Automatisch de link met meeste klicks boven aan in top 5
Ik ben bezig met een link pagina en nu wou ik er graag een top 5 bovenaan doen.
En aan de hand van de hoeveelheid klicks moeten deze positites bepaald worden. ik heb expres nog geen counter want weet niet zo goed welke ik hiervoor moet gebruiken.
Bestaat zoiets of kan dat uberhaubt gemaakt worden?
Hartelijk Dank,
Stef ter Braak
Uiteraard maakt je voor dit doeleinde wel gebruik van een database waarin je de gegevens gaat opslaan...
ik ben nog erg onervaren ik heb zelf 3 mailforms kunnen maken thats it!:P
goed dat je zo gauw reageerd! heb je een tip hoe ik deze telling kan creeren?
dankje..
Stef ter braak
SQL beginnershandleiding te kijken.
Het principe zal namelijk zijn dat alle links in je database opgeslagen zijn. De links op jouw pagina worden dus gegenereerd uit data uit de database en zullen verwijzen naar een bepaald PHP scriptje. Dit scriptje gaat er uiteindelijk voor zorgen dat de klik op een link geregistreerd wordt en dat de gebruiker doorgestuurd wordt naar de juiste website.
Maar goed, zoals gezegd zou ik eerst maar eens met die handleiding beginnen.
Je hebt nog nooit iets met een database gedaan? Dan raad ik je aan om eerst eens naar de Het principe zal namelijk zijn dat alle links in je database opgeslagen zijn. De links op jouw pagina worden dus gegenereerd uit data uit de database en zullen verwijzen naar een bepaald PHP scriptje. Dit scriptje gaat er uiteindelijk voor zorgen dat de klik op een link geregistreerd wordt en dat de gebruiker doorgestuurd wordt naar de juiste website.
Maar goed, zoals gezegd zou ik eerst maar eens met die handleiding beginnen.
SELECT * FROM [tabelnaam] ORDER BY [aantal click] DESC LIMIT 5
Edit:
Dit is gewoon een voorbeeldje zodat je de logica snapt.
Dit is gewoon een voorbeeldje zodat je de logica snapt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W
Verder vergeet je natuurlijk niet om de richting van sorteren aan te geven, dat moet in dit geval natuurlijk DESC zijn...