Anchor link
Ik loop al een tijdje tegen het volgende probleem aan: stel ik heb een class waar bv. een configuratie is opgeslagen in een array. In een andere klass wil ik één waarde van die array echo-en. Dat doe ik dus met $class->variabele['array-key']. Echter, PHP haalt dan eerst de $class->variabele (de complete array) op, voor de goede waarde bij de key te zoeken.

Dit kan tot geweldige performanceverlies leiden heb ik al gemerkt, dus er moet een manier zijn om dit te voorkomen. Nu kan het wel door een extra methode in te bouwen, bv. getConf($key), die in class X al de key pakt en returned, maar dat vind ik nogal een lelijke manier.

Als voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
class X {
  public $conf = array('name' => 'Agirre', 'age' => 19);

//blabla
}

class Y {
  public function __construct() {
    $x = new X();
    echo $x->conf['name'];
    //hierboven wordt eerst $x->conf
    //opgehaald voordat de key 'name'
    //wordt gepakt.

}
}

?>
Suggesties?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark PHP

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 15:41:03

Stien ss

stien ss

30/03/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Wat je kan proberen is de SPL interface ArrayAccess te implementeren in je X class. Dan kan je gewoon echo $x['name']; doen en dan wordt denk ik niet heel de array opgehaald.

Waarom zou je niet getConf ($key) gebruiken, ik denk dat dat toch de beste oplossing is voor jou probleem.

Is het performanceverlies echt zo groot? Kan ik me bijna niet voorstellen.

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

30/03/2008 22:42:00
Quote Anchor link
Ik wist niet dat PHP dat deed, lijkt me ook vrij nutteloos je zou een variabel (mits public) gewoon aan moeten kunnen spreken op zijn key als het een array is zonder de key door te lopen.

zoals je zei dus, maar dit lijkt me logischer.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php

$classA
= new classA();

$classB = new classB($classA->var['id']);

?>

Dit lijkt mij de makkelijkste manier om een variabelen door te geven.

Mark PHP

Mark PHP

30/03/2008 22:45:00
Quote Anchor link
Ik zal er even over nadenken. Probleem is dat het goed mogelijk is om meerdere arrays te hebben, bv. configuratie en properties. Dan is ArrayAccess lastig.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor zo'n aparte methode, aangezien het een Registry class is (en je dus eigenlijk niet weet wat voor variabelen er zijn opgeslagen).

Over het performance verlies, ik had eerst een class Countries, en daar zaten 200+ landen in zo'n array. Als je dan elke keer de hele array moet ophalen om één land weer te geven, kan het nogal lang duren om er bijvoorbeeld 25 weer te geven (halve seconde).

@Jurgen: gaat denk ik ook niet werken, stel ik moet 25 waarden hebben, dan wordt het wel een lang verhaal.

Jelmer -

Jelmer -

31/03/2008 14:07:00
Quote Anchor link
Volgens mij zit het probleem ergens anders. PHP is slim genoeg om niet zomaar een array te kopiëren. $x->conf[$i] is maar een heel klein beetje langzamer dan $a = &$x->conf; $a[$i]. Waarschijnlijk om de reden dat hij bij de eerste syntax eerst $x in het geheugen opzoekt, en dan pas de array. Bij de tweede is $a de array $x->conf.

Getest met een array van 100.000 strings van ongeveer 900 karakters per item. Met geen van beide manieren duurde het langer dan een tiende seconde om ieder element in de array op die manier te benaderen.

Weet je zeker dat je de array niet 25 keer opnieuw aanmaakt? (oplossing: static keyword gebruiken) Of dat je een bestand met de array 25 maal include?

Mark PHP

Mark PHP

31/03/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Het zit als volgt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
class Registry {
  private $store = array(
    config => array('host' => 'localhost')
  );

//constructor etc.

public function __get($key) {//$key geeft 'config'
    return isset($this->store[$key]) ? $this->store[$key] : false;
  }
}

class Retrieve {
  public function __construct() {
    $registry = new Registry();
    echo $registry->config['host'];
  }
}

?>
Doordat de magic __get 'config' teruggeeft, neem ik aan dat deze de hele array retourneerd.
Toen ik een getCountry() implementeerde in mijn Countries class, was het script namelijk veel en veel sneller.

Jelmer -

Jelmer -

31/03/2008 16:28:00
Quote Anchor link
Ja, geen wonder. Een return-value is normaal inderdaad een kopie. Je kan echter wel afdwingen dat hij gewoon een reference neemt, maar dan moet je wel oppassen dat je geen wijzigingen aan de variabele toepast. Die worden dan namelijk ook in het register doorgevoerd.

En nu ik dit test merk ik ook een merkwaardigheid in mijn versie van PHP. Ik gebruik hierbij jouw code, heb alleen de inhoud van Retrieve aangepast. Namelijk:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$registry
= new Registry();
$registry->config['host'] = 'Blaat';
var_dump($registry);
?>

verandert het register niet (zoals je zou verwachten). Echter, de volgende code verandert het register bij mij wel. Merk op dat ik $x verder niet eens gebruik.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$registry
= new Registry();
$x = &$registry->config['host']; // let op deze
$registry->config['host'] = 'Blaat';
var_dump($registry);
?>

Deze code levert trouwens 2 notices op, "PHP Notice: Indirect modification of overloaded property Registry::$config has no effect" voor regel 3 & 4. Maar blijkbaar heeft het wel degelijk effect... De eerste code levert diezelfde waarschuwing ook op, maar daar klopt hij ook.

Mark PHP

Mark PHP

31/03/2008 17:20:00
Quote Anchor link
Mja oke ... een referentie wijst nog steeds naar de hele array, maar een referentie is maar 1 'ding'. Beter dan een volledig kopie, weet alleen niet of het makkelijker werkt.

EDIT: hmm geen idee hoe ik dit goed werkend moet krijgen.

Mark PHP

Mark PHP

02/04/2008 20:49:00
Quote Anchor link
Zou je een voorbeeld kunnen geven van een referentie waarbij geen kopie wordt gemaakt? Ik kom er namelijk niet uit en de pagina wordt steeds slomer...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.