Automatisch mail doorsturen
Op mijn werk hebben ze een Microsoft exchange server waarop ze de mogelijkheid tot auto-forward uit hebben gezet. Weet iemand een makkelijke manier om die mail alsnog automatisch naar mijn gmail-account door te sturen?
Op internet kom je wel wat programma's daarvoor tegen, maar ik vraag me af hoe netjes die met je inloggegevens omgaan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Erik van Maanen
Als jou baas en de IT mensen iets 'verbieden' (auto-forward). Waarom ga je het dan toch doen?
Niet dat ik me er verder mee wil bemoeien maar snap je waar ik heen wil?
Waarom iets doen als het toch niet mag??
Extras--> Regels en waarcshuwingen?
En Luke, ze hebben het me niet verboden, het komt erop neer dat de functie uitgezet is omdat hij voor ons als bedrijf onhandige gevolgen kan hebben. In mijn geval weten ze dat het geen punt is omdat ik daar al rekening heb gehouden, maar ze hebben nu even geen tijd om het aan te passen voor me. Vandaar.
Je kan op een externe bak fetchmail installeren. Dit is een unix/linux programma, maar er is ook een windows port. Dit is bedoeld om email van mailbox a naar b te transporteren.
Dit is namelijk een erg gemakkelijke manier om alles plat te leggen.
Je hebt van die mensen die zijn een tijdje weg, en instaleren dan een autoreplay, of doorstuur functie, en om deze te testen sturen ze een e-mailtje naar zichzelf, waardoor je een oneindige loop creeert.
Dit is waarschijnlijk ook waarom heb bij jou is uitgeschakeld.
Ik zou het dus gewoon niet doen, gewoon om de tijd even een zipje maken van je e-mailtjes en die in 1x naar jezelf mailen.
(Anders kan je natuurlijk met een zooitje slecht geformatte mailtjes elke willekeurige mailserver platgooien, en zo simpel is het nu ook weer niet).
Het lijkt me eerder dat je niet meer functies installeerd dan je echt nodig acht - voor de ongeoefende gebruiker is het meer mogelijkheden om het kapot te maken en dus meer moeite voor de support afdeling.
Maar met fetchmail kan je uit mailboxes a,b,c,d,e mail fetchen en die naar mailbox b droppen. Dit staat compleet los van het hele outlook gebeuren, dus zou moeten kunnen werken.
Bij het zoeken naar fetchmail kwam ik getmail tegen... iemand een idee wat het verschil is? Lees: welk veiliger is?
Overigens; de functie is uitgezet om te voorkomen dat mensen alsnog vanaf hun eigen adres replyen ipv het werkadres. Dat heb ikzelf met gmail al ondervangen, aangezien je vandaar vanaf elk adres dat je hebt kunt mailen.
PHP:
Dat is niet helemaal waar:Je hebt van die mensen die zijn een tijdje weg, en instaleren dan een autoreplay, of doorstuur functie, en om deze te testen sturen ze een e-mailtje naar zichzelf, waardoor je een oneindige loop creeert.
Mail sturen naar jezelf -> mail komt binnen in mailbox -> mail automatisch forwarden naar ander e-mail adres -> ?
Geen oneindige loop hoor :-)
Getmail lijkt ook prima te werken en iets minder gecompliceerd dan fetchmail, ik zou zeggen: probeer het eens :)
Stuurt mailtje naar jezelf ([email protected]) ->
Autoreply naar verzender ([email protected]) ->
Ik stuur alles door naar collega en collega stuurt alles door naar mij. Klaar in principe een oneindige lus
Een auto reply is vaak wel net weer iets anders dan een forwarder.
Een auto reply is namelijk een reply - een nieuw mailtje, het is wel is waar een proces wat altijd blijft lopen, maar in feite stuur je gewoon ontzettend veel mailtjes naar jezelf.
Waar het over ging is een mailtje dat in min of meer dezelfde spool bleef rondhangen omdat hij naar zichzelf verwees. En daar kunnen de meeste mailservers wel tegen.
@Klaasjan: had je die getest? Mail adressen op dezelfde mailserver?
We hebben het (om systeembeheer evt wat werk te besparen) niet getetst (op mijn werk).
Maar ik ga ervanuit dat het zeker gaat lukken en ik denk dat dat een prima manier is om een server plat te leggen
btw Host wil htmldoc niet erbij in compilen:(