Automatisch hernoemen na upload
Ik heb het volgende uploadscriptje. Kan zijn dat ie van deze site komt, maar weet ik niet zeker.
[linebreak]Code (php) 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152 <?php // Array met toegestane bestandstypes: $allowed_type_array = array(image/jpeg,image/pjpeg,image/gif); // Maximum toegstane grootte van upload (in bytes): $max_upload = 10000; // Locatie voor upgeloade files (slash op het einde!): $uploaddir = uploads/; // Errorstatus altijd true in begin, = geen errors: $error_status = true; // Constante inleiding voor eventuele foutmelding: $error_message = Volgende zaken liepen verkeerd:\n\n;// Als men iets geupload heeft: if (isset($_POST[submit])) { // Check bestandstype: if (!in_array($_FILES[imagefile][type], $allowed_type_array)) { $error_status = false; $error_message .= Leeg of bestandstype niet toegestaan!\n; } // Check bestandsgrootte: if ($_FILES[imagefile][size] > $max_upload) { $error_status = false; $error_message .= Bestand te groot!\n; } // Als de checks niet werden doorstaan: if (!$error_status) { echo <script language="javascript">alert(".$error_message."); history.go(-1)</script>; } // Als de checks wel werden doorstaan: move_uploaded_file($_FILES[imagefile][tmp_name], $uploaddir.$_FILES[imagefile][name]) or die (Fout bij verplaatsen van upgeloade file!); echo <b>Bestand succesvol toegevoegd.</b><br>; echo Bestandsnaam: .$_FILES[imagefile][name].<br>; echo Bestandsgrootte: .$_FILES[imagefile][size]. bytes<br>; echo Bestandstype: .$_FILES[imagefile][type].<br><br>; echo "Klik <a href=\"beveiligd.php\">hier</a> om terug te gaan.<br><br>"; echo "Of <a href=\"logout.php\">log uit</a><br>"; exit();} ?> [linebreak]
Scriptje werkt perfect. Ik zou graag nog wat dingetjes toe willen voegen. Ben nog niet zo'n super php'er. Ik heb me rotgezocht, maar helaas nog niets kunnen vinden.
Is het mogelijk om de foto's die verstuurd worden automatisch een andere naam mee te geven? Het liefst op nummer. Dus dat ie in de dir kijkt en ziet hoeveel bestanden er staan en deze automatisch hernoemt naar foto1, foto 2 etc...
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.