Automatisch verwijderen uit database
Nathan
06/06/2005 16:32:00Hallo,
Ik ben nog neit zolang bezig met PHP, maar heb al wel wat basiskennis (ook van mysql).
Ik ben nu bezig met een berichtensysteem binnen mn website (dus dat members berichtjes naar elkaar kunnen sturen).
En nu zoek ik iets dat die berichten bijv. drie dagen nadat ze gelezen zijn automatisch worden verwijderd.
Ik zat te denken aan een rij in de tabel met naam 'gelezen' en als die member zijn bericht leest, dat dit bericht in de database bij 'gelezen' de datum + 3 dagen krijgt en dat er een script is dat elke dag alle berichten uit de database verwijdert die bij 'gelezen' de datum van die dag hebben.
Maar er is vast een betere manier, wie kan me helpen?
BvD Nathan
Ik ben nog neit zolang bezig met PHP, maar heb al wel wat basiskennis (ook van mysql).
Ik ben nu bezig met een berichtensysteem binnen mn website (dus dat members berichtjes naar elkaar kunnen sturen).
En nu zoek ik iets dat die berichten bijv. drie dagen nadat ze gelezen zijn automatisch worden verwijderd.
Ik zat te denken aan een rij in de tabel met naam 'gelezen' en als die member zijn bericht leest, dat dit bericht in de database bij 'gelezen' de datum + 3 dagen krijgt en dat er een script is dat elke dag alle berichten uit de database verwijdert die bij 'gelezen' de datum van die dag hebben.
Maar er is vast een betere manier, wie kan me helpen?
BvD Nathan
PHP hulp
18/01/2025 11:30:46- wes -
06/06/2005 16:35:00nou eigelijk is dat ongeveer wel de manier. nu is nog de vraag of je dit op oproep van een script wil doen ( makkelijk ) of elke tig minuten/uren/dagen ( moeilijk )
Nathan
06/06/2005 16:36:00oke, bedankt voor de snelle reactie, dan ga ik daaraan werken:)
als er nog andere ideeën zijn, laat het weten;)
als er nog andere ideeën zijn, laat het weten;)