automatisch chmod ?
een map laten chmodden door een script in install.php ?
het is omdat ik schrijf naar een bestand en die moet natuurlijk schrijfrechten krijgen !
iemand een script / idd ?
Jep met de functie chmod()
had ik eigenlijk zelf kunnen vinden dan :s ik dacht dat dat véél moeilijker ging :s
Note: When safe mode is enabled, PHP checks whether the files or directories you are about to operate on have the same UID (owner) as the script that is being executed. In addition, you cannot set the SUID, SGID and sticky bits
Wat hier staat is wanneer safe mode aan staat er een restrictie is waneer je wel kan chmoden en waneer niet. Je bestand die je wilt chmoden moet zijn aan gemaakt door de zelfde user. Meestal apache. Als je upload is dit niet het geval!
en de server draaid onder apache en php 4 .
waar zie je eigenlijk of save mode aanstaat ?
ik ben daarin nogal nOOb ( in dat server gedoe )
Probeer het gewo0n :)
ik heb daar ook veel problemen mee gehad, met dat safe mode restriction..
ik maakte een bestand aan + chmod met een php script, daarna wou ik hem verwijderen met een ander, en kreeg ik een safe mode restriction error.. :) toen anders gedaan.. allerlei dat soort irritante errors krijg je dan.. als het je eigen server is kun je in httpd.conf of in php.ini instellen of het on or of is..
Warning: chmod(): Operation not permitted in /home/evildesigners.com/install02.php on line 2
Greetz Elnijnos
Het heeft dus gewoon te maken met veiligheid op een webserver
Misschien is je server beperkt, dat chmod() op 1 of andere manier staat uitgeschakeld qua beveiliging??
mss daarom dat ze dat blokeren , ik zou de schade niet willen betalen die hackers en dergelijke aanrichte naan de server door mijn site .
maar weet niemand hoe phpbb dat dan doet ? die schrijft toch ook gegevens weg naar een bestand of ben ik mis ?
Gewijzigd op 21/08/2004 10:14:00 door Elnijnos
Die moet je toch zelf schrijf rechten geven?
Omdat ik mijn script gewoon wil geven aan mensen die niet veel van php kennen enz , dan moeten ze gewoon uploaden en naar install gaan , anders moet je ze staan uitleggen wat chmod is hoe je het doet enz ... en dan staat het forum vol met domme vragen van wat is chmod ? ik kan het niet vinden ? ... ? .... ?
mss ga ik effe kijken in de map van phpbb ( bij install ) Moet daar toch wel ergens instaan :s
:) greetz Elnijnos