automatisch updaten van sqldatabase
timmy
25/07/2007 17:07:00hey mensen ik zoek een manier om mijn sql database te updaten terwijl er niemand op mn site is,
ik heb bijvoorebeel de formule A = f/3600 * t
a= aantal
f=factor
t=tijd in uren
weet iemand hoe dit moet? of moet ik dit in mn safe.php zetten (checkt of je wel ingelogd bent) dit gaat wel veelcapaciteit van mn databse vragen vooral is ik dit 32 keer wil doen
ik heb bijvoorebeel de formule A = f/3600 * t
a= aantal
f=factor
t=tijd in uren
weet iemand hoe dit moet? of moet ik dit in mn safe.php zetten (checkt of je wel ingelogd bent) dit gaat wel veelcapaciteit van mn databse vragen vooral is ik dit 32 keer wil doen
PHP hulp
21/11/2024 13:56:58GaMer B
25/07/2007 17:10:00Vraag je altijd af:
Wanneer moet het geupdate gedoe zichtbaar zijn, juistja, wanneer er iemand op je site is.
Je kunt het op 2 manieren oplossen:
1. Cronjobs. Automatisch een script om de zoveel tijd starten.
2. Het verschil van het laats actief en nu uitrekenen en dan de formule * het verschil.
Wanneer moet het geupdate gedoe zichtbaar zijn, juistja, wanneer er iemand op je site is.
Je kunt het op 2 manieren oplossen:
1. Cronjobs. Automatisch een script om de zoveel tijd starten.
2. Het verschil van het laats actief en nu uitrekenen en dan de formule * het verschil.
timmy
25/07/2007 17:13:00Frank -
25/07/2007 17:13:00Quote:
En wie heeft de gegevens op dat moment dan nodig? Wanneer er niemand wat mee doet, dan is het een zinloze actie en kun je de stand van zaken beter gaan berekenen op het moment dat iemand de gegevens wél nodig heeft.terwijl er niemand op mn site is
Rekenen met tijd kun je beter door de database laten doen, die heeft daar prachtige functies voor in huis.
timmy
25/07/2007 18:05:00ja dat laatste zat ik ook al aan te denken, ok ik ga ff uitzoek van cornjobs zijn, bedankt
Edit:
he ik drukte maar 1 keer op t knopje, ja dat ga ik nu ook doen :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door timmy