Auto Increment waarde terugzetten
Nu heeft PhpMyadmin de waarde echter ingesteld op 8388607, hetgeen blijkbaar de hoogst mogelijke waarde is aangezien er nu dus geen records meer kunnen worden toegevoegd.
Nu heb ik binnen PhpMyAdmin (via Handelingen) geprobeerd om de Auto Increment waarde terug te zetten naar de werkelijk laatst gebruikte waarde (289). Maar helaas blijft de waarde op 8388607 staan.
Ik heb ook geprobeerd om een nieuw veld aan te maken met de naam user_id in de plaats van de huidige user_id. Probleem is dan echter dat er nieuwe waardes worden toegekend aan user_id waardoor de huidige gebruikers niet meer herkend worden aan hun nummer.
Heeft iemand enig idee of dit nog terug te zetten is?
doe optimaliseer tabel in phpmyadmin
Geen effect. Ik kan de waarde nog steeds niet terugzetten!
Je moet het in phpMyAdmin niet op de laatst gebruikte waarde zetten maar ééntje hoger.
Helaas werkt dit dus ook niet ;(
Is het wel een INT die autoincrement?
Het werkt dus wel als ik een nieuw veld aanmaak die precies hetzelfde is. Maar om een of ander reden lukt het met dit veld dus niet.
Wat geeft ie als error?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan van Iwaarden
Maak een nieuwe tabel? ;)
@Koen: het probleem is dus dat als ik dat doe dat de huidige gebruikers niet meer herkend worden.
een tinyint gaat tot 127 , een mediumint heeft ook zon waarde. probeer maar eens er een INT van te maken , dan bovenstaande aanpassingen weer te doen
Maak een backup. Maak een nieuw veld (int) aan en zet alle getallen over. Gooi oude veld weg. Hernoem nieuw veld naar oude naam en zet het op autoincrement en stell de juiste waarde in.
Het probleem bleek te zitten in de gebruiker Anonymous welke als ID -1 had. Nu ik deze heb verwijderd, kan ik de Autoincrement waarde gewoon weer terugzetten!
Joepie!