auto save

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Klaasen

Bart Klaasen

28/01/2009 09:52:00
Quote Anchor link
Op mijn website heb ik een formulier. In dit formulier staat een groot tekst vak. Men kan hier handleidingen schrijven en op de site zetten. Om zo`n handleiding te schrijven ben je lang bezig en het zou sonde zijn als alles verloren raakt terwijl je nog bezig bent. Je kan namelijk tijdens het schrijven van een handleiding perongelijk op vorige klikken in je browser. Of je klikt iets aan in je favoriete balk. Of de inlog sessie is afgelopen. Of je internet verbinding werkt niet meer tijdens hebt opslaan. Of je browser loopt vast.

Ik wil dus iets maken dat hij om de 5 minuten het formuliertje opslaat zonder page refresh. Zoiets heeft gmail ook wanneer je email aan het schrijven bent.

Heeft iemand hier een script voor?

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 01:32:37

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

28/01/2009 11:59:00
Quote Anchor link
Ik heb er in ieder geval geen script voor, maar je kan eens zoeken op ajax auto save.

Jelmer -

Jelmer -

28/01/2009 12:22:00
Quote Anchor link
Google en Wordpress doen het volgens mij met een cookie. Vanuit Javascript setten ze een cookie om de zoveel seconden met de inhoud van het formulier. Mocht de browser crashen of jij de pagina verlaten, dan is er een kopietje opgeslagen. Wanneer je hem uiteindelijk submit, wordt de cookie door PHP weer als verlopen gemarkeerd.

Het grootste probleem is denk ik: wanneer sla je op, en wanneer laad je de gegevens weer uit je cookie? Je wil immers niet dat je nieuwe bericht wordt overschreven met je oude, of dat je beslist om toch geen nieuw bericht te schrijven en op backspace ramt tot je veld weer leeg is, en bij een refresh je plots weer een gevuld tekstveld hebt.

edit: dat zou je kunnen oplossen door niet automatisch de tekst te herstellen, maar mocht er zo'n cookie aanwezig zijn, de gebruiker daarvan op de hoogte brengen met een balkje of een knopje ergens vlak bij met een link om de tekst te herstellen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Bart Klaasen

Bart Klaasen

28/01/2009 13:25:00
Quote Anchor link
Hmm... ik ben nogal slecht in het maken van dat soort dingen. Kan iemand zoiets voor mij maken?

B a s
Beheerder

B a s

28/01/2009 13:26:00
Quote Anchor link
Webjoch, je kunt het gewoon proberen te maken en met behulp van de community leren? Ik denk niet dat iemand dit zomaar voor je gaat maken, tenzij iemand tijd te veel heeft ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.