Basic ajax probleempje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »
Cedric

Cedric

29/10/2007 18:29:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik ben vandaag eens begonnen met ajax leren, en moet zeggen het ziet er mooi uit. Maar ik stuit nu op een probleempje: Als ik in een form wat tik krijg ik om de zoveel tijd een alert met "forbidden" erin. Ik zie dat in dat script ook staat datie telkens een alert geeft als er een fout komt. Maar ik snap echt niet hoe het zou komen dat er een fout is, maarja, ik kan het natuurlijk ook nog niet. Dit is wat ik heb.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<script type = "text/javascript" src = "../ajax.js"></script>
<script type = "text/javascript">
function getLastname()
{
    var url = "lastname.php?qrnd=" + Math.random() + "&sFirstname=" + document.getElementById('sFirstname').value;
    xmlHttp = GetXmlHttpObject(changeLastname);
    xmlHttp.open("GET", url , true);
    xmlHttp.send(null);
}

function changeLastname()
{
    if(xmlHttp.readyState == 4 || xmlHttp.readyState == "complete")
    {
        if(xmlHttp.status == 200)
        {
            document.getElementById('sLastname').innerHTML = xmlHttp.responseText;
        }
        else
        {
            alert( xmlHttp.statusText);
        }
    }
}
</script>
<strong>Voer je voornaam in:</strong>
<br />
<input type = "text" id = "sFirstname" onkeyup="getLastname()" /><a href = "#" onclick = "getLastname()">Wat is mijn achternaam?</a>
<br /><br />
<strong>Je achternaam is:</strong>
<br />
<span id = "sLastname"> </span>

http://freshcreations.be/ajax/lastname/ Tik er maar eens op los, je ziet wel wat ik bedoel :)

Heeft iemand een idee waarom ik telkens de alert "forbidden" krijg? Ik zou het graag weten en zou graag kunnen verder leren met ajax ;)
Edit:

Het script dat ik hier gebruik om te oefenen komt van hier: http://www.tbforum.nl/artikel/75346.html Ik heb wel wat accolades toegevoegd, want die klopten volgens mij niet...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Cedric

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 06:01:08

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

29/10/2007 19:46:00
Quote Anchor link
Je achternaam is:
Je moet wel een voornaam invullen

ja man, ben ej stooooooooooooooooned ofzooooooooooooooooooo??

gistere ochtend was ik dronke man.. iedereen midden in de nacht bellen enzo, en onzichtbarebootmobiel roepen :S laag nivo xD

Jelmer -

Jelmer -

29/10/2007 19:53:00
Quote Anchor link
Tommy, al jouw posts zijn van laag niveau... Je had je de moeite kunnen besparen het bij deze post apart te vermelden.

Cedric, wat krijg jij te zien waneer je lastname.php direct aanroept? Zou het kunnen dat een htaccess-bestand jouw ip-adres/browser blokkeert? Hier gaat alles prima (Safari 3.0.3, MacOS)

Probeer ook eens met Firefox + Firebug na te gaan wat er precies gebeurt. Hiermee kan je XMLHttpRequest precies volgen, en eventuele foutmeldingen opvangen.

Cedric

Cedric

29/10/2007 19:57:00
Quote Anchor link
Ik zit momenteel op een oude bak met enkel IE7, dus FF kan ik niet testen. Als ik lastname.php aanroep krijg ik te zien 'Je moet wel een voornaam invullen'. (wat normaal is)

Ook merk ik dat als ik snel F5 druk op lastname.php dat ik ook een 403 error krijg. (Dit is wat het ajax gedeelte ook doet) Maar waarom gebeurt dit?

Jelmer -

Jelmer -

29/10/2007 20:03:00
Quote Anchor link
Cedric schreef op 29.10.2007 19:57:
Ook merk ik dat als ik snel F5 druk op lastname.php dat ik ook een 403 error krijg. (Dit is wat het ajax gedeelte ook doet) Maar waarom gebeurt dit?

Dat komt omdat je bij iedere keer dat je op een toets drukt, dus een letter intikt je script gaat zoeken naar de achternaam. Heb je een naam van 10 letters, dan wordt de site 10 keer aangevraagd. Typ je een beetje snel, dan heb je 10 verbindingen tegelijk met de site. Misschien dat je webhoster maatregelen heeft genomen tegen een boel requests vanaf 1 computer tegelijkertijd, en zie je daarom die foutmelding.

Probeer met setTimeout() een timeout in te bouwen, zodat hij pas gaat zoeken waneer jij twijfelt of klaar bent met typen.

Cedric

Cedric

29/10/2007 20:08:00
Quote Anchor link
Ik ben namelijk nog maar net begonnen met ajax/js en zou het graag zo simpel mogelijk houden met de beginnende scripts. Ik merk dat er nog een aantal mensen zijn die hetzelfde zien als ik en mensen waar het goed gaat. Op tutorialsite's met gelijkaardige scripts (w3schools) werken die scripts, en ik zou het graag ook bij mij werkend hebben.

Ik denk niet dat het aan de hoster ligt, aangezien er mensen zijn waar alles wel goed gaat... Een Timeout() zal wel in JS moeten, en dat is precies wat ik nu probeer te leren... :S

Jason de Ridder

Jason de Ridder

29/10/2007 20:14:00
Quote Anchor link
Prototype --> http://www.prototypejs.org
Of een extended versie:
Mootools --> http://www.mootools.net

Is stukken makkelijker dan zelf je XMLHTTP requests, te schrijven

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

29/10/2007 20:19:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 29.10.2007 19:53:
Tommy, al jouw posts zijn van laag niveau... Je had je de moeite kunnen besparen het bij deze post apart te vermelden.
...

l*l..

mare ik heb het topic niet gelezen, is er gezegt dat je een javascript framework nodig hebt? want dat is denk ik wat je eerst moet gaan uitzoekn, of zelf iets zoiets maken..

best hoog nivo nou hè.. :P

Jelmer -

Jelmer -

29/10/2007 20:35:00
Quote Anchor link
Een framework heeft er weinig mee te maken momenteel. Het probleem is dat je te veel requests achter elkaar doet, en dat is simpelweg niet nodig. setTimeout is de oplossing hiervoor:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
window.onload = function() {
    var inputNode = document.getElementById('sFirstname');
    var timeout = null;

inputNode.onKeyDown = function()
    {
        if(timeout)
            clearTimeout(timeout);

timeout = setTimeout(getLastName, 500);
    }
}

Als je je 'onkeydown' attribuut weglaat, en het bovenstaande scriptje toevoegd aan het stuk script dat je al hebt, zou het beter moeten gaan.

Cedric

Cedric

30/10/2007 10:17:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 29.10.2007 20:35:
Als je je 'onkeydown' attribuut weglaat, en het bovenstaande scriptje toevoegd aan het stuk script dat je al hebt, zou het beter moeten gaan.

Als ik onkeydown weglaat in mijn html pagina, op wat moet ik dan de functie getLastname(); triggeren in het form?

- wes  -

- wes -

30/10/2007 10:18:00
Quote Anchor link
PM jacco ff, die heeft niets te doen en is ajaxfan
of kalle, zelfde reden

Cedric

Cedric

30/10/2007 10:19:00
Quote Anchor link
Ik val liever geen mensen lastig via PM, als ze zin hebben om te helpen reageren ze wel in het topic :)

Jelmer -

Jelmer -

30/10/2007 10:23:00
Quote Anchor link
window.onload wordt uitgevoerd waneer de pagina laadt. op dat moment hang ik aan het veld een onKeyDown callback (regel 5 in mijn code-blokje) en dat vervangt het onkeydown-attribuut van je input-element.

Cedric

Cedric

30/10/2007 10:25:00
Quote Anchor link
Ja, dat dacht ik, alleen wordt er dan totaal niks meer uitgevoerd, ik mag nog zolang wachten of ik wil, ik krijg geen reactie van de .php pagina.
Edit:
Hier kan je live meevolgen: http://freshcreations.be/ajax/lastname/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Cedric

- wes  -

- wes -

30/10/2007 10:25:00
Quote Anchor link
Kalle mag je altijd lastigvallen met vragen over ajax

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

30/10/2007 10:56:00
Quote Anchor link
Ik vind dit persoonlijke een makkelijke:
http://www.twilightuniverse.com/projects/sack/

Kan je deze tutorials bij gebruiken:
http://www.dhtmlgoodies.com/index.html?page=ajax

Cedric

Cedric

30/10/2007 11:01:00
Quote Anchor link
Ik zoek geen framework of een kit oid. Maar hoe ik mijn probleem op een normale manier (dus basic) kan oplossen. De manier van Jelmer is zeer goed, alleen werkt die nog niet ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.