Barcode online afdrukken via Dymo LabelWriter 450 lukt niet
voor mijn bedrijf moet ik een barcode vanaf de website kunnen printen met mijn Dymo LabelWriter.
Bijvoorbeeld moet er een code39 barcode uitrollen met de tekens: CCSDID7 dat hij deze inclusief de barcode print.
Ik heb nu verschillende dingen geprobeerd maar het is me niet gelukt, ook via de dymo documentatie.
Wie heeft er ervaring mee en kan me ermee helpen?
Het liefste zou ik de printer zo spoedig mogelijk printend hebben.
Alvast bedankt!
hiermee heb ik het geprobeerd:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<HTML>
<HEAD>
<script LANGUAGE=VBScript>
Sub Btn1_onclick()
Dim DymoAddIn, DymoLabel
Set DymoAddIn = CreateObject("DYMO.DymoAddIn")
Set DymoLabel = CreateObject("DYMO.DymoLabels")
DymoAddIn.Open "http://chaterzcomputerservice.nl/includes/print_barcode.php?barcode_info=CCSDID7"
DymoLabel.SetField 1,"123456789"
DymoAddIn.Print 1, TRUE
End Sub
</SCRIPT>
<TITLE>Barcode Label Printing Demo</Title>
</HEAD>
<BODY>
<Bold>Label Printing Demo</Bold><p>
<INPUT TYPE=BUTTON NAME=Btn1 VALUE="Print Label">
</BODY>
</HTML>
<HEAD>
<script LANGUAGE=VBScript>
Sub Btn1_onclick()
Dim DymoAddIn, DymoLabel
Set DymoAddIn = CreateObject("DYMO.DymoAddIn")
Set DymoLabel = CreateObject("DYMO.DymoLabels")
DymoAddIn.Open "http://chaterzcomputerservice.nl/includes/print_barcode.php?barcode_info=CCSDID7"
DymoLabel.SetField 1,"123456789"
DymoAddIn.Print 1, TRUE
End Sub
</SCRIPT>
<TITLE>Barcode Label Printing Demo</Title>
</HEAD>
<BODY>
<Bold>Label Printing Demo</Bold><p>
<INPUT TYPE=BUTTON NAME=Btn1 VALUE="Print Label">
</BODY>
</HTML>
wie weet wat te doen?
Christian Snijders op 22/03/2013 11:39:14:
Goedendag,
voor mijn bedrijf moet ik een barcode vanaf de website kunnen printen met mijn Dymo LabelWriter.
Bijvoorbeeld moet er een code39 barcode uitrollen met de tekens: CCSDID7 dat hij deze inclusief de barcode print.........
Bijvoorbeeld moet er een code39 barcode uitrollen met de tekens: CCSDID7 dat hij deze inclusief de barcode print.........
Op de volgende website zie ik een uitleg hoe je javascript kan gebruiken om een label te printen, kan je hier niet verder mee?
Website
Marvin Houweling op 22/03/2013 11:50:30:
Op de volgende website zie ik een uitleg hoe je javascript kan gebruiken om een label te printen, kan je hier niet verder mee?
Website
Christian Snijders op 22/03/2013 11:39:14:
Goedendag,
Website
Dat heb ik al geprobeerd of kunt u misschien voor mij een voorbeeldje maken welke wel werkt?
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 22/03/2013 11:59:37 door Christian Snijders
PHP-oplossing voor code 39 eens proberen via de gratis download.
In plaats van een barcode-afbeelding kun je tekst in een barcode-font printen:
http://www.barcodesinc.com/free-barcode-font/
Je kunt deze In plaats van een barcode-afbeelding kun je tekst in een barcode-font printen:
Ward van der Put op 22/03/2013 13:04:42:
Je kunt deze PHP-oplossing voor code 39 eens proberen via de gratis download.
dat lukte helaas ook niet :(
Voor mijn eigen webwinkels gebruik ik beide soorten barcodes: de KIX-barcode van PostNL printen we met een barcode-font en de EAN-13-barcode genereren via de download die ik noemde.
Ward van der Put op 22/03/2013 13:50:17:
Wat lukt er dan niet? Foutmeldingen?
Voor mijn eigen webwinkels gebruik ik beide soorten barcodes: de KIX-barcode van PostNL printen we met een barcode-font en de EAN-13-barcode genereren via de download die ik noemde.
Ja maar hoe geef ik die printopdracht via html aan mijn dymo, dat lukt me dus niet, krijg geen foutmelding en er komt enkel "test" uitrollen
Dus je wilt niet Ctrl+P of bijvoorbeeld Bestand > Afdrukken kiezen in een browser, maar op afstand en automatisch etiketten uit de Dymo laten rollen? Bedoel je dat?
Ward van der Put op 22/03/2013 13:54:52:
Dus je wilt niet Ctrl+P of bijvoorbeeld Bestand > Afdrukken kiezen in een browser, maar op afstand en automatisch etiketten uit de Dymo laten rollen? Bedoel je dat?
echt door bijvoorbeeld op een <input type='button' value='print' onclick='print_barcode()' /> te klikken.
Dus echt allemaal JS gerelateerd
Ik hoop niet dat je automatisch zou kunnen printen. Zou wat wezen, kom je op een site en gaat je printer spontaan door zijn papier heen.
- SanThe - op 22/03/2013 13:59:10:
Is wel gebruikelijk, maar dan anders. Als klanten hun bestelling hebben afgerond, moet er in het magazijn vervolgens automatisch een pakbon uit de printer rollen. Mét barcodes, om pickfouten te voorkomen.Ik hoop niet dat je automatisch zou kunnen printen. Zou wat wezen, kom je op een site en gaat je printer spontaan door zijn papier heen.
Maar de oplossing is dus een printknop:
In CSS kun je met media="print" en display: none vervolgens alles verbergen dat je niet wilt printen.
Ward van der Put op 22/03/2013 14:04:15:
In CSS kun je met media="print" en display: none vervolgens alles verbergen dat je niet wilt printen.
- SanThe - op 22/03/2013 13:59:10:
Is wel gebruikelijk, maar dan anders. Als klanten hun bestelling hebben afgerond, moet er in het magazijn vervolgens automatisch een pakbon uit de printer rollen. Mét barcodes, om pickfouten te voorkomen.Ik hoop niet dat je automatisch zou kunnen printen. Zou wat wezen, kom je op een site en gaat je printer spontaan door zijn papier heen.
Ja maar dan komt de barcode niet uit de dymo en krijg ik een wit printje.
Hoe ziet het afdrukvoorbeeld in je browser eruit?
Ward van der Put op 22/03/2013 14:24:31:
Hoe ziet het afdrukvoorbeeld in je browser eruit?
Daar staat de barcode gewooon maar hij komt niet uit de dymo..