Back knop / Vorige
Hendrik
13/09/2006 10:29:00Ik heb een formulier in php gemaakt om reacties te plaatsen bij een bericht. Als je een reactie hebt geplaatst zie je een bedank pagina.
Is er een makkelijke manier om iets te doen aan de Back knop of vorige knop van je browser? Het probleem is namelijk dat als je op die knop drukt je weer het formulier ziet wat je net hebt ingevuld. Als mensen dan gelijk weer op versturen klikken dan staat de reactie 2 keer in mijn database. Daarbij vind ik het netter als het formulier dan weer leeg is.
Op deze site zie ik b.v. ook
Waarschuwing: de pagina is verlopen. Hoe maak ik zoiets?
Is er een makkelijke manier om iets te doen aan de Back knop of vorige knop van je browser? Het probleem is namelijk dat als je op die knop drukt je weer het formulier ziet wat je net hebt ingevuld. Als mensen dan gelijk weer op versturen klikken dan staat de reactie 2 keer in mijn database. Daarbij vind ik het netter als het formulier dan weer leeg is.
Op deze site zie ik b.v. ook
Waarschuwing: de pagina is verlopen. Hoe maak ik zoiets?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hendrik
PHP hulp
18/11/2024 05:39:12Jan Koehoorn
13/09/2006 10:37:00Aan de kant van de gebruiker is dat niet helemaal uit te stuiten. Je kunt beter zorgen dat een bericht niet twee keer in je DB terecht komt, door bijvoorbeeld een combinatie van velden UNIQUE te maken.
bart van der veen
13/09/2006 10:47:00je moet het formulier via de action omleiden naar een tweede pagina, die vult de database voor je en dan met een meta-refesh kun je terug naar pagina met je reacties.
Hendrik
13/09/2006 10:49:00Ok. Bedankt Jan Koehoorn. Dat is ook een manier. Zal dat zeker toepassen.
Toch ben ik wel benieuwd naar hoe je een "Waarschuwing: de pagina is verlopen." maakt.
Toch ben ik wel benieuwd naar hoe je een "Waarschuwing: de pagina is verlopen." maakt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hendrik