AVG berekeningen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Ama saril

ama saril

10/08/2010 10:18:25
Quote Anchor link
Hallo phpers . Ben net nieuw hier ben net een maand begonnen met PHP en SQL maar het gaat langzaamaan beter (ben nu ook bezig met OOP en dergelijke). Maar ik loop op dit moment vast in SQL. Ik heb een tabel met de volgende kolommen:
datum(date), tijd(TIME), naam(varchar15), bezigheid (int4).

Voor de duidelijkheid 'bezigheid' is hoe lang een persoon met iets bezig is in minuten. in Time staan alleen uren, minuten en seconden staan altijd op 0

wat ik nu eigenlijk wil is deze formule kunnen doen in een query:
Bezigheid = (1xgemiddelde bezigheid +3xgemiddelde bezigheid gisteren + 2xgemiddelde bezigheid gisteren) /4.6

Gemiddelde bezigheid wordt niet berekend door elke bezigheidswaarde per dag op te tellen / 24 maar het wordt op deze manier uitgerekend:
gemiddelde = (MAX(bezigheid) + MIN(bezigheid)) / 2

Het is misschien een vreemde manier van rekenen maar heb daar zo me redenen voor.

Nu het probleem is eigenlijk, ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik ben nog niet echt HEEL diep ingegaan op mysql dus denk dat ik veel functies niet ken. Dit was het idee waar ik op ben gekomen maar weet niet of het makkelijker of beter kan:
Ik dacht eerst een view maken die de gemiddelde per dag heeft. dus een view als dit
CREATE VIEW daggemiddeld AS SELECT datum,(MAX(bezigheid) + MIN(bezigheid)) / 2 as daggemiddelde FROM bezigheidstabel;

Maar heel eerlijk gezegd kom ik qua ideen even niet verder dan dit. Ben op dit moment wat meer sql documentatie aan het lezen maar kom echt niet verder over hoe ik de rest van me formule moet gaan uitrekenen. Als een SQL expert mij verder kan helpen is mijn dank hiervoor groot :)

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 14:26:51

Paul R

Paul R

10/08/2010 11:35:37
Quote Anchor link
Dus als ik het goed begrijp wil je per dag het gemiddelde uit de bezigheids colom.
dan zou ik zoiets doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT datum, AVG(bezigheid)
FROM tabel
ORDER BY datum

Ama saril

ama saril

10/08/2010 12:00:35
Quote Anchor link
Paul R op 10/08/2010 11:35:37:
Dus als ik het goed begrijp wil je per dag het gemiddelde uit de bezigheids colom.
dan zou ik zoiets doen:
Code (php)
1
2
3
SELECT datum, AVG(bezigheid)
FROM tabel
ORDER BY datum

Bedankt voor de reactie maar zover was ook ongeveer gekomen wat ik wil is eigenlijk meer iets in deze trend:
formule:
Bezigheid = (1xgemiddelde bezigheid +3xgemiddelde bezigheid gisteren + 2xgemiddelde bezigheid gisteren) /4.6

SELECT (AVG(bezigheid)van vandaag + 3xAVG(bezigheid) van gisteren + 2xAVG(bezigheid) eergisteren) / 4.6 as bezigheid FROM tabel group by datum;

Alleen de 2 punten waar ik mee zit zijn eigenlijk:
AVG(bezigheid) kan ik niet gebruiken omdat die het gemiddelde anders berekend dan ik wil (ik wil dat hij het berekend als gemiddeld = (MAX(bezigheid) + MIN(bezigheid)) /2

en tweede punt is eigenlijk hoe krijg ik waarde van verschillende dagen in 1 query (als dat al mogelijk is)- dus de gemiddelde bezigheid, van gisteren, eergisteren en vandaag in 1 query. Ik denk dat ik het in combinatie met PHP wel zou kunnen doen maar zou graag weten of het ook in een query kan :P. Zit nu zelf een beetje te zoeken of het mogelijk is om variabelen aan te maken in sql zodat het misschien zo zou kunnen werken:
Eerst een view maken met alle gemiddelden van de dag (bezigheidView) en dan zoiets:
@vandaag = Select gemiddelde from bezigheidView where datum = 20100810
@gister = Select gemiddelde from bezigheidView where datum = 20100810 - 1
@eergister = Select gemiddelde from bezigheidView where datum = 20100810 - 2
SELECT (@vandaag + 3x@gister + 2x@eergister)/4.6 as uitkomst;

maar als ik dit probeer krijg ik een syntaxerror. Ik hoop dat mijn probleem nu duidelijk is :P?

John D

John D

10/08/2010 12:24:10
Quote Anchor link
Een geneste select, kan dat in MySQL ? Een beetje verkort komt dat hierop neer:
Maak het zelf af en kleur de plaatjes ;-)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
select a.vandaag,
       b.gister,
       c.eergister,
       a.medewerkernr,
       b.medewerkernr,
       c.medewerkernr
from (select formule_voor(vandaag) as vandaag, medewerkernr
        from bezigheden
       where datum = now()
      ) a
      (select formule_voor(gisteren) as gisteren, medewerkernr
        from bezigheden
       where datum = now()-1
      ) b
      (select formule_voor(eergisteren) as eergisteren, medewerkernr
        from bezigheden
       where datum = now()-2
      ) c
where a.medewerkernr=b.medewerkernr
and   a.medewerkernr=c.medewerkernr
Gewijzigd op 10/08/2010 13:01:50 door John D

Ama saril

ama saril

10/08/2010 14:18:52
Quote Anchor link
Bedankt alvast :)

misschien een korte reactie hierop (ben nu aan het zoeken naar nested selects, wist niet dat zoiets bestond dus misschien kom ik het zo tegen) maar waarom staat dat where a.medewerkernr = b.medewerkernr daar? Ik heb zeg maar geen medewerkernummer in de tabel staan. De primary key in de tabel is een combinatie van datum + tijd. Dus zou ik dat er dan van moeten maken?
Gewijzigd op 10/08/2010 14:20:48 door ama saril

John D

John D

10/08/2010 15:35:28
Quote Anchor link
Ama saril op 10/08/2010 14:18:52:
Bedankt alvast :)

misschien een korte reactie hierop (ben nu aan het zoeken naar nested selects, wist niet dat zoiets bestond dus misschien kom ik het zo tegen) maar waarom staat dat where a.medewerkernr = b.medewerkernr daar? Ik heb zeg maar geen medewerkernummer in de tabel staan. De primary key in de tabel is een combinatie van datum + tijd. Dus zou ik dat er dan van moeten maken?

je moet een manier vinden om de drie geneste selects te "verbinden". Ik doe dat dus in het voorbeeld op medewerkernr maar het kan op datum, naam, soort bezigheid, maakt niet uit. In plaats van zoeken op nested selects kan je ook zoeken op: in-line views
Gewijzigd op 10/08/2010 15:36:59 door John D

Ama saril

ama saril

10/08/2010 16:13:32
Quote Anchor link
Hartstikke bedankt probleem is opgelost. Zal morgen de query posten als ik weer achter me pc zit met de oplossing :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.