background image in IE en FF
Zit met een vreemd probleempje. Voor een tabel wil ik in de eerste rij een achtergrondimage hebben. Binnen IE werkt dit allemaal prima maar in FF zie ik het plaatje niet. Dit is de code:
CSS:
tr.head {height: 40px;background-image: url(/images/table-header.jpg);
background-repeat: no-repeat;}
En in de HTML gebruik ik:
<tr class=head><td class=head colspan=2>blablablabla</td></tr>
Hoop dat iemand het snapt. Het gaat om de site www.wereldbolletje.nl. Op de startpagina staan 2 tabellen met het plaatje bovenin (het wereldbolletje).
Het vreemde is dat een andere achtergrond (die helemaal bovenin wel goed wordt weergegeven in FF terwijl de CSS soortgelijk is.
Vast bedankt,
Frank
Groetjes,
Frank
Probeer het eens als je de achtergrond in de td.head zet?
dus die moet je even weghalen....
Dat betekend dat je in de 1e rij voor elke td met die class: td.head{ background-color:transparent; moet doen..
Bedankt voor het meedenken. Ik heb eerst Bart's idee geprobeerd door in de CSS onder TR.head de optie background-image:none te plaatsen. Dit gaf als resultaat dat ik in IE ook mijn plaatje kwijt was. Nu heb ik de achtergrond in de TD.head gedefinieerd en werkt het in beide browsers. Dus bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Frank
PS zie nu ook Robert's laatste bericht. Transparent had ik dus niet geprobeerd...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank
waarom gebruik je niet th?
Sterker nog: waarom gebruik je tabellen? Dit is een typisch voorbeeld van onjuist gebruik van een tabel. Als je een rijtje items wilt weergeven gebruik je een ul. Als je de eerste li een aparte class meegeeft waar dat achtergrondplaatje inzit ben je klaar.
Leuk wereldbolletje trouwens, zelf getekend?