Automatisch waardes veranderen in MySQL
Jeroen G
27/08/2008 15:37:00Datamodel:
Id (auto int11) | DateCreated (datetime) | New (int1 default:0)
Vraag:
Is het mogelijk om binnen MySQL (dus zonder php trigger) de 'New' kolom automatisch te laten vullen met een 0 wanneer de DateCreated meer dan 7 dagen in het verleden ligt?
Id (auto int11) | DateCreated (datetime) | New (int1 default:0)
Vraag:
Is het mogelijk om binnen MySQL (dus zonder php trigger) de 'New' kolom automatisch te laten vullen met een 0 wanneer de DateCreated meer dan 7 dagen in het verleden ligt?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen G
PHP hulp
06/11/2024 01:10:34Emmanuel Delay
27/08/2008 17:51:00Ja, dat is mogelijk. Zoek eens naar "cronjob".
Het veld is echter totaal nutteloos, indien ze enkel dient om jou te zeggen of het minder dan 7 dagen oud is. In je query kan je die new inwerken zonder dat ze als veld hoeft te bestaan.
NEW is, dacht ik (hier kan ik me wel vergissen) , ook een beschermd woord in SQL, je zou dat beter anders noemen.
Het veld is echter totaal nutteloos, indien ze enkel dient om jou te zeggen of het minder dan 7 dagen oud is. In je query kan je die new inwerken zonder dat ze als veld hoeft te bestaan.
NEW is, dacht ik (hier kan ik me wel vergissen) , ook een beschermd woord in SQL, je zou dat beter anders noemen.
Frank -
27/08/2008 18:05:00Zoals Emmanuel al zegt, het volkomen overbodig om de kolom New in de tabel op te nemen. Blijkbaar is dat een afgeleide van de datum en afgeleide zaken sla je nooit op.
Voorbeeldje:
Voorbeeldje:
Jeroen G
28/08/2008 16:07:00Bedankt voor de tip, ik heb het zoals hieronder toegepast, en het werkt!