Automatisch de link met meeste klicks boven aan in top 5

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stef

stef

09/02/2008 14:27:00
Quote Anchor link
Hallo mensen,
Ik ben bezig met een link pagina en nu wou ik er graag een top 5 bovenaan doen.
En aan de hand van de hoeveelheid klicks moeten deze positites bepaald worden. ik heb expres nog geen counter want weet niet zo goed welke ik hiervoor moet gebruiken.
Bestaat zoiets of kan dat uberhaubt gemaakt worden?

Hartelijk Dank,

Stef ter Braak

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 22:38:04

Joren de Wit

Joren de Wit

09/02/2008 14:29:00
Quote Anchor link
Je houdt op dit moment nog helemaal niet bij als er op een link geklikt wordt? Dan zou ik dat eerst maar eens gaan maken. Als je die gegevens namelijk hebt is het een fluitje van een cent om een top 5 te bepalen.

Uiteraard maakt je voor dit doeleinde wel gebruik van een database waarin je de gegevens gaat opslaan...

Stef

stef

09/02/2008 14:32:00
Quote Anchor link
hallo blanche,

ik ben nog erg onervaren ik heb zelf 3 mailforms kunnen maken thats it!:P
goed dat je zo gauw reageerd! heb je een tip hoe ik deze telling kan creeren?
dankje..

Stef ter braak

Joren de Wit

Joren de Wit

09/02/2008 14:39:00
Quote Anchor link
Je hebt nog nooit iets met een database gedaan? Dan raad ik je aan om eerst eens naar de SQL beginnershandleiding te kijken.

Het principe zal namelijk zijn dat alle links in je database opgeslagen zijn. De links op jouw pagina worden dus gegenereerd uit data uit de database en zullen verwijzen naar een bepaald PHP scriptje. Dit scriptje gaat er uiteindelijk voor zorgen dat de klik op een link geregistreerd wordt en dat de gebruiker doorgestuurd wordt naar de juiste website.

Maar goed, zoals gezegd zou ik eerst maar eens met die handleiding beginnen.

W W

W W

09/02/2008 15:04:00
Quote Anchor link
Als je alles in het database zet kun je een query uitvoeren die de top 5 voor jouw selecteerd.

SELECT * FROM [tabelnaam] ORDER BY [aantal click] DESC LIMIT 5

Edit:

Dit is gewoon een voorbeeldje zodat je de logica snapt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W

Joren de Wit

Joren de Wit

09/02/2008 15:13:00
Quote Anchor link
Hoe de query eruit zit is natuurlijk maar net afhankelijk van het datamodel. Als je voor elke klik een apart record zou aanmaken gaat die bijvoorbeeld al niet meer op.

Verder vergeet je natuurlijk niet om de richting van sorteren aan te geven, dat moet in dit geval natuurlijk DESC zijn...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.