AWStats schijfruimte?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/06/2016 14:11:35
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik probeer iets uit te vinden, maar ik kom op Google niet ver (misschien zoek ik niet op de juiste termen).

Ik gebruik dus Plesk en heb vanuit Plesk de mogelijkheid om AWStats te gebruiken.
Nu vraag ik me af voor hoeveel maanden ik de historische data zal gaan opslaan.

Standaard staat het (in Plesk) zo ingesteld dat de webstatistieken 3 maanden worden bewaard. Nu lijkt mij dit persoonlijk vrij kort eigenlijk. Ik zou denken dat het zinvoller is om de statistieken minstens 6 maanden, een jaar of misschien wel 2 jaar op te slaan.

Ik vraag me dus af waarom de standaardinstelling op maar 3 maanden staat. Kan dat zijn omdat die data veel schijfruimte in beslag neemt? Heeft iemand een idee hoeveel ruimte die data van AWStats maandelijks in beslag neemt? Geen exacte getallen, maar een schatting? Praten we bijvoorbeeld over 5 a 10 mb per maand, of moet ik bijv. eerder denken aan 100mb tot 500mb? Is er iemand die AWStats gebruikt en hier meer over kan vertellen?
Gewijzigd op 01/06/2016 14:13:44 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 09:44:05

Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/06/2016 14:30:11
Quote Anchor link
De ruimtevereisten zijn niet enorm, je hebt het over kb's tot hooguit enkele mb's per maand, afhankelijk van je bezoekersaantallen. De opslag gebeurt in txt bestanden, en zijn het resultaat van het lezen van je Apache (of andere webserver) logbestanden.
Gewijzigd op 01/06/2016 14:30:26 door Ben van Velzen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/06/2016 14:43:16
Quote Anchor link
Oké ...

>> en zijn het resultaat van het lezen van je Apache (of andere webserver) logbestanden.

Als ik het goed begrijp zijn die Apache of andere logbestanden niet meer nodig nadat AWStats ze heeft verwerkt toch? Dus stel ik geef aan dat ik de webstatistieken voor 2 jaar wil bewaren, dan is het dus niet zo dat ook die Apache en andere logbestanden 2 jaar bewaard blijven? Correct?

Heb jij een idee waarom de standaardinstelling maar 3 maanden is? (ik weet niet zeker of dit vanuit Plesk komt of dat het de standaard van AWStats zelf is) Want 3 maanden aan webstatistieken lijkt me nou niet echt heel veel ...

Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/06/2016 14:48:38
Quote Anchor link
De standaard is conservatief, ik weet niet hoe Plesk het doet maar in bijvoorbeeld cPanel tellen de statistieken mee in het quotum van de gebruiker waar ze aan gekoppeld zijn. Je hebt de logbestanden inderdaad niet meer nodig als ze eenmaal verwerkt zijn.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/06/2016 14:54:53
Quote Anchor link
In Plesk kun je laten kiezen welke bestanden er mee tellen. Maar voor een vhost voor mezelf kan ik de ruimte uiteraard gewoon op onbeperkt zetten, dus dat is geen enkel probleem.

Ik dacht alleen ... stel dat ik bijv. de statistieken 2 jaar laat bijhouden en het kost me per maand ineens honderden mb's ... tja ... dan is dat weer een beetje zonde.

Jij zegt kb's tot enkele mb's per maand. Ik neem aan dat we dan bijv. in extreme gevallen over max. 20mb praten? Of is dat al heel veel?

Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/06/2016 15:04:02
Quote Anchor link
Dat is wel wat veel ja. Dan heb je het al over honderduizenden tot miljoenen gebruikers op maandbasis, waar je sowieso al een stevige awstats setup voor nodig hebt omdat het anders de logfiles niet kan bijbenen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/06/2016 15:07:24
Quote Anchor link
Ah oké ... helder. In dat geval is het dus geen enkel probleem om het in te stellen op 2 jaar.
Stuk beter dan 3 maanden :-)

Thanks!

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

01/06/2016 17:46:11
Quote Anchor link
Of je tarred/zipped logs en purged deze? Je hoeft niet alles paraat te hebben, je kunt toch ook archiveren?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/06/2016 20:31:27
Quote Anchor link
Ik weet niet precies wat je bedoelt Thomas ... volgens mij wordt oude troep vanzelf getard en uiteindelijk weggegooid middels logrotate?

Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/06/2016 20:57:58
Quote Anchor link
Zolang het in logrotate genoemd wordt klopt dat inderdaad. Maar als het een instelling is in Plesk gok ik dat het iets anders loopt, waarschijnlijk in de maintenance scripts oid.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/06/2016 21:03:12
Quote Anchor link
Oké ... naja ... als ie het uiteindelijk maar weggooit zodat de server niet vol loopt vind ik het prima :-)

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

02/06/2016 22:04:27
Quote Anchor link
Je zou misschien je vraag moeten omdraaien.

Welke gegevens bewaar je, wat is het doel van het bewaren en welke wetgevingen zijn van toepassing.

Als jij een IP-adres (wordt gezien als persoonsgebonden informatie) bewaart heb je te maken met de wet bewaarplicht en de wet bescherming persoonsgegevens. Deze wetten stellen eisen aan hoelang en op welke manier je gegevens mag/moet beheren.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/06/2016 22:12:05
Quote Anchor link
Thanks Bas. Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Ik wil enkel de statistische info bewaren om de vooruitgang (of achteruitgang) qua bezoekers te kunnen monitoren. Ik heb geen idee of AWStats alle IP-adressen opslaat. Ik vermoed van niet eigenlijk. Ik denk dat het alle info verwerkt tot bruikbare informatie (zoals terugkerende bezoekersaantallen) maar ik denk niet dat de IP-adressen zelf ook bij de historische data worden opgeslagen.

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

02/06/2016 22:23:08
Quote Anchor link
http://www.awstats.org/docs/awstats_glossary.html

3e zin.

Misschien is het wel handig om de documentatie van een tool te lezen en te verdiepen wat het doet of gedaan heeft. Je moet niet zomaar elke tool vertrouwen wat research is heel belangrijk. In die documentatie zou bijvoorbeeld ook kunnen vinden of het nog geupdate is en hoelang geleden. Mogelijk wordt het al 4 jaar niet onderhouden en zitten er veiligheidslekken in. Daarnaast lijkt het me dat hier veel waardevolle informatie te vinden is hoe je de tool moet gebruiken.

http://www.awstats.org/docs/

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/06/2016 22:29:26
Quote Anchor link
>> 3e zin.

Deze bedoel je? "The period shown by AWStats reports is by default the current month."

In plesk kun je de data langer instellen om te bewaren. Maar volgens mij is dit de "geprocesste" data, dus data die al verwerkt is. Als er 10 verschillende IP-adressen zijn, dan wordt opgeslagen dat het 10 verschillende IP-adressen zijn, maar de IP-adressen zelf worden niet opgeslagen.

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

02/06/2016 22:51:44
Quote Anchor link
AWstats Glossary:
Unique Visitor:
A unique visitor is a person or computer (host) that has made at least 1 hit on 1 page of your web site during the current period shown by the report. If this user makes several visits during this period, it is counted only once. Visitors are tracked by IP address, so if multiple users are accessing your site from the same IP (such as a home or office network), they will be counted as a single unique visitor.
The period shown by AWStats reports is by default the current month.
However if you use AWStats as a CGI you can click on the "year" link to have a report for all the year. In such a report, period is a full year, so Unique Visitors are number of hosts that have made at least 1 hit on 1 page of your web site during the year.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/06/2016 22:57:01
Quote Anchor link
Oké, thanks.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.