asp.net
Hebben enkele mensen hier ervaring mee, en zo ja, wat zijn je ervaringen?
blaah niet aan beginnen doe liever iets met Java :) ( of misschien c# ) dat zijn momenteel de meest gevraagde programmeertalen ( hoorde ik toevallig in een hoorcollege ) en ik doe nu een week of 2 java en ik moet zeggen dat ik het heel leuk vind!
Ik raad inderdaad liever C#.net aan i.p.v. ASP.net. Al hou ik totaal niet van die stricte talen en ben ik dus met alle 3 (ook JAVA) snel gestopt.
Java kan ik al... maar C#.net is niet web georienteerd helaas. Maar heb het eens uitgebprobeerd, maar voor Visual Studio heb je al snel een supercomputer nodig om het 100% goed te laten werken.
Nou, ik heb geen super computer (verre weg daarvan) en het werkt bij mij perfect...
Hmm maar toch, ASP.net is plots wat minder aantrekkelijk geworden. Het probleem is dat je persee een Windows pc nodig hebt om ASP.net te runnen. Ik houd het maar op een betere programmeertaal zoals Java (en servlets) en het veel snellere netbeans.
'een betere programmeertaal', wie zegt dat C# en ASP slecht zijn?
Wouter J op 15/09/2012 10:34:16:
'een betere programmeertaal', wie zegt dat C# en ASP slecht zijn?
Ze zullen waarschijnlijk niet slecht zijn maar ik vind de syntax maar niks.
Dan vindt je de syntax van Java ook niks aangezien die zo ongeveer gelijk is aan die van C#.
Koen Vlaswinkel op 15/09/2012 11:20:12:
Dan vindt je de syntax van Java ook niks aangezien die zo ongeveer gelijk is aan die van C#.
De syntax is niet gelijk aan die van Java... zo is het bijvoorbeeld dat niet bij ieder woord een hoofdletter gebruikt wordt...
Java:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
public class Hello
{
public static void main( String[] args )
{
System.out.println( "Hello, World!" );
}
}
{
public static void main( String[] args )
{
System.out.println( "Hello, World!" );
}
}
C#:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
public class Hello
{
public static void Main()
{
System.Console.WriteLine("Hello, World!");
}
}
{
public static void Main()
{
System.Console.WriteLine("Hello, World!");
}
}
Ik vind er niet veel verschil tussen zitten. Jij wel?