Banners moeten gaan roteren, maar lukt niet echt
Ik heb nu al 2 dagen op google gekeken, maar ik kan niet vinden wat ik zoek.
Ik heb banners op mijn site staan. (geen image met link, maar vergelijkbaar zoals google ads)
Deze moeten in een rotatie gezet worden!
Hoe kan ik dit het beste doen in php?
Alleen de banners moeten gaan roteren,
dus geen page refresh!
Alvast bedankt voor de hulp
banners roteren met php?
Je bedoeld: rouleren?
Maar wel ervan uitgaande dat het geen banners zijn bestaande uit een image + link.
De banners die ik gebruik zijn vergelijkbaar als de codes van google adsense.
@Aar: Ja inderdaad dat bedoelde ik.
Zoals ik vertelde in het begin van deze topic
Ik heb banner, waar ik een code voor heb (Deze code is vergelijkbaar zoals google adsense code's)
Zie hieronder (een voorbeeld code):
<!-- BEGIN CODE -->
<script type="text/javascript" language="javascript" charset="utf-8" src="http://ads.advertising.com/ad/112752.js"></script>
<!-- END CODE -->
Dus ik ben op zoek naar een js script of iets anders die dit soort banner code's kan rouleren om de x aantal sec.
De vraag is dan alleen waar je die codes vandaan krijgt (aftelbaar, of zijn het er veel) en wat moet er in je code precies elke keer veranderen?
Gewijzigd op 30/12/2011 18:51:48 door - Ariën -
@ Erwin: Die code's zijn allemaal gedropd (om het zo maar even te zeggen) in een soort config file (.php) van daaruit gaan ze met een aanroep code naar de juiste pagina's (Dit heb ik gedaan, omdat ik moenteel meer dan 3000 pagina's heb)Er moet in de code niks veranderen, maar om de x aantal sec. een andere code neerzetten door middel van een refresh (Dus alleen een refresh op de banners en niet met behulp van een meta tag om de hele pagina te laten refreshen)Ik heb eerlijk gezegt nog nooit gewerkt met een setInterval()
setInterval is in dit geval denk het makkelijkste deel van je probleem. Check de link die ik meegaf en probeer dan het volgende:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
var int=self.setInterval("timed_function()",5000);
function timed_function(){
alert("boe!");
}
function timed_function(){
alert("boe!");
}
Met deze code krijg je dus elke 5 seconden een alert voor je neus.
Dan het andere probleem, hoe krijg je de code naar de browser. Ik denk dat dat het beste gaat met een AJAX call naar een php pagina die alleen een (random) code terugstuurt die je dan vervolgens kan gebruiken om de banner om te wisselen. Heb je ervaring met AJAX?
Nee ik heb geen ervaring met AJAX
Ik weet wel veel van html en van php
En ik weet redelijk verschillende dingen met Java Script (js)
http://www.w3schools.com/ajax/default.asp
Voorbeeld hoe ik het zou doen (met JQuery)
Code (php)
1
2
3
2
3
$.get("http://www.blabla.nl/ad_code.php",{id: 1},function(res){
//doe iets met res waar de code in zit
});
//doe iets met res waar de code in zit
});
De {id: 1} zijn de get parameters, in dit geval bijvoorbeeld de pagina id. Heb je geen parameters kan je het gewoon weglaten.
Tot slot, de function(res) is een callback als de AJAX call naar de server succesvol was en res bevat dan de return waarde van de server.
Enige wat je dan nog nodig hebt is de php pagina server side. In zijn simpelste vorm:
Ok bedankt, ik ga hier even mee aan de slag.