BAD GATEWAY meldingen
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 volgende »
Toevoeging op 31/01/2016 01:21:26:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bad-gateway-meldingen/99377/2/#715344
Ik ga er vanuit dat er inmiddels genoeg meldingen zijn gedaan om het probleem voldoende inzichtelijk te krijgen.
@Bas Kreleger en/of iemand anders van de crew
Ik neem aan dat jullie voldoende input hebben nu, en dat er geen nieuwe meldingen hoeven te worden gedaan?
Graag een reactie. Alvast dank.
www.phphulp.nl
Kunnen we niet bij een andere host een demo plaatsen?
Bad melding: 01-02-2016 01:04 Kunnen we niet bij een andere host een demo plaatsen?
Gewijzigd op 01/02/2016 01:12:54 door johan de wit
@Johan, ik had gevraagd om even geen meldingen meer te doen (zie mijn opmerking hierboven) in afwachting van een reactie van Bas Kreleger en/of iemand anders van de crew. Alvast dank.
@ozzie, de mods vroegen om het te melden....
Gewijzigd op 01/02/2016 09:35:32 door - Ariën -
Laten we echter even teruggaan naar de aanleiding van deze meldingen. Namelijk dat SanThe, een gerespecteerd forumlid, op het punt staat om dit forum te verlaten als gevolg van deze vervelende meldingen. Toen ik vannacht zelf mijn reactie (zie hierboven) wilde plaatsen, kreeg ik ook tot 3x toe een bad gateway melding waardoor mijn bericht niet geplaatst werd. Erg irritant.
SanThe heeft zijn ongenoegen reeds vorige week woensdag geuit. Ik heb diezelfde dag nog dit topic aangemaakt om het voor Bas makkelijker te maken om inzicht te krijgen in het probleem. Bas heeft nu inmiddels een hoop meldingen met tijdstippen en IP-adressen.
Mijn vraag is: wat gaat er nu concreet gebeuren?
Mijns inziens heeft het nu geen enkele toegevoegde waarde meer om nóg meer meldingen te gaan verzamelen. Er is genoeg data voorhanden (er is een duidelijk patroon zichtbaar) en het lijkt me dan ook de hoogste tijd dat er actie wordt ondernomen.
Dus ... wat is het plan? Wat is er tot nu toe met de meldingen gebeurd, of wat gaat er alsnog mee gebeuren?
Uit een eerste inventarisatie maken we op dat de meeste problemen na middernacht optreden. Op dat moment doet PHPhulp niets bijzonders en is er niet uitzonderlijk veel meer verkeer, dus bestaat het vermoeden dat de problemen elders in de shared hosting-omgeving ontstaan. Er wordt dus achter de schermen aan het probleem gewerkt, maar dat gaat niet zonder medewerking van de hostingprovider.
Een Plan B (andere hosting of een VPS) is achter de schermen ook al in overweging genomen.
Er wordt dus aan gewerkt; nog even geduld graag en laat de meldingen in de tussentijd graag doorkomen.
Gewijzigd op 01/02/2016 10:59:42 door Ward van der Put
Anyhow ... het is prettig als dit soort informatie (wat er achter de schermen plaatsvindt) wat actiever wordt gedeeld, zodat iedereen weet dat er ook daadwerkelijk iets aan gedaan wordt.
Oké, voor nu, laat de meldingen dan maar weer binnenkomen ...
Afgelopen week heb ik bewust niet gereageerd op de vraag hoe het zat over het melden van de datum met bijbehorende IPadres, aangezien in de voorwaarden van PHPHulp staat dat er per bericht het IPadres opgeslagen word.. (niemand leest voorwaarden tegenwoordig.. ik weet het )... maar bij deze toch even aangehaald..
Het komt er bij mij grotendeels op neer dat PHPhulp (lees: bas) haar (actieve/serieuze) leden niet serieus (genoeg) neemt.
De gateway problemen zijn er elke avond/nacht, al maanden lang.. regel een goede host of neem afscheid van je actieve leden, ze lopen uiteindelijk vanzelf weg.
Dan word er tevens een opmerking geplaatst over log files...deze zijn prima terug te halen en zou voldoende moeten zijn voor een dossier....
Maar goed, als jullie toch bezig zijn met een dossier opbouw naar de host:
https://www.phphulp.nl toont een ongeldig certificaat, wat refereert naar Halma.nl
--> wijst op een verkeerde serverindeling / verkeerde serverinstelling.
Elmar vH op 01/02/2016 11:59:10:
Afgelopen week heb ik bewust niet gereageerd op de vraag hoe het zat over het melden van de datum met bijbehorende IPadres, aangezien in de voorwaarden van PHPHulp staat dat er per bericht het IPadres opgeslagen word.. (niemand leest voorwaarden tegenwoordig.. ik weet het )... maar bij deze toch even aangehaald..
Dit lijkt me niet heel erg relevant. Het IP-adres wordt weliswaar opgeslagen bij elk bericht, maar daar kun je alleen iets mee als je een foutmelding krijgt terwijl je een bericht post. Zelf krijg ik de meeste meldingen als ik 'gewoon' zit te lezen.
Eerder in dit draadje heb ik het argument gehoord dat het IP-adres dan wel uit mijn gebruikersprofiel kan worden gehaald. Ook dat werkt in de praktijk niet zo eenvoudig. In mijn geval kan een request afkomstig zijn van een stuk of 4 IP-adressen. Hangt er maar net vanaf of ik toevallig een VPN-verbinding naar mijn werk open heb staan of even een pagina bekijk via mijn telefoon. En omdat de site niet goed omgaat met IP-wissels (een van de andere grieven die ik wel eens over deze site hoor) is er een grote kans dat het IP-adres niet wordt geregistreerd in mijn profiel (i.v.m. verbroken sessie) of dat het adres waarmee het misging niet meer overeenkomst met het adres in mijn profiel op het moment dat Bas (of wie dan ook) gaat zoeken.
Ik vind het verzoek om je IP-adres (ook) door te geven dus zeker niet onredelijk.
Gewijzigd op 01/02/2016 12:28:07 door Willem vp
"Leuk die meldingen, maar wat wordt ermee gedaan?"
"Welke acties zijn sinds vorige week ondernomen om het probleem op te lossen?"
"Hoe lang moeten we nog meldingen blijven doorgeven, een dag, een week, een maand?"
Onduidelijke of onvolledige communicatie zorgt voor vragen, en vragen leiden weer tot irritatie.
Tip: geef als crew duidelijk aan waaraan wordt gewerkt en wat de verwachting is wanneer een probleem is opgelost. Ook het aangeven dat je ergens nog niet mee bezig bent of nog geen tijd voor hebt gehad, schept duidelijkheid. Niets zeggen schept echter altijd onduidelijkheid waardoor mensen zich niet serieus genomen voelen, en als dat te lang duurt dan gaan mensen weglopen (als in het geval van SanThe) en dat is eeuwig zonde.
Mijn verzoek dus aan de crew: laat in dit soort situaties aub wat vaker van je horen. Dat hoeven geen A4-tjes vol te zijn, in 1 of 2 zinnen kun je vaak al een hele hoop zeggen. Maar juist het niet of weinig communiceren (met als gevolg onwetendheid bij de forumgebruikers) leidt er uiteindelijk toe dat mensen zich niet serieus genomen voelen. Dat is niet alleen zonde, maar ook totaal onnodig.
Gewijzigd op 01/02/2016 12:55:07 door B a s
Dankjewel Bas, goed om te horen. Hopelijk wordt het probleem nu snel opgelost. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, horen we dat graag.
Ik ben de hosting provider, en 1 van de mede oprichters van phphulp.nl
Vandaag kreeg ik bericht van Bas, en net even rustig gekeken wat er mis gaat.
Lijkt op een combi tussen de beveiliging en de backup.
Ik heb wat aanpassingen gedaan, en de boel even geherstart. Nu even afwachten hoe het loopt.
Mocht er wat zijn, ik hoor het graag :)
Met vriendelijke groet,
Arjen Halma
Meestal vindt het probleem iets na middernacht plaats, dus eventueel zou je dan zelf ook even kunnen testen (als je dan nog wakker bent).
Aan alle anderen, hopelijk is het probleem nu opgelost. Zo niet, dan graag weer melden in dit topic.
(Bas en Arjen, tot zover alvast bedankt voor de ondernomen actie.)
Toevoeging op 01/02/2016 22:15:56:
Ozzie, dat hij om middernacht meldingen geeft kan zeker weten komen door de backup.
We hebben een update klaar staan van plesk 12 naar 12.5 waarin we incrimenteel backup kunnen gaan gebruiken.
Ik ga het in de gaten houden of er vannacht (als ik nog wakker ben) of op andere tijden nog errors optreden. En anders denk ik dat er nog wel wat andere mensen een vrijwillige nachtwake willen houden ;-)
Gewijzigd op 01/02/2016 22:21:11 door - Ariën -
Bedankt voor die https:// ondersteuning.
Ik zocht altijd dingen van phphulp op op Google en kwam altijd met de melding dat het onveilig was omdat er geen ssl certificaat was of niet geldig.
Maar hij geeft nog wel aan dat er onveilige scripts niet geladen worden. Advertenties worden nu geblokkeerd :)
Zie:
Mixed Content: The page at 'https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bad-gateway-meldingen/99377/2/' was loaded over HTTPS, but requested an insecure script 'http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js'. This request has been blocked; the content must be served over HTTPS.
Bedankt voor de melding Tim. Dit is inderdaad al onder de aandacht in het Admin/Mod hulp forum.