Backup

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »
Php knipper

php knipper

30/06/2014 15:42:32
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit al geruime tijd met de vraag, waar sla je het beste data op op (backup). Ik gebruik zelf nogal vaak mijn camera en ook op mijn website's staan veel foto's. maar stel je moet hier een backup van nemen wat is dan de beste plaats om deze op op te slagen? Ikzelf heb al gewerkt met cd's en dvd's maar deze verliezen precies snel kwaliteit.

Hoe en waar doen jullie het?

Mvg. Knipper

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 09:03:48

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

30/06/2014 15:48:47
Quote Anchor link
Er zijn tal van mogelijkheden.

Gratis mogelijkheden als, maar dan weet je niet wat er met je bestanden gebeurd:
- Dropbox
- Skydrive

Je kan ergens betaald een server huren, maar dat is redelijk prijzig

Een andere optie is een NAS. Werkt pricipieel hetzelfde als een externe harde schijf alleen is hij via het netwerk te benaderen. Ook extern als je ergens in Nieuw zeeland zit bijvoorbeeld.

De laatste gebruik ik zelf ook. Alleen let wel op met belangrijke bestanden, die nooit verloren mogen gaan. Je beheert de opslag dan zelf, als je een bedrijf of iets er op zet probeer hem of buiten de deur of elders een backup te laten maken. Dat als hij gestolen wordt of bij brand je niets verliest.
Gewijzigd op 30/06/2014 15:50:26 door Bas IJzelendoorn

John D

John D

30/06/2014 16:17:24
Quote Anchor link
Zoals Bas zegt en vervolgens ook daarvan een backup maken op een grote usb disk die je elders bewaart. Dan pas heb je enige veiligheid. Vervolgens regelmatig de de backup op de usb disk bijwerken. Zo creeer je een relatief goedkope oplossing. 2x NAS op twee lokaties is ook een fraaie oplossing waarbij je zorgt dat de NASsen altijd identiek zijn en gehouden worden. Koppeling over internet is geen probleem meer tegenwoordig.

TJVB tvb

TJVB tvb

30/06/2014 17:00:25
Quote Anchor link
John D op 30/06/2014 16:17:24:
... 2x NAS op twee lokaties is ook een fraaie oplossing waarbij je zorgt dat de NASsen altijd identiek zijn en gehouden worden.

Totdat door een foutje/virus/o.i.d. je gegevens van NAS verwijderd worden en NAS b mooi synchroniseerd en ook alles weggooit.

Bij backups moet je rekening houden met
- meerdere locaties (Ook fysiek en je zolder is geen andere locatie als je meterkast. Bij een brand is vaak beide onbruikbaar)
- als 1 locatie om wat voor reden gewist wordt moet(en) de andere locatie(s) niet automatisch gewist worden.
- automatiseren, als je druk bent vergeet je het anders
- Hoe ga je restoren (en test dit)
- Duidelijke controle met meldingen als iets fout gaat. (Een melding dat het goed gaat mis je niet meteen als het fout gaat. Je moet een duidelijke melding krijgen als het fout gaat)

Php knipper

php knipper

30/06/2014 17:04:02
Quote Anchor link
ja, dus de voorkeur gaat hier dus naar een NAS. en hoe zit het met de levensduur van die data?

Ik heb hier nog dvd's van 2009 liggen die vol foto's staan en die zijn ook serieus "verouderd". op de DVD zelf staat geen kras. Heeft een usb, hdd een levensduur wat betreft bestanden bijhouden?

Ivo P

Ivo P

30/06/2014 22:02:02
Quote Anchor link
Zoek je backup, of opslag?

Een backup op een nas mag in principe verloren gaan. Je hebt immers het orgineel nog....
Maar de backup moet dan wel weer aanfemaakt worden.

Zelf:
Foto's gaan van sd card naar laptop;
Dan ook van sd (niet van de hd) naar externe drive, ligt in kluis.
Via ftp gaan ze van hd naar dedi server in datacenter in frankrijk

Mocht laptop verloren gaam, dan zijn er nog 2 backups;
Mocht ook nog huis afbranden dan is er nog de online versie;
Mocht dedi verloren gaan, gehckt worden etc: is maar een backup.

Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

30/06/2014 23:43:01
Quote Anchor link
Ik heb me eigen cloud omgeving bij mijn eigen website zitten en heb ik nog een reseller hosting waarop ik nog een backup script heb staan waarnaar ik vanalles kan uploaden.
Ook heb ik een externe hardeschijf liggen die ik gebruik voor het backuppen van software en projecten ect.

Misschien handig om een script te schrijven die gebruik maakt van api's van meerdere online diensten en dus tegelijk of asynchroon alles kan uploaden naar meerdere partijen ?

Php knipper

php knipper

30/06/2014 23:44:05
Quote Anchor link
En de levensduur van die data? stel je maakt foto's en wil die +10 jaar bijhouden (digitaal). Ik heb het nu 5 jaar met een DVD geprobeerd en de foto is "wat" verloren.

Ik wil mijn data veilig opslagen, hacken, brand, diefstal,... maar ook van vader tijd.
Afbeelding
Gewijzigd op 30/06/2014 23:44:22 door php knipper

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/07/2014 00:56:44
Quote Anchor link
Ik denk dat digitale data nog te kort bestaat om 100% uitsluitsel te geven hoe lang iets "goed" blijft. Volgens mij is het in ieder geval niet oneindig. Hoe je dat kunt voorkomen? Geen idee eigenlijk. Misschien eens in de 2 jaar alle bestanden die je hebt van schijf A naar schijf B kopiëren, en van schijf B weer naar schijf A, zodat je een "verse" kopie hebt?

Je kan natuurlijk ook nog alle foto's uitprinten en in een kluis stoppen :-/

Ivo P

Ivo P

01/07/2014 09:36:47
Quote Anchor link
Ik heb volgens mij nog wel ergens 3.5" floppy's liggen met mijn afstudeerwerk.

Is gemaakt in WP 5.2 (Word Perfect). Was toen dé standaard om mee te werken. Ik heb nog ergens een pc staan waar zo'n floppy-drive in zit, en dan is de volgende vraag of dat nog in de huidige versies van textverwerkers in te lezen zou zijn.

Zo iets gaat op een gegeven moment ook voor DVD's en JPEG, AVI, MOV etc gelden.

TJVB tvb

TJVB tvb

01/07/2014 10:15:27
Quote Anchor link
Eigenlijk moet je elk jaar al je backup data en formaten langslopen om te kijken of het opslag medium en bestandsformaat nog voldoet

Ik kwam deze laatst tegen, past hier wel bij
Afbeelding

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/07/2014 14:13:08
Quote Anchor link
Hehe... geinig plaatje :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.