background image in IE en FF

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank

Frank

09/01/2008 16:33:00
Quote Anchor link
hallo allemaal,
Zit met een vreemd probleempje. Voor een tabel wil ik in de eerste rij een achtergrondimage hebben. Binnen IE werkt dit allemaal prima maar in FF zie ik het plaatje niet. Dit is de code:

CSS:
tr.head {height: 40px;background-image: url(/images/table-header.jpg);
background-repeat: no-repeat;}

En in de HTML gebruik ik:
<tr class=head><td class=head colspan=2>blablablabla</td></tr>

Hoop dat iemand het snapt. Het gaat om de site www.wereldbolletje.nl. Op de startpagina staan 2 tabellen met het plaatje bovenin (het wereldbolletje).

Het vreemde is dat een andere achtergrond (die helemaal bovenin wel goed wordt weergegeven in FF terwijl de CSS soortgelijk is.

Vast bedankt,
Frank

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 21:59:50

Frank

Frank

10/01/2008 14:57:00
Quote Anchor link
Niemand die mij hierbij kan helpen? Of is er meer info nodig. Ik zal dit dan graag geven..

Groetjes,
Frank

Robert Deiman

Robert Deiman

10/01/2008 15:06:00
Quote Anchor link
@Frank

Probeer het eens als je de achtergrond in de td.head zet?

Bart van der veen

bart van der veen

10/01/2008 15:49:00
Quote Anchor link
de td heeft standaard een witte achtergrond en die zet hij over de achtergrond van de tr heen.

dus die moet je even weghalen....

Robert Deiman

Robert Deiman

10/01/2008 16:19:00
Quote Anchor link
Dat betekend dat je in de 1e rij voor elke td met die class: td.head{ background-color:transparent; moet doen..

Frank

Frank

10/01/2008 16:52:00
Quote Anchor link
Hoi Robert en Bart,

Bedankt voor het meedenken. Ik heb eerst Bart's idee geprobeerd door in de CSS onder TR.head de optie background-image:none te plaatsen. Dit gaf als resultaat dat ik in IE ook mijn plaatje kwijt was. Nu heb ik de achtergrond in de TD.head gedefinieerd en werkt het in beide browsers. Dus bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Frank

PS zie nu ook Robert's laatste bericht. Transparent had ik dus niet geprobeerd...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank

Niek Weevers

Niek Weevers

10/01/2008 17:35:00
Quote Anchor link
waarom gebruik je niet th?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/01/2008 17:45:00
Quote Anchor link
Sterker nog: waarom gebruik je tabellen? Dit is een typisch voorbeeld van onjuist gebruik van een tabel. Als je een rijtje items wilt weergeven gebruik je een ul. Als je de eerste li een aparte class meegeeft waar dat achtergrondplaatje inzit ben je klaar.

Niek Weevers

Niek Weevers

10/01/2008 17:54:00
Quote Anchor link
Klopt, ik heb de website gezien en hier kun je heel makkelijk een list voor gebruiken. Tip voor de titel: Gebruik geen verloop of een iets andere en zet je titel erin met lichte letters. Leest duidelijker.
Leuk wereldbolletje trouwens, zelf getekend?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.