Automatisch laden van home.php bij laden van index.php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roel S

Roel S

29/11/2010 19:03:48
Quote Anchor link
Vermoed dat ik mijn vraag op de verkeerde plek heb gezet. Hierbij dus nogmaals.

Op aanwijzing van Milo(onderstaande code), werkt de verwijzing vanuit het menu naar het onderliggende deel van de pagina nu prima.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
echo '<a href="?page=Home">Home</a> | <a href="?page=Contact">Contact</a> <br /><br />';
echo 'De pagina: <br /><hr><br />';
include( $_GET['page'].'.php' );
?>

Krijg nu inderdaad de foutmelding "Warning: include(.php) [function.include]: failed to open stream...". Milo waarschuwde hier al voor omdat er in het begin geen $_GET['page'] bestaat.
Ben met "if(!isset($_GET['load']))..." bezig geweest (zie paginasysteem), maar vermoed dat dit hier niet de juiste aanpak is.

Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat wanneer de "idex.php" wordt geladen, het bestand "home.php" ook automatisch wordt geladen en direct zichtbaar is onder het menukader?

Zal verder wel iets vanzelfsprekends over het hoofd zien, maar hoe krijg ik de code's zoals bovenstaand in de daarvoor bedoelde kaders?

Toevoeging op 29/11/2010 19:05:38:

Affijn..., die laatste vraag is beantwoord.

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 04:24:57

Vincent Huisman

Vincent Huisman

29/11/2010 19:06:31
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
if(isset($_GET['page']))
{

if(file_exists($_GET['page']))
    {

include $_GET['page'].".php";
    }
}

else
{
    include "home.php";
}

?>

maar je moet nu uiteraard nog wel een controle doen of de gebruiker die pagina wel echt mag zien
Gewijzigd op 29/11/2010 19:09:08 door Vincent Huisman

Roel S

Roel S

29/11/2010 19:13:50
Quote Anchor link
Ik ga ermee bezig.
Dank je.

Waarom mag een gebruiker de pagina niet zien?

Milo S

Milo S

29/11/2010 19:33:01
Quote Anchor link
ik denk dat vincent bedoelt wanneer een gebruiker geen rechten heeft. dus bijvoorbeeld met een inlog systeem.
ik zou trouwens ook een array aanmaken met toegestane pagina's anders zou je script niet helemaal veilig zijn.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.