Banners moeten gaan roteren, maar lukt niet echt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henry V

Henry V

30/12/2011 18:10:29
Quote Anchor link
Wie kan mij eventueel helpen?

Ik heb nu al 2 dagen op google gekeken, maar ik kan niet vinden wat ik zoek.

Ik heb banners op mijn site staan. (geen image met link, maar vergelijkbaar zoals google ads)
Deze moeten in een rotatie gezet worden!

Hoe kan ik dit het beste doen in php?

Alleen de banners moeten gaan roteren,
dus geen page refresh!

Alvast bedankt voor de hulp

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 07:49:48

Obelix Idefix

Obelix Idefix

30/12/2011 18:15:27
Quote Anchor link
banners roteren met php?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/12/2011 18:16:15
Quote Anchor link
Je bedoeld: rouleren?

Henry V

Henry V

30/12/2011 18:23:07
Quote Anchor link
@Obelix: Nee niet in php. De file is toevallig php. De banners moeten om de x aantal sec. veranderen naar een andere banner (met .js o.i.d).
Maar wel ervan uitgaande dat het geen banners zijn bestaande uit een image + link.
De banners die ik gebruik zijn vergelijkbaar als de codes van google adsense.

@Aar: Ja inderdaad dat bedoelde ik.

Erwin H

Erwin H

30/12/2011 18:27:27
Quote Anchor link
Zijn je banners gewoon gif-jes (of png/jpg-jes)? In dat geval kan je met een setInterval in javascript om de zoveel seconden een andere src op je img tag zetten waardoor er dus een andere banner wordt ingeladen. http://www.w3schools.com/jsref/met_win_setinterval.asp

Henry V

Henry V

30/12/2011 18:36:21
Quote Anchor link
@Erwin: Nee het zijn geen gif-jes of png of jpg!
Zoals ik vertelde in het begin van deze topic
Ik heb banner, waar ik een code voor heb (Deze code is vergelijkbaar zoals google adsense code's)

Zie hieronder (een voorbeeld code):

<!-- BEGIN CODE -->
<script type="text/javascript" language="javascript" charset="utf-8" src="http://ads.advertising.com/ad/112752.js"></script>
<!-- END CODE -->

Dus ik ben op zoek naar een js script of iets anders die dit soort banner code's kan rouleren om de x aantal sec.

Erwin H

Erwin H

30/12/2011 18:42:08
Quote Anchor link
Sorry, even niet goed gelezen dan.... maar de basis van mijn antwoord is nog steeds hetzelfde. In eerste instantie zal je met setInterval() aan de slag moeten om om de zoveel seconden iets te veranderen.
De vraag is dan alleen waar je die codes vandaan krijgt (aftelbaar, of zijn het er veel) en wat moet er in je code precies elke keer veranderen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/12/2011 18:51:15
Quote Anchor link
je zou hem ook in PHP kunnen laten rouleren, met mt_rand()
Gewijzigd op 30/12/2011 18:51:48 door - Ariën -

Henry V

Henry V

30/12/2011 18:58:09
Quote Anchor link
@ Erwin: Die code's zijn allemaal gedropd (om het zo maar even te zeggen) in een soort config file (.php) van daaruit gaan ze met een aanroep code naar de juiste pagina's (Dit heb ik gedaan, omdat ik moenteel meer dan 3000 pagina's heb)Er moet in de code niks veranderen, maar om de x aantal sec. een andere code neerzetten door middel van een refresh (Dus alleen een refresh op de banners en niet met behulp van een meta tag om de hele pagina te laten refreshen)Ik heb eerlijk gezegt nog nooit gewerkt met een setInterval()

Erwin H

Erwin H

30/12/2011 19:15:34
Quote Anchor link
Tijd om iets te leren dus :-)

setInterval is in dit geval denk het makkelijkste deel van je probleem. Check de link die ik meegaf en probeer dan het volgende:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
var int=self.setInterval("timed_function()",5000);

function timed_function(){
  alert("boe!");
}

Met deze code krijg je dus elke 5 seconden een alert voor je neus.

Dan het andere probleem, hoe krijg je de code naar de browser. Ik denk dat dat het beste gaat met een AJAX call naar een php pagina die alleen een (random) code terugstuurt die je dan vervolgens kan gebruiken om de banner om te wisselen. Heb je ervaring met AJAX?

Henry V

Henry V

30/12/2011 19:24:42
Quote Anchor link
Ok, dat (setInterval) kan ik wel redelijk begrijpen denk ik :)
Nee ik heb geen ervaring met AJAX

Ik weet wel veel van html en van php
En ik weet redelijk verschillende dingen met Java Script (js)

Erwin H

Erwin H

30/12/2011 19:38:17
Quote Anchor link
Eigenlijk is Ajax niet zo moeilijk, zeker niet als je ook JQuery gebruikt. Hier is in elk geval een tutorial die misschien wat ver gaat. Laat het je niet afschrikken, met JQuery kan je een AJAX call in twee regels maken.
http://www.w3schools.com/ajax/default.asp

Voorbeeld hoe ik het zou doen (met JQuery)

Code (php)
1
2
3
$.get("http://www.blabla.nl/ad_code.php",{id: 1},function(res){
  //doe iets met res waar de code in zit
});

De {id: 1} zijn de get parameters, in dit geval bijvoorbeeld de pagina id. Heb je geen parameters kan je het gewoon weglaten.
Tot slot, de function(res) is een callback als de AJAX call naar de server succesvol was en res bevat dan de return waarde van de server.

Enige wat je dan nog nodig hebt is de php pagina server side. In zijn simpelste vorm:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
  //haal random code op
  echo $code;
?>

Henry V

Henry V

30/12/2011 19:45:02
Quote Anchor link
Ok bedankt, ik ga hier even mee aan de slag.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.