Automatische opschuivende lijst

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »
Pello Mugica-Gonzalez

Pello Mugica-Gonzalez

16/04/2009 12:29:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben een beginnende leerling bij het PHP programmeren en ben opzoek naar iemand die voor mij of mij kan leren hoe ik het volgende maak.

Als eerste moet je weten dat je ingelogd bent op een eigen account, met eigen naam enz(duh).Je hebt dus een lijst met 5 namen onder elkaar geordend die in een database zitten, iedere naam heeft zijn eigen aantal punten. Nu als uw eigen naam nog niet bij die lijst staat kan je aan al die 5 namen 1 punt geven en dan komt uw naam er van onder bij en gaat de bovenste naam weg.

Ik veronderstel dat die lijst ook in de database moet zitten maar ik weet echt niet hoe ik die namen automatisch moet laten opschuiven.
Het gaat hier vooral over die lijst, over al de rest moeten jullie mij niets zeggen want dat heb ik al gemaakt.

Zou iemand mij opweg kunnen helpen of het is tonen?

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 23:20:44

Dennis Mertens

Dennis Mertens

16/04/2009 12:31:00
Quote Anchor link
Ik heb totaal geen idee wat je bedoeling is.

Maar kijk eens naar ORDER BY * DESC LIMIT 0,5.

Pello Mugica-Gonzalez

Pello Mugica-Gonzalez

16/04/2009 12:32:00
Quote Anchor link
Wacht ik zal het wat proberen verduidelijken.

Dennis Mertens

Dennis Mertens

16/04/2009 12:38:00
Quote Anchor link
Of even de code toepassen die ik je gaf? :)

Pello Mugica-Gonzalez

Pello Mugica-Gonzalez

16/04/2009 12:42:00
Quote Anchor link
Ja, maar kan je mij daar wat meer uitleg bij geven?
Want ik ben echt een nieuwe leerling en dat zegt me nog niets :).

Alvast bedankt voor de moeite

Dennis Mertens

Dennis Mertens

16/04/2009 12:45:00
Quote Anchor link
Hoe ziet jouw query er tot nu toe uit?

Pello Mugica-Gonzalez

Pello Mugica-Gonzalez

16/04/2009 12:47:00
Quote Anchor link
Ik heb nog niets, nog geen 1 zinnetje omdat ik niet weet hoe er juist aan te beginnen. Alé ik bedoel aan die lijst, al de rest is al ok.

Ik heb snel een overzichtje getekend zodat je het beter zou snappen.
http://img8.imageshack.us/img8/5610/lijst.jpg

en er gaan ook elke keer als ik een punt geef 1 af van de mijne, als ik dus geen punten heb gaat het niet. Was ik vergeten bijschrijven.

Dennis Mertens

Dennis Mertens

16/04/2009 12:49:00
Quote Anchor link
Pas als je alle 5 een punt hebt gegeven? Of ook als je er 1tje een punt geeft, gaat de bovenste weg, en kom jij onderaan te staan?

Pello Mugica-Gonzalez

Pello Mugica-Gonzalez

16/04/2009 12:52:00
Quote Anchor link
Nee, je moet de 5 punten geven. Misschien is het da gemakkelijker om vanonder te zetten geef 5 punten ofzo. Tis nog een beetje zoeken hoe ik het juist ga doe maar als je mij al kunt zeggen hoe ik het juist doe zal het al veel zijn :).

Dennis Mertens

Dennis Mertens

16/04/2009 12:52:00
Quote Anchor link
Ik zou een extra tabel maken.

Quote:
id_from
id_to
date

En date moet dus DATETIME als type hebben. Dan kun je wanneer iemand op Voeg punt toe klikt queries uitvoeren.
Wat moet er gebeurd worden?
  • Bij die gene een punt erbij
  • Bij jou een punt eraf
  • Een INSERT in de tabel points

En om de 5 laatste te pakken gebruik je dus ORDER BY date DESC LIMIT 0,5. Ook heb je een INNER JOIN nodig om de gebruikers gegevens te pakken. Maar probeer eerst die queries maarte maken.

Pello Mugica-Gonzalez

Pello Mugica-Gonzalez

16/04/2009 12:57:00
Quote Anchor link
Ok danku ik ga eens proberen.

Pello Mugica-Gonzalez

Pello Mugica-Gonzalez

16/04/2009 13:35:00
Quote Anchor link
Ik ben er aan bezig ;) veel kans dat het werkt is er niet maar ik zal hem sebiet posten
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pello Mugica-Gonzalez

Mitchell

Mitchell

16/04/2009 13:37:00
Quote Anchor link
Niet bumpen en overigens, dit is phpHULP niet phpWIJDOENHETWELVOORJE. Als je tegen een probleem aan loopt moet je het gewoon melden. :)

Pello Mugica-Gonzalez

Pello Mugica-Gonzalez

16/04/2009 13:55:00
Quote Anchor link
uhm ik heb nog een klein vraagje, is het mogelijk om een paar queries tergelijk te laten gaan op $date?

ik ben even aan het oefenen op een ander stukje

$date = mysql_query("SELECT * FROM friends WHERE pet='Cat'")
or die(mysql_error());

Dennis Mertens

Dennis Mertens

16/04/2009 14:00:00
Quote Anchor link
Waar haal jij $date vandaan?

Pello Mugica-Gonzalez

Pello Mugica-Gonzalez

16/04/2009 14:33:00
Quote Anchor link
pff ben helemaal in de war xd.

maar ik bedoel eigenlijk gewoon om al die queries uit te voeren hoe schrijf je dat juist in je php script?

Dennis Mertens

Dennis Mertens

16/04/2009 14:40:00
Quote Anchor link
Achter elkaar? Met je toestenbord?

Weet je niet hoe je queries uit voert? Dan verwijs ik je door naar de tutorials hier op PHPHulp...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.