Autocomplete lijst verticaal weergeven i.p.v. horizontaal

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 21:44:38
Quote Anchor link
Dan lijkt het mij dat je CSS van je jQueryUI wordt overruled. Misschien zelfs door stijlblokken in je html-document. Met 'element inspecteren' onder de rechtermuisknop kan je heel snel zien hoe de overerving geregeld is.
Gewijzigd op 29/08/2017 21:45:19 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 12:28:59

Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 21:55:59
Quote Anchor link
Jah het is zeker dat mijn eigen CSS de CSS van jQueryUI overschrijft :(
In HTML heb ik eigenlijk geen stijlblokken, want alles gaat via een externe CSS bestand. Ik werk enkel met IDs of Class'.
Momenteel heb ik in HTML de volgende code voor betreffende input field:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<td><input type="text" name="medicinename" id="medicinename" value="<?php if (isset($trimmed['medicinename'])) echo $trimmed['medicinename']; ?>" />

Maar wanneer ik het bekijk via de element inspecteer dan zie ik de volgende dingen:
Code (php)
1
<input name="medicinename" id="medicinename" value="" class="ui-autocomplete-input" autocomplete="off" type="text">

En wat moet ik nu verder doen?
De class ui-autocomplete-input heb ik niet aangemaakt...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 22:14:24
Quote Anchor link
Die wordt er door de jQueryUI aan toegevoegd.

Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 22:17:42
Quote Anchor link
Oke en waar moet ik precies kijken in inspecter om te gaan troubleshooten?
Of wil je misschien even meekijken via de inspecter en aangeven welke eigenschap de boosdoener is?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 22:37:26
Quote Anchor link
../includes/jquery-ui.theme.css.css = 404

Blijkbaar mist je theme dus, waardoor je autocomplete er vreemd uitziet.

Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 22:52:28
Quote Anchor link
Bedoel je /jquery-ui.theme.css.css op de FTP-server of in mijn header.php pagina?
De huidige header.php heb ik aangepast naar:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<head>
<meta charset="utf-8">
<title><?php echo $page_title; ?></title>
<link rel="stylesheet" href="../includes/jquery-ui.min.css">
<link rel="stylesheet" href="../includes/jquery-ui.theme.min.css">
<style>
  .ui-autocomplete {
            max-height: 300px;
            overflow-y: auto;  /* prevent horizontal scrollbar */
            overflow-x: hidden;
  }
</style>
<script src="../includes/jquery-3.2.1.min.js"></script>
<script src="../includes/jquery-ui.min.js"></script>
  <script>
  $(function() {
    $( "#medicinename" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_medicinename.php'
    });
  });
  $(function() {
    $( "#genericname" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_genericname.php'
    });
  });
 </script>
 <link href="../includes/main.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

Ik heb dus alle min bestanden genomen, weet niet of dit wat uitmaakt of niet...
En op de FTP-server heb ik dus staan: http://www.hawarco.co/img/print_screen.png

Toevoeging op 29/08/2017 22:53:36:

Maar het werkt nog steeds niet helaas....:(

Toevoeging op 29/08/2017 22:54:58:

En via inspect element word ik niet echt wijzer om je eerlijk te bekennen..Daarin heb ik alles uitgeschakeld en de resultaten van autocomplete werden nog steeds niet als scrolable weergegeven...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 23:03:10
Quote Anchor link
Anders is het een kwestie van het probleem isoleren. Dus maak eens een statische testcase en ga daar in rommelen. Als ik vreemde HTML/CSS/JS bugs tegenkom doe ik dat ook. Haal eerst een al je toegevoegde stijlen van je site zelf eens weg. En kijk eens wanneer het probleem optreedt.
Gewijzigd op 29/08/2017 23:14:29 door - Ariën -

Mohamed nvt

Mohamed nvt

30/08/2017 08:39:02
Quote Anchor link
Goede morgen - Ariën -,

Gisterenavond werd het een beetje laat voor me om hieraan te werken en ben deze morgen direct mee verder gegaan en wel met vol moed ;).
Ik heb ontdekt wanneer ik de code voor het menu uitschakelt, dan wordt het resultaat van autocomplete wel als scrolable weergegeven.

En de code voor mijn menu ziet als volgt uit:
En zoals je ziet wordt een UL en kids ervan direct aangesproken.
Denk je dat ik het huidige probleem kan oplossen door te werken met CLASS of IDs?
Mijns inziens is het output van autcomplete een UL is en daarom niet als scrolable wordt weergegeven, maar wat ik niet begrijp is dat de volgorde van de CSS-bestanden goed staat en blijkbaar heeft dit geen effect op..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
ul {
    list-style: none;
    }
    ul li {
    float: left;
    padding-right: 1px;
    position: relative;
    }
    ul a {
    display: table-cell;
    vertical-align: middle;
    width: 150px;
    height: 50px;
    text-align: center;
    background: #69C;
    color: #fff;
    text-decoration: none;
    }

ul a:hover {
    background: #09C;
    font-weight: bold;
    text-decoration: underline;
    width:150px;
    }
    li > ul {
    display: none;
    position: absolute;
    left: 0;
    top: 100%;

}
    li:hover > ul {
    display: block;
    opacity: 0.8;
    }
    li > ul li {
    padding: 0;
    padding-top: 1px;
    }
    li > ul li > ul {
    left: 100%;
    top: 0px;
    padding-left: 1px;
    }
    li > ul li > ul li {
    width: 100px;
    }
    li:hover > a {
    background: #09C; }
    /*
      1. Get & set the width of your nav (inc. 1px padding-left)
      2. Set the margin to auto (automatically centering the div to the parent, in this case, <body>)
      3. Set overflow to visible (not needed, just a precaution to stop scrolling)
    */
    #nav { width: 50%; overflow: visible; }

Toevoeging op 30/08/2017 08:52:00:

Update:
De oorzaak heb ik gevonden in onderstaande code.
Wanneer ik d.m.v. inspect element float: left uitschakel voor UL LI, dan wordt het resultaat van autocomplete wel als scrolable weergegeven ;-)
Code (php)
1
2
ul li {
    float: left;

En hoe kan ik oplossen dat het menu op mijn website werkt en dat de resultaten van autocomplete als scrolable worden weergegeven?

Toevoeging op 30/08/2017 09:50:58:

Update 2:
Ik heb het probleem opgelost! ;-)
Ik heb wat class toegekend aan het menu en vervolgens in mijn CSS-bestand betreffende tag vervangen door class-naam en het werkt gelukkig.

Heel erg bedankt voor het meedenken!

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.