barcode onleesbaar bij schanner

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Php knipper

php knipper

25/06/2012 19:59:22
Quote Anchor link
er is mij gevraagt of ik een soort van ticket systeem kan maken , nu ben ik daar mee aan het exspirimentern en dat lukt redelijk. Echter gaat het nu fout bij het scannen van de barcode,

Afbeelding

in de plaats van 1340645139745 kreeg ik bij mijn scanner 7315241572272

nu vraag ik mij af wat zijn de regels van een barcode en wat is het beste font dat ik er voor kan gebruiken?

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 04:33:48

Crispijn -

Crispijn -

25/06/2012 20:20:07
Quote Anchor link
Staat dat font niet in de specs van je scanner? Er zijn diverse soorten barcodes. Wellicht gewoon wat uitproberen?

Ik noem maar wat:

http://www.barcodesinc.com/free-barcode-font/

Php knipper

php knipper

25/06/2012 21:05:45
Quote Anchor link
die heb ik al geprobeert en die nam hij ook niet aan. kan het zijn doordat ik die font vergroot tot 80. Of is er een font die door iedere scanner gebruikt wordt?

Erwin Goossen

Erwin Goossen

25/06/2012 23:16:39
Quote Anchor link
Het vergroten van de barcode heeft over het algemeen geen invloed op de scanner. Deze kijkt namelijk naar de verhoudingen tussen de witte en zwarte bars.
Wat wel belangrijk is om te weten is welk type barcode je nu op het ticket gebruikt en welk type barcode de scanner kan lezen. Het kan ook zijn dat je de scanner moet configureren. Dit staat dan weer in de handleiding welke bij de scanner zit. Hierin staan dan ook de configuratiebarcodes.

Ikzelf zou kiezen voor een EAN13 of een EAN8. Dit omdat dit redelijk compacte barcodes zijn. Daar je code al uit 13 chars bestaat zou ik voor ean13 gaan. Hier zijn ook fonts voor, echter niet altijd even gewelding.

Er is ook een script op http://www.ashberg.de/php-barcode/, welke afbeeldngen genereerd adhv de barcode en werkt wel goed. Alleen een kwestie van implementeren.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

De VeeWee

de VeeWee

26/06/2012 09:09:22

Php knipper

php knipper

26/06/2012 20:20:30
Quote Anchor link
op het beeldscherm kan ik ze wel scannen maar als ik ze af print mislukt het. Nu heb ik wat zitten proberen met qr codes maar nu maakt hij van ieder teken een qr code. zoals tezien bovenaan ( na een keer op F5 te drukken ).

Hoe kan ik dat oplossen?
Gewijzigd op 26/06/2012 20:20:39 door php knipper

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.