banlist

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »
Willem van weesenbeek

willem van weesenbeek

20/12/2007 00:35:00
Quote Anchor link
Omdat ik beginner ben met php en sql plaats ik hier een bericht.

ik ben bezig met een gastenboek. Dat lukt mij aardig heb alles al opgezet en werkt zie http://www.weesenbeek.nl/gastenboek/index.php?

Nu wil ik aan dit gastenboek een banlist koppelen die uit de database gehaald kan worden. Daar sla ik alle email adressen in op die geen toegang meer mogen krijgen. maar ik weet niet goed hoe ik dit kan doen.

Ik zat zelf eraan te om dit met een scriptje te maken dat controleerd of een email adres op de banlist staat. zo ja dan gaat hij naar een pagina zo nee kunnen ze het bericht posten.

volgens mij kan je dit doen met if else maar ik weet niet hoe ik het scriptje moet maken dat deze email adressen zoekt in de database. dat kan ik nog niet. Ik ben al aan het knutselen en het lukt al aardig.

En is het mogelijk om automatisch een record uit de database te halen als een bepaalde datum is verstreken die is opgegeven. Dus iemand kan tot 31/12 niet meer posten als het 1 jan is weer wel en dit record is dan verwijderd. heeft iemand hier iets voor.??

alvast bedankt allemaal
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem van weesenbeek

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 05:58:27

W W

W W

20/12/2007 00:39:00
Quote Anchor link
Ik zou het ipadres bannen ipv email adres.

Hier een klein voorbeeldje over hoe je mensen banned. Het is een simpel script.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
function getip()
    {

if(@$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])
        {

return $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
        }

elseif(@$_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'])
        {

return $_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'];
        }

else
        {
            return $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
        }
    }

$ipadres = getip();

//Maak connectie met je database.

$query = mysql_query("SELECT * FROM <tabelnaam> WHERE <kolomnaam voor ipadres> = '".$ipadres."' LIMIT 1");

if(mysql_num_rows($query) == '1')
    {

die("U bent gebanned van dit gastenboek");
    }

else
    {
        //hier gastenboek e.d. laten zien :)
    }
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W

20/12/2007 00:43:00
Quote Anchor link
Pepijn schreef op 20.12.2007 00:39:
Ik zou het ipadres bannen ipv email adres. Ipadres kun je zo opvragen met de volgende code:

Alleen kan je een ipadres even simpel als een email adres veranderen.

Willem van weesenbeek

willem van weesenbeek

20/12/2007 00:44:00
Quote Anchor link
ip is ook wel mogelijk en beter ja klopt niet bij stilgestaan. getip kan je altijd opvragen dus ook in een form als hidden

W W

W W

20/12/2007 00:49:00
Quote Anchor link
Jeej schreef op 20.12.2007 00:43:
Pepijn schreef op 20.12.2007 00:39:
Ik zou het ipadres bannen ipv email adres. Ipadres kun je zo opvragen met de volgende code:

Alleen kan je een ipadres even simpel als een email adres veranderen.

Ok, explain please. En bij email adressen kun je alles opgeven zonder dat je een soort van "activatie-mail" krijgt. Hierdoor kun je blijven spammen.

20/12/2007 00:56:00
Quote Anchor link
Pepijn schreef op 20.12.2007 00:49:
Ok, explain please. En bij email adressen kun je alles opgeven zonder dat je een soort van "activatie-mail" krijgt. Hierdoor kun je blijven spammen.

Ooit gehoort van proxy? En er bestaan duizende proxy's. Weetje dat spambots eigenlijk een soort van proxy's zijn? Een spambot-netwerk is een netwerk vol pc die hetzelfde bericht overal neerkalkt voor 1 persoon oid. Die persoon gebruikt in feite proxy's....

Als je spam weg wilt houden dan moet je naar mijn mening hetvolgende doen:
- Een formuliertje, wel met emailadres field
- Plugins draaien als http://akismet.com/ en http://www.bad-behavior.ioerror.us/
- Toestemmen voordat een berichtje word geplaatst. (oftewel, nog reviewen.)
- Als het bericht spam is, dan niet toestaan, en de gegevens in een banlist proppen.

W W

W W

20/12/2007 01:00:00
Quote Anchor link
True, ik snap ook wel dat ze via proxy's toch proberen te spammen. Maar we hebben het hier over bannen, geen spam! Hoe zal jij iemand bannen dan? wat zou jij opslaan?

20/12/2007 01:07:00
Quote Anchor link
Pepijn schreef op 20.12.2007 01:00:
True, ik snap ook wel dat ze via proxy's toch proberen te spammen. Maar we hebben het hier over bannen, geen spam! Hoe zal jij iemand bannen dan? wat zou jij opslaan?

Ik heb al weet ik hoeveel ban vragen gezien. Meestal gaat dit om spam. Maar lees mijn vorige bericht, daarin staat het antwoord op je vraag. Tevens kan je op die manier mensen ook bannen, gewoon het bericht niet meer doorlaten.

Willem van weesenbeek

willem van weesenbeek

20/12/2007 01:07:00
Quote Anchor link
ik zou beginnen toch met een ip adres maar als hackers en spammers zie hierboven meerdere ip's hebben dan werkt het redelijk. misschien om spam tegen te gaan met een random nummer wat ingevoerd moet worden of die beveiliging met een plaatje en nummer. kom niet zo snel op de naam. maar een email adres vind ik persoonsgebonden en is wel snel over te nemen ff googelen en je hebt een email adres. maar als je beide doet is het onmogelijk dus een ip en een mail adres om nog te posten. lijkt mij het knutsel werkje waar ik mee bezig was lukte niet.

W W

W W

20/12/2007 01:13:00
Quote Anchor link
willem schreef op 20.12.2007 01:07:
ik zou beginnen toch met een ip adres maar als hackers en spammers zie hierboven meerdere ip's hebben dan werkt het redelijk. misschien om spam tegen te gaan met een random nummer wat ingevoerd moet worden of die beveiliging met een plaatje en nummer. kom niet zo snel op de naam. maar een email adres vind ik persoonsgebonden en is wel snel over te nemen ff googelen en je hebt een email adres. maar als je beide doet is het onmogelijk dus een ip en een mail adres om nog te posten. lijkt mij het knutsel werkje waar ik mee bezig was lukte niet.

Kijk even naar het scriptje wat ik geplaats heb. Ik denk dat dat een goedde start is voor je ban-systeem. Je kunt het later verder uitbreiden. Tegen bots kun je ook andere beveiligingen maken. zoals anti-flood, capatch en hidden inputs. (dit zijn slechts voorbeelden).

Willem van weesenbeek

willem van weesenbeek

20/12/2007 01:44:00
Quote Anchor link
ik heb een progje gevonden wat alles makkelijker maakt haha

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
<?php virtual('/gastenboek/Connections/gastenboek.php'); ?>
<?php
if (!function_exists("GetSQLValueString")) {
function
GetSQLValueString($theValue, $theType, $theDefinedValue = "", $theNotDefinedValue = "")
{

$theValue = get_magic_quotes_gpc() ? stripslashes($theValue) : $theValue;

$theValue = function_exists("mysql_real_escape_string") ? mysql_real_escape_string($theValue) : mysql_escape_string($theValue);

switch ($theType) {
    case
"text":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;    
    case
"long":
    case
"int":
      $theValue = ($theValue != "") ? intval($theValue) : "NULL";
      break;
    case
"double":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . doubleval($theValue) . "'" : "NULL";
      break;
    case
"date":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case
"defined":
      $theValue = ($theValue != "") ? $theDefinedValue : $theNotDefinedValue;
      break;
  }

return $theValue;
}
}

mysql_select_db($database_gastenboek, $gastenboek);
$query_banlist = "SELECT banlist FROM banlist ORDER BY banlist ASC";
$banlist = mysql_query($query_banlist, $gastenboek) or die(mysql_error());
$row_banlist = mysql_fetch_assoc($banlist);
$totalRows_banlist = mysql_num_rows($banlist);

######################################################
#                                                    #
#                Forms To Go 3.2.1                   #
#             http://www.bebosoft.com/               #
#                                                    #
######################################################

error_reporting(E_ERROR | E_WARNING | E_PARSE);
ini_set('track_errors', true);

#----------
# Filter by IP Address

function ipaddress_check($ClientIP)
{

$bannedips[] = '$row_banlist['banlist']';

foreach ($bannedips as $ip_key => $ip_value) {
  if ($ip_value == $ClientIP) {
   header('Location: http://www.weesenbeek.nl/gastenboek/html/sancties/banned.php');
   exit;
  }
 }
}

function
DoStripSlashes($FieldValue)
{

if ( get_magic_quotes_gpc() ) {
  if (is_array($FieldValue) ) {
   return array_map('DoStripSlashes', $FieldValue);
  }
else {
   return stripslashes($FieldValue);
  }
 }
else {
  return $FieldValue;
 }
}

#----------
# FilterCChars:

function FilterCChars($TheString)
{

return preg_replace('/[\x00-\x1F]/', '', $TheString);
}

if (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) {
 $ClientIP = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
}
else {
 $ClientIP = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
}

ipaddress_check($ClientIP);
$FTGdate = DoStripSlashes( $_REQUEST['date'] );
$FTGVoornaam = DoStripSlashes( $_REQUEST['Voornaam'] );
$FTGAchternaam = DoStripSlashes( $_REQUEST['Achternaam'] );
$FTGPostcode = DoStripSlashes( $_REQUEST['Postcode'] );
$FTGPlaats = DoStripSlashes( $_REQUEST['Plaats'] );
$FTGEmailadres = DoStripSlashes( $_REQUEST['Emailadres'] );
$FTGbericht = DoStripSlashes( $_REQUEST['bericht'] );
$FTGbutton = DoStripSlashes( $_REQUEST['button'] );
$FTGid = DoStripSlashes( $_REQUEST['id'] );
$FTGip = DoStripSlashes( $_REQUEST['ip'] );
$FTGMM_insert = DoStripSlashes( $_REQUEST['MM_insert'] );

# Include message in error page and dump it to the browser

if ($ValidationFailed === true) {

$ErrorPage = '<html><head><title>Error</title></head><body>Errors found: <!--VALIDATIONERROR--></body></html>';

$ErrorPage = str_replace('<!--VALIDATIONERROR-->', $ErrorList, $ErrorPage);
 $ErrorPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:date-->', $FTGdate, $ErrorPage);
 $ErrorPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:Voornaam-->', $FTGVoornaam, $ErrorPage);
 $ErrorPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:Achternaam-->', $FTGAchternaam, $ErrorPage);
 $ErrorPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:Postcode-->', $FTGPostcode, $ErrorPage);
 $ErrorPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:Plaats-->', $FTGPlaats, $ErrorPage);
 $ErrorPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:Emailadres-->', $FTGEmailadres, $ErrorPage);
 $ErrorPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:bericht-->', $FTGbericht, $ErrorPage);
 $ErrorPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:button-->', $FTGbutton, $ErrorPage);
 $ErrorPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:id-->', $FTGid, $ErrorPage);
 $ErrorPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:ip-->', $FTGip, $ErrorPage);
 $ErrorPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:MM_insert-->', $FTGMM_insert, $ErrorPage);

echo $ErrorPage;
 exit;

}

# Email to Form Owner

$emailSubject = FilterCChars("Er is een bericht geplaatst op het gastenboek.");

$emailBody = "date : $FTGdate\n"
 . "Voornaam : $FTGVoornaam\n"
 . "Achternaam : $FTGAchternaam\n"
 . "Postcode : $FTGPostcode\n"
 . "Plaats : $FTGPlaats\n"
 . "Emailadres : $FTGEmailadres\n"
 . "bericht : $FTGbericht\n"
 . "\n"
 . "id : $FTGid\n"
 . "ip : $FTGip\n"
 . "\n"
 . "is gebanned";
 $emailTo = 'info <[email protected]>';

$emailFrom = FilterCChars("$FTGEmailadres");

$emailHeader = "From: $emailFrom\n"
  . "MIME-Version: 1.0\n"
  . "Content-type: text/plain; charset=\"ISO-8859-1\"\n"
  . "Content-transfer-encoding: 8bit\n";

mail($emailTo, $emailSubject, $emailBody, $emailHeader);

# Confirmation Email to User

$confEmailTo = FilterCChars($FTGEmailadres);

$confEmailSubject = FilterCChars("Uw bericht is geplaatst");

$confEmailBody = "Bedankt dat u ons gastenboek heeft getekend.\n"
 . "\n"
 . "\n"
 . "";

$confEmailHeader = "From: [email protected]\n"
 . "MIME-Version: 1.0\n"
 . "Content-type: text/plain; charset=\"ISO-8859-1\"\n"
 . "Content-transfer-encoding: 8bit\n";

mail($confEmailTo, $confEmailSubject, $confEmailBody, $confEmailHeader);

#====================================================
# Dump field values to a MySQL table                =
#====================================================

$mysql_link = @mysql_connect("localhost", "weesenbeek_site", "efteling");

if (mysql_errno() > 0) {
    echo 'MySQL error # ' . mysql_errno() . ' : ' . mysql_error() . '<br>';
    exit;
}

if (mysql_errno() == 0) {

@
mysql_select_db("weesenbeek_gastenboek", $mysql_link);

if (mysql_errno() > 0) {
     exit;
 }

}

if (get_magic_quotes_gpc()) {
 $FTG_Voornaam = stripslashes($FTGVoornaam);
 $FTG_Achternaam = stripslashes($FTGAchternaam);
 $FTG_Postcode = stripslashes($FTGPostcode);
 $FTG_Plaats = stripslashes($FTGPlaats);
 $FTG_Emailadres = stripslashes($FTGEmailadres);
 $FTG_bericht = stripslashes($FTGbericht);
}
else {
 $FTG_Voornaam = $FTGVoornaam;
 $FTG_Achternaam = $FTGAchternaam;
 $FTG_Postcode = $FTGPostcode;
 $FTG_Plaats = $FTGPlaats;
 $FTG_Emailadres = $FTGEmailadres;
 $FTG_bericht = $FTGbericht;
}

if (mysql_errno() == 0) {

$sqlcmd = sprintf("INSERT INTO `teken`(`Voornaam`, `Achternaam`, `Postcode`, `Plaats`, `Emailadres`, `bericht`, `ip`, `date`) VALUES('%s', '%s', '%s', '%s', '%s', '%s', '%s', '%s')",
                   mysql_real_escape_string($FTG_Voornaam, $mysql_link),
                   mysql_real_escape_string($FTG_Achternaam, $mysql_link),
                   mysql_real_escape_string($FTG_Postcode, $mysql_link),
                   mysql_real_escape_string($FTG_Plaats, $mysql_link),
                   mysql_real_escape_string($FTG_Emailadres, $mysql_link),
                   mysql_real_escape_string($FTG_bericht, $mysql_link),
                   mysql_real_escape_string($ClientIP, $mysql_link),
                   mysql_real_escape_string(date('Y-m-d'), $mysql_link));

@
mysql_query($sqlcmd, $mysql_link);

if (mysql_errno() > 0) {
     exit;
 }

}

# Include message in the success page and dump it to the browser

$SuccessPage = '<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">
<!--
body {
    background-image: url(/gastenboek/img/background/back.jpg);
    background-repeat: repeat-x;
}
-->
</style>
<link href="/gastenboek/css/teken.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>

<body>
<div align="center" class="teken">
  <p>U bericht is geplaatst. </p>
  <p>&nbsp;</p>
</div>
</body>
</html>
'
;

$SuccessPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:date-->', $FTGdate, $SuccessPage);
$SuccessPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:Voornaam-->', $FTGVoornaam, $SuccessPage);
$SuccessPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:Achternaam-->', $FTGAchternaam, $SuccessPage);
$SuccessPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:Postcode-->', $FTGPostcode, $SuccessPage);
$SuccessPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:Plaats-->', $FTGPlaats, $SuccessPage);
$SuccessPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:Emailadres-->', $FTGEmailadres, $SuccessPage);
$SuccessPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:bericht-->', $FTGbericht, $SuccessPage);
$SuccessPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:button-->', $FTGbutton, $SuccessPage);
$SuccessPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:id-->', $FTGid, $SuccessPage);
$SuccessPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:ip-->', $FTGip, $SuccessPage);
$SuccessPage = str_replace('<!--FIELDVALUE:MM_insert-->', $FTGMM_insert, $SuccessPage);

echo $SuccessPage;
exit;

mysql_free_result($banlist);
?>

is dit een beetje te doen met dit script.

Willem van weesenbeek

willem van weesenbeek

20/12/2007 01:47:00
Quote Anchor link
werkt niet zit een fout in line 56 daar stond een ip en dit had ik veranderd naar wat er nu staat. maar dat werkt niet misschien een oplossing aan jullie kant.

Mr Bob

Mr Bob

20/12/2007 02:38:00
Quote Anchor link
Bovenstaande oplossingen zouden voldoende moeten zijn.
Maar stel je wilt niet reviewen, dan zou je eventueel nog een lijst met woorden kunnen bijhouden die niet in de post mogen staan. De post wordt dan niet opgeslagen bijvoorbeeld, en het ip adres geblokt. Of bijvoorbeeld dat je een email krijgt of je wilt reviewen als die woorden erin voorkomen, dat je vanuit de email kunt kiezen om te blokken of toe te staan.

1001 mogelijkheden ;)

20/12/2007 17:04:00
Quote Anchor link
willem schreef op 20.12.2007 01:07:
beveiliging met een plaatje en nummer. kom niet zo snel op de naam.

Captcha, let dan wel op dat je het goed doet. Dus niet lekker de nummertjes en lettertjes in de img scr achter aan plakken.
En ook niet te simpel, dan kunnnen bots het gewoon er uit filteren (wat ze moeten invoeren).
Edit: Die @'s zijn inderdaad nogal goor. Eigenlijk vind ik dat scriptje zelf vrij goor....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

- wes  -

- wes -

20/12/2007 17:13:00
Quote Anchor link
haal die gore @'s voor je functions weg

Willem van weesenbeek

willem van weesenbeek

20/12/2007 18:12:00
Quote Anchor link
een beetje fatsoenlijk taalgebruik is wel gepast wes.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.