automatische bijwerken van database ieder uur
Ben Stuijts
09/09/2011 14:11:32Hallo,
Ik ben bezig met de ontwikkeling van een MMORPG . Cruciaal daarbij is dat de spelersdatabase (MySQL)om een bepaalde periode, bijvoorbeeld om het uur, bijgewerkt wordt: d.w.z. de waarden moeten om het uur uit de database gehaald worden en herberekend worden.
Hoe maak ik in met behulp van php een programma, draaiende op de server, die de berekenroutine ieder uur oproept?
Ik hoor graag jullie suggesties!
Ik ben bezig met de ontwikkeling van een MMORPG . Cruciaal daarbij is dat de spelersdatabase (MySQL)om een bepaalde periode, bijvoorbeeld om het uur, bijgewerkt wordt: d.w.z. de waarden moeten om het uur uit de database gehaald worden en herberekend worden.
Hoe maak ik in met behulp van php een programma, draaiende op de server, die de berekenroutine ieder uur oproept?
Ik hoor graag jullie suggesties!
PHP hulp
23/11/2024 14:13:51Arjan -
09/09/2011 14:12:51Ben Stuijts
09/09/2011 14:14:08Arjan, bedankt, zou jij mij nog iets verder kunnen helpen, eventueel met een klein beperkt voorbeeld, waarmee ik mijn ontwikkeling kan beginnen?
Arjan -
09/09/2011 14:15:44Je maakt een php bestand aan met de gewenste handelingen en door middel van een cronjob kan je die elk uur aanroepen. Even googlen op cronjob....