auto increment SQL
Ik gebruikt momenteel auto increment voor mijn
Id in een SQL tabel. Bij het opnieuw aanmaken van een record wordt deze automatisch met een verhoogt
bij het verwijderen van records ontaan er Id's
nummers die er niet meer zijn. Deze nummers
wil ik weer hergebruiken.
moet ik dan auto increment niet meer gebruiken
en is er een standaard functie om te controleren
welk nummer vrij is
Id in een SQL tabel. Bij het opnieuw aanmaken van een record wordt deze automatisch met een verhoogt
bij het verwijderen van records ontaan er Id's
nummers die er niet meer zijn. Deze nummers
wil ik weer hergebruiken.
moet ik dan auto increment niet meer gebruiken
en is er een standaard functie om te controleren
welk nummer vrij is
PHP hulp
30/11/2024 10:30:43Eris -
28/07/2004 11:20:00Gewoon auto increment gebruiken. Omdat als je het wilt hergebruiken alleen maar meer CPU kracht vraagt :)
Waarom:
a. Er is niets ergs aan gaten in de autoincrement
b. Je kunt dat niet meer zo goed op volgorde sorteren van laast naar eerst in gevoerd (Dit is echt het makkelijkste)
c. Het verget onzettend veel rekenkracht om de lege id te berekenen bij een grote database.
En even op je vraag er is een standaard functie ;)
Waarom:
a. Er is niets ergs aan gaten in de autoincrement
b. Je kunt dat niet meer zo goed op volgorde sorteren van laast naar eerst in gevoerd (Dit is echt het makkelijkste)
c. Het verget onzettend veel rekenkracht om de lege id te berekenen bij een grote database.
En even op je vraag er is een standaard functie ;)
Rick
28/07/2004 13:36:00waarom wil je die ID's hergebruiken?
nergens voor nodig, het zal toch eeuwen duren voordat je de max van een standaard integer hebt bereikt (die zijn 32bits dus een max van 4294967296)
als je dat niet genoeg vindt dan kan je altijd nog een bigint er van maken
nergens voor nodig, het zal toch eeuwen duren voordat je de max van een standaard integer hebt bereikt (die zijn 32bits dus een max van 4294967296)
als je dat niet genoeg vindt dan kan je altijd nog een bigint er van maken