Hij is net online en krijg veel positieve reacties, van ook Avatar fans. Leuk natuurlijk allemaal. Maar ik wil ook dat er wat meer ervaren mensen er naar kijken. Dus brand maar los :P
http://www.avatar-fourelements.nl/
- Op het beginscherm, de grijze tekst met de browsers loopt door de witte tekst van "nu ook goed in firefox te zien".
- Het enter website is mij part overbodig
- Als je erop komt, zie je een grote afbeelding/blok, ver hieronder zit pas de tekst. Ik persoonlijk vind dit een beetje irritant.
Verder een mooie website (qua layout), door het grote blok vind ik het ietwat onduidelijk..
[ - ] de achtergrond, die trekt teveel aandacht. Ikzelf zou kiezen voor een egale achtergrond, een minder naar voren komende of een groter, maar eentje met minder contrast, motief op de achtergrond.
[ + ] door de website bladeren. Door het anker dat erin zit hoef ik niet steeds naar beneden te scrollen om verder te gaan
[ + ] css. goed gedaan
[ - ] Het beginblok is overbodig, netzoals de informatie die eronder staat. De bezoeker vind dit (behalve wij van phphulp) niet intressant, weglaten dus.
[ - ] Veel tekst staat in blokken, maar veel tekst ook niet. Daardoor lijkt het alsof het er snel even bijgezet is. Probeer hier ook een blok voor te verzinnen.
[ tip ] laat de website nalezen door een vriend(in). Die zijn altijd beter dan spellingscorrector's.
- Handig op de eerste pagina staat al een fout in Firefox, lekker handig, vooral met de tekst "nu ook goed in firefox te zien" er bij :P zal het fixen
- De enter pagina gebruik ik om afbeeldingen te preloaden. Anders is de site erg traag.
- Misschien wel een beetje groot ja, maar persoonlijk vindt ik het er dus mooi uit zien. Voor mensen die snel naar beneden willen heb ik aan gedacht. Recht boven staat een link "Naar menu".
@Terence
- Ik had in het begin een mooiere achtergrond, maar die had problemen met grotere scherm resoluties dan 1280x960px. Heb deze achtergrond wel in het Groen en Blauw, misschien zijn die beter???
- Handige tip, zijn inderdaad veel beter dan spelling corrector :P
Bedankt voor het reageren...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Guido S
Quote:
Internet Explorer 7 Uitmuntend te zien
Internet Explorer 6< Goed te zien
Firefox Bijna uitmuntend te zien
Internet Explorer 6< Goed te zien
Firefox Bijna uitmuntend te zien
dat soort dingen interesseert de bezoekers niet echt. Je hebt tegenwoordig te maken met een stuk of 5 browsers waarin je site er echt goed uit moet zien. Dus je taak als designer is om te zorgen dat dat minimaal zo werkt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
Op zich is het slecht dat je een afbeelding preloader nodig bent, het zou zonder moeten kunnen. Eventueel door wat minder afbeeldingen te gebruiken (vind ik persoonlijk). Voor mensen met een wat slomere verbindign is dit ook wel zo fijn..
Ik zal die info wel even weg halen, beetje nutteloos inderdaad...
Tot zover is het me gelukt om de site goed te laten werken in IE7 en Firefox, nog 3 te gaan :P
@Jorik
Heb hem zo klein mogelijk proberen te houden, maar met.gif werken vindt ik maar niks inverband met die brokkelige randen, dus toen maar toch voor .png gekozen. Nadeel de website is wat zwaarder ja. Maar hij ziet er wel mooier uit. En tegen woordig heeft bijna iedereen, die in de doel groep van deze site vallen, wel minimaal een 3mb verbinding....
http://browsershots.org/
Je site om alles te uploaden testen ! tip
Ik maak hier zodra ook even een topicje over als ik zin heb :p
Je site om alles te uploaden testen ! tip
Ik maak hier zodra ook even een topicje over als ik zin heb :p
- Of schap de beginpagina,
- Of maak de beginpagina even breed als de andere pagina's en zet er hetzelfde grote logo neer. Je zou evntueel ook in dat logo onderaan de tekst 'Enter website' kunnen zetten, en dat dat de link is.
Verder: netjes!
De entree pagina zou ik echt weg laten, dat is echt overbodig. Als het nou zou gaan vanaf 12 / 16 / 18+ zou ik het nog begrijpen, maar Avatar is voor de jeugd dus niet nodig.
De opbouw van de site zelf is makkelijk, links zijn overzichtelijk en verder is de layout leuk.
ziet er goed uit op ipod touch, safari ;)
Chill :P
@Wouter
Zeker met Firefox??? Heb kleine problemen met tabellen dacht dat ze opgelost waren maar niet dus. Zal er nog een keer naar kijken.
als k met een groot venster begin, en ik verklein die, sgiet je nav naar rechts.
Begin ik met een klein venster, en vergroot ik die, schiet je nav naar links.
maar hier is op alle sites de tekst wel erg groot. Maar daar kun je weinig aan doen.
je hebt in IE6 geen png transparency
ik krijg een error als ik een fout wil melden.. misschien dat je daar even naar kunt kijken ;)
De site is traag, wanneer ik wil scrollen loopt hij niet soepel. Als het kan zou ik dit oplossen. Weet niet wat de oorzaak is.
Inderdaad die fout had ik ook al opgemerkt. Heb hem al proberen op te lossen. Maar steeds als ik de position aanpaste zag het menu er niet meer goed uit. Heb er dus nog geen oplossing voor gevonden :( Heeft iemand misschien een oplossing???
@ Wes
heb een .png fix aangebracht in de site. Maar zo te horen werkt hij niet... Weet imand hoe je dit oplost???
@ Simon
Pagina vergeten te uploaden :P zal ik als ik thuis ben even doen
@ Niek
Ik vindt het bruin er wel mooi uit zien. Op sommige beeldschermen ziet het bruin er iets te diaree bruin uit. Maar daar kan ik dus niets aan doen :P
Over de traagheid heb ik geen problemen met mijn computer. Kan aan jou videokaart liggen... ?
ps dat bruin is je eigen keuze. Ik zei ook al dat het mijn smaak is. Een vormgever/ designer moet ook een beetje eigenwijs zijn en zich niet aan alle kritiek aanpassen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Weevers