Autosuggest met 2 values
Arnold K
07/05/2008 21:44:00Goedenavond,
Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik heb een autosuggest script (php/ajax) van het net gehaald. Het php gedeelte maakt verbinding met de database om te kijken of de value die je invoert ook in de database vermeld staat. Dit werkt allemaal goed. Nou zou ik graag willen dat er wordt gekeken naar 2 velden.
Het eerste invoerveld is: automerk
Het tweede invoerveld is: type/model (als je hier iets intikt dan krijg je de autosuggest opties te zien.
Het is natuurlijk belangrijk dat de types/modellen worden weer gegeven die betrekking hebben op het eerste invoerveld. Als men bij automerk bv. Audi invoert, dan moet er bij type/model alle modellen van Audi worden weer gegeven.
De value van automerk dient als $_GET['automerk'] worden te verzonden. Type wordt verzonden als $_POST['type'].
----
<input id='automerk' type='text' name='automerk' value='' maxlenght='100'>
<input id='type' type='text' name='type' value='' maxlenght='100'>
<div class="showtype" id="showtype" align="left"></div>
<script type="text/javascript">
var AuToMeRk = document.getElementById('automerk').value;
new Ajax.Autocompleter("type","showtype","zoeken.php?Automerk= ???? ");
</script>
----
WIe weet hoe ik de var AuToMeRk op de plaats van de ???? krijg zonder dat Automerk letterlijk AuToMeRk word, maar de variable wordt weer gegeven.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik heb een autosuggest script (php/ajax) van het net gehaald. Het php gedeelte maakt verbinding met de database om te kijken of de value die je invoert ook in de database vermeld staat. Dit werkt allemaal goed. Nou zou ik graag willen dat er wordt gekeken naar 2 velden.
Het eerste invoerveld is: automerk
Het tweede invoerveld is: type/model (als je hier iets intikt dan krijg je de autosuggest opties te zien.
Het is natuurlijk belangrijk dat de types/modellen worden weer gegeven die betrekking hebben op het eerste invoerveld. Als men bij automerk bv. Audi invoert, dan moet er bij type/model alle modellen van Audi worden weer gegeven.
De value van automerk dient als $_GET['automerk'] worden te verzonden. Type wordt verzonden als $_POST['type'].
----
<input id='automerk' type='text' name='automerk' value='' maxlenght='100'>
<input id='type' type='text' name='type' value='' maxlenght='100'>
<div class="showtype" id="showtype" align="left"></div>
<script type="text/javascript">
var AuToMeRk = document.getElementById('automerk').value;
new Ajax.Autocompleter("type","showtype","zoeken.php?Automerk= ???? ");
</script>
----
WIe weet hoe ik de var AuToMeRk op de plaats van de ???? krijg zonder dat Automerk letterlijk AuToMeRk word, maar de variable wordt weer gegeven.
Alvast bedankt voor jullie hulp.