Ban systeem!!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Steven steve

steven steve

13/11/2008 09:08:00
Quote Anchor link
Hallo mensen

ik run meerdere websites. en er komen steeds meer sites bij.)ik neem sites over en run ze verder totdat de eigenaar het weer zelf doet)

Ma zoals de meesten weten zijn er veel mensen die lopen te schelden op 1 van de sites. dan verban ik ze ma dan gaan ze weer naar mijn andere website daarom zoek ik 1 ban systeem dat ik op meerdere websites kan plaatsen wat dan naar 1 site word gelinkt.

Heeft iemand zo iets voor mij? of kan iemand het maken?
Ik kan helaas niks op de server instellingen veranderen enzo en de sites staan op verschillende servers

Groeten steven

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 04:33:30

Robert Deiman

Robert Deiman

13/11/2008 09:15:00
Quote Anchor link
@stefen

Zoek een server waarbij je de database van buitenaf mag benaderen.. Deze gebruik je voor je ban systeem en dat pas je toe op elk van die sites..;)

Steven steve

steven steve

13/11/2008 09:17:00
Quote Anchor link
@robert.

ik heet trouwens gewon steven:P. Ma is het niet mogelijk om via een black list te werken ofzo?

- SanThe -

- SanThe -

13/11/2008 09:43:00
Quote Anchor link
Ja, en waar staat die blacklist, in een database neem ik aan. Dus je zal een database moeten hebben die ook door andere servers benaderd kan worden.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

13/11/2008 10:47:00
Quote Anchor link
De eenvoudigste oplossing; maak op een van je websites een database aan met daarin alle ipadressen. Eventueel kan je daar bijv. het bansysteem uit mijn nieuwssysteem voor gebruiken.

Vervolgens maak je op die server een simpel PHP-script, deze spreek je aan met een $_GET variabele; script.php?ipadres=127.0.0.1. Dat script pakt vervolgens die $_GET variabele en kijkt vervolgens in de database of dat ipadres een ipban heeft. Daarna kan je twee dingen doen; je kunt het jezelf makkelijk maken door een 1 of een 0 terug te geven, of je returnt een simpel xml-schema met daarin wat extra gegevens zodat je zoiets kan maken.

Bovenaan iedere website doe je vervolgens iets als;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
if (file_exists('http://www.website.nl/script.php?ipadres=127.0.0.1')) {
    $xml = simplexml_load_file('test.xml');

print_r($xml);
}
else {
    exit('Failed to open test.xml.');
}

?>

Hiermee haal je de XML op, kun je die uit elkaar trekken en eventueel dus een bericht weergeven dat iemand gebanned is. Of je haalt alleen de 1 of 0 op, wat jij wilt.

Simpel op te zetten en effectief, daarnaast is het eenvoudig om nieuwe websites toe te voegen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn

Steven steve

steven steve

13/11/2008 19:34:00
Quote Anchor link
@Arjan Kapteijn thx voor deze duidelijk uitleg

Ma als ik dat alles doe. en ik geef dit ook aan een vriend die dit wil gebruiken voor zijn site. kan hij dan niet mijn database hacken?

als dat niet mogelijk is zou ik graag dit willen gebruiken

**edit:**

Ik heb niet mega verstand van php daarom vraag ik het. Ik onderhoud de site allen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door steven steve

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

13/11/2008 20:37:00
Quote Anchor link
Nee, die vriend kan het alleen gebruiken om ook mensen te bannen die in jouw database staan. Hij heeft verder geen rechtstreeks contact met jouw database ofzo...

Steven steve

steven steve

13/11/2008 21:00:00
Quote Anchor link
kijk dat ben ik juist nodig...

zou u mij mischien willen helpen via msn??
(digi_steven @ hotmail.com
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door steven steve

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

13/11/2008 21:08:00
Quote Anchor link
Ligt eraan wat je bedoeld met helpen; er zit een verschil met 'ik heb dit gemaakt maar loop vast op de implementatie van x' en 'ja, het lukt mij niet, wil jij het maken'. Daarnaast, alles wat we hier bespreken hebben andere ook nog wat aan.

Steven steve

steven steve

13/11/2008 21:10:00
Quote Anchor link
Nou zoals ik al in 1 van de berichten had neergezet ik ben noob in script php bla bla....

dus eigenlijk bedoel ik met helpen uitleg of als u wilt het voor me goed maken dat ik het zo kan installeren.....

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

13/11/2008 21:17:00
Quote Anchor link
Als jij wat geld op tafel legt wil ik er best over nadenken, maar je kunt niet verwachten dat ik zomaar zoiets in elkaar ga schroeven omdat jij het nodig hebt. Het is PHPHulp, met de nadruk op Hulp...

Steven steve

steven steve

13/11/2008 21:18:00
Quote Anchor link
Oke maar kunt u mij dan niet helpen hoe ik het systeem in elkaar moet zetten?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

13/11/2008 21:24:00
Quote Anchor link
Zeg maar waar je op vast loopt, ik heb je al een redelijk begin gegeven. Heb je al een .php bestand? Die een $_GET waarde ophaalt/controleert?

Steven steve

steven steve

13/11/2008 21:25:00
Quote Anchor link
ik loop vast bij de script....

heb nog geen database nog geen banscript...
ik heb nog helemaal niks en 4_GET ik zal niet weten wat het betekend.....

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

13/11/2008 21:29:00
Quote Anchor link
Ik heb url wel een php handleiding voor je. Maar dan zul je moeten leren programmeren ;).

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.