Automatisch een Script herladen
Ik heb een vraag. Is het mogelijk dat een bepaald script zich herlaadt om de 5 minuten zonder dat iemand de pagina moet aanklikken dus totaal afhankelijk is.
Zoja?
Hoe los ik dat op, en hoe krijg ik dat voor me kaar
Dank bij voorbaat
met een ilead command ofoz
cronjobs
crontab
crontab
Edit:
En die linkjes zijn alleen van toepassing wanneer je op Linux host. Als je op Windows host is het Scheduler geloof ik
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
Daar staat meta refresh dan moet je dat op 5 minuten stellen.
Het kan ook met een meta refresh, maar waarom wil je dit eigenlijk?
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Jan Koehoorn schreef op 20.11.2006 20:52:
Niet als niemand de pagina bekijkt toch (i.e. de betreffende website open heeft in zijn browser)?Het kan ook met een meta refresh, maar waarom wil je dit eigenlijk?
En waarvoor wil je het gebruiken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
volgens mij is dat redirect niet wat ik zoek. het moet bijv om de 5 minuten de pagina refreshen zodat het hele proces overnieuw wordt doorgelopen
meta refresh kan je dan gebruiken
Ik had het idee om elke keer als er een rooster wijziging is (school) dat hij het gelijk doormailt naar mij en de klas. Daarvoor gaat hij hele tijd door een proces dat kijkt of er iets staat over mijn klas en of het niet al is is verzonden naar de toebehorende. Zodra er nieuwe wijzigingen zijn wordt het gelijk doorgemailt. (altans om de 5 min dan in dit voorbeeld)
Quote:
De meeste mensen gebruiken PuTTY daarvoor. Dan zet je een SSH verbinding op en voer je het juiste commando in.shell toegang toe je server ? is dat via dos enzo?
maar ik heb het volgende toegepast
<meta http-equiv="refresh" content="300">
in de head plaatsen :)
zo moet hij het doen toch
Wessel Huising schreef op 20.11.2006 21:03:
Ja, maar dan moet wel ergens die pagina open blijven staan (zonder zelf te refreshen, zonder naar andere pagina's te gaan etc.; in dat geval stopt de refresh of begint hij overnieuw). Als ik jouw beschrijving lees, moet je toch cronjobs hebben.Daar heb ik al wel is van gehoort.
Kasper schreef op 20.11.2006 21:12:
Wessel Huising schreef op 20.11.2006 21:03:
Ja, maar dan moet wel ergens die pagina open blijven staan (zonder zelf te refreshen, zonder naar andere pagina's te gaan etc.; in dat geval stopt de refresh of begint hij overnieuw). Als ik jouw beschrijving lees, moet je toch cronjobs hebben.Daar heb ik al wel is van gehoort.
Dankje idd
daar twijfelde ik al aan..
dus ik ga dan die cron jobs proberen :)
Wessel Huising schreef op 20.11.2006 21:01:
@ de gene die willen weten waarvoor dit allemaal nodig is
Ik had het idee om elke keer als er een rooster wijziging is (school) dat hij het gelijk doormailt naar mij en de klas. Daarvoor gaat hij hele tijd door een proces dat kijkt of er iets staat over mijn klas en of het niet al is is verzonden naar de toebehorende. Zodra er nieuwe wijzigingen zijn wordt het gelijk doorgemailt. (altans om de 5 min dan in dit voorbeeld)
Dat is dan een zeer onhandige manier. Stel dat er er eens in de twee weken een roosterwijziging is. Dan draai jij 288 keer per dag een script. Je kunt beter scripten dat er bij een roosterwijziging automatisch een bericht verstuurd wordt.
Quote:
Ik vermoed dat de school de pagina met de roosterwijzigingen heeft gemaakt. Zonder contact met de school, zal het vrij moeilijk zijn om een wijziging in het rooster bij te houden zonder periodiek te controleren of er iets gewijzigd is.Je kunt beter scripten dat er bij een roosterwijziging automatisch een bericht verstuurd wordt.
Tenzij er andere oplossingen voor zijn natuurlijk...
Edit:
Ik zie overigens heel vaak dit soort vragen voorbij komen, over het krijgen van een mail bij wijzigingen in het rooster. Dat scholen daar zelf niet aan denken, om een mailtje of smsje naar de juiste personen te sturen bij wijzigingen. Ik las laatst dat er één of twee scholen zijn die nu een proef doen met sms en daar verliep het prima voor zover ik weet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
Jan Koehoorn schreef op 20.11.2006 21:19:
Dat is dan een zeer onhandige manier. Stel dat er er eens in de twee weken een roosterwijziging is. Dan draai jij 288 keer per dag een script. Je kunt beter scripten dat er bij een roosterwijziging automatisch een bericht verstuurd wordt.
Wessel Huising schreef op 20.11.2006 21:01:
@ de gene die willen weten waarvoor dit allemaal nodig is
Het is waar dat hij idd (288) veel keer refresht op een dag. Maar hoe moet hij dan weten wanneer een roosterwijziging is? Ik maak de site van me school niet.
webcron.org/ eens..
Probeer Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Andries Louw Wolthuizen
Cronjobs Off,
Andries Louw W. schreef op 20.11.2006 21:35:
Deze kan je gebruiken als je host geen cronjobs ondersteunt. (Andries: stiekem puntjes scoren bij webcron he: ref=andries?) ;)Probeer webcron.org/ eens..