autocomplete javascript arrows gebruiken
Ik ben bezig een autocomplete te maken. Voor mensen die niet weten wat een autocomplete is, een suggestieblok dat onder bijv een zoekterm bij google verschijnt. Dit wil ik echter voor een applicatie bouwen.
Nu heb ik die zoektermen allemaal al goed en dat werkt.
Maar wil ik aan de hand van JavaScript met de arrow down en up tussen listitems wisselen. Heeft iemand een tutorial of kan iemand mij op weg helpen om door dynamische listitems te scrollen met de up en down keys?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$connection = mysql_connect('localhost', 'root', '') or die("please contact [email protected]!");
mysql_select_db("class_test", $connection);
if(isset($_POST['queryString'])) {
$queryString = $_POST['queryString'];
if(strlen($queryString) >0) {
$query = "SELECT EventTitle, EventDetail FROM events WHERE EventTitle LIKE '%" . $queryString . "%' LIMIT 10";
$result = mysql_query($query) or die("There is an error in database please contact [email protected]");
while($row = mysql_fetch_array($result)){
echo '<li onClick="fill(\''.$row["EventTitle"].'\');"><b>'.$row["EventTitle"].'</b><br><small>'.$row["EventDetail"].'</small></li>';
}
}
}
?>
$connection = mysql_connect('localhost', 'root', '') or die("please contact [email protected]!");
mysql_select_db("class_test", $connection);
if(isset($_POST['queryString'])) {
$queryString = $_POST['queryString'];
if(strlen($queryString) >0) {
$query = "SELECT EventTitle, EventDetail FROM events WHERE EventTitle LIKE '%" . $queryString . "%' LIMIT 10";
$result = mysql_query($query) or die("There is an error in database please contact [email protected]");
while($row = mysql_fetch_array($result)){
echo '<li onClick="fill(\''.$row["EventTitle"].'\');"><b>'.$row["EventTitle"].'</b><br><small>'.$row["EventDetail"].'</small></li>';
}
}
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wim E
BUMP
dankje voor je reactie.
Echter wat ik hier zie zijn volledige scripts.
Inderdaad is makkelijk maar ik zou graag willen leren hoe ik dat ook kan gebruiken.
Ik heb al gekeken naar tutorials alleen alle tutorials (die ik tot zover heb gezien) vertellen alleen hoe de suggesties worden weergegeven, ik zou daarvoor graag nog een extra stapje uitgelegd willen krijgen, namelijk hoe ik aan de hand van JavaScript en de omhoog en omlaag pijltjes tussen resultaten kan wisselen. Hierover heb ik tot zover geen tutorials gevonden.
Is er iemand die er wel 1 weet of zelfs 1 zou willen schrijven?
Bedankt!