automatisch website backups maken op pc?
maar wat is een goed programma voor dit?
en is het mogelijk om sommige mappen ook niet te backuppen?
alvast bedankt.
Als je aan het ontwikkelen bent, zou het gebruik van een versioningsysteem zoals GIT of SVN ook zeker geen overbodige luxe zijn. Hiermee heb je een goed overzicht van al je wijzigingen binnen je project.
voor de duidelijkheid; versiebeheer is dus ook voor backups. maak meteen gebruik van professionele oplossingen i.p.v. synctoy of andere backups via ftp voor code.
Eigenlijk is dit wel duidelijk voor iedereen ;)
Op mijn pc heb ik dan één map direct op mijn d schijf: "Google Drive". Daarin heb ik mappen als documenten, afbeeldingen en projecten. Documenten en afbeeldingen zijn gekoppeld zodat als ik via het start menu van Windows op documenten klik ik daar uit kom en niet op de standaard c:\users, enz.. Alles wat in die map staat wordt gesynchroniseerd met "the cloud" :)
In de map projecten heb ik dan mijn php bestandjes staan welke ik in mijn editor gooi (sublime text), middels een plugin (SFTP) synchroniseert die map weer met de webserver waar de website online staat.
In deze situatie is het zo dat als ik iets wijzig dit zowel op mijn pc, webserver als in "the cloud" gewijzigd wordt. Mooie van "the cloud", bij Google maar bijv. ook bij Dropbox is versiebeheer. En kan ik dus elke wijziging tot dacht ik 30 wijzigingen terug draaien.
Ik vindt het ideaal! :)
Gewijzigd op 01/10/2012 20:20:19 door Roy -
@ Roy, dat is heel leuk voor alles behalve code. Ik raad je het ten strengste af om 'clouds' zoals dropbox en drive te gebruiken voor versiebeheer van code (en al helemaal als je samen werkt).