attenderen??????
Ik ben met een afstudeeropdracht bezig en vroeg me af of iemand mij kan helpen.
Ik wil onderzoeken of er een mogelijkheid bestaat om een attenderingsdienst, cq. knipselkrant volledig te automatiseren is en of deze softwarepakketten al te krijgen zijn.
Ik ben niet op zoek naar techische scripts (al zouden die wel handig zijn voor in de bijlagen), maar opzoek naar informatie over attenderen met een database.
Waar ik eigelijk naar op zoek ben, zijn artikelen (of bedrijven) die mij informatie kunnen verschaffen over de mogelijkheden die er zijn te aan zien van databases die vaak gebruikt worden.
Er zijn bedrijven die een full geautomatiseerd systeem hebben wat betreft het attenderen (het verschaffen van nieuws, en andere informatie) van full-tekst informatie. Dit is niet haalbaar voor de organisatie waar ik mijn opdracht voor doe. Maaaaar als al de systeemeisen getackeld kunnen worden met het programeren van scripts. Dan hoeft het allemaal niet veel te kosten.(denk ik)
Hieronder benoem ik een aantal functies die in de applicatie in zich moet hebben:
- het automatisch indexeren (toekennen van trefwoorden, enz.)van informatie en het automatisch plaatsen van deze informatie in de desbetreffende database.
- aan de hand van profielen periodiek automatisch via e-mail nieuwe relevante bijgevoegde informatie distribueren.
-een zoekmachine die werkt als een crawler die aangegeven websites controlleerd op nieuwe relevante informatie(vandaar de test met de pagetrackers).
- als punt 1 niet mogelijk is dan een helder invoerscherm (web-enabled natuurlijk). dit is trouwen een van de eisen van de applicatie, in ieder geval een invoerscherm. (voor informatie die niet digitaal is)
-als laaste punt een invoer scherm voor de verschillende profielen.
Dit is ongeveer wat ik zoek. nu is mijn vraag is dit mogelijk met een database (MSsql, oraclesql, hoe je het ook wil noemen)
bij voorbaad dank,
Douwe Wester
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.