Basing hulp, bestaat dit?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »
Peter freak

Peter freak

21/05/2015 18:11:19
Quote Anchor link
Ik ben aan het stoeien om een PSD om te zetten naar bootstrap. Gaat best moeizaam met mijn beperkte basing skills, maar het gaat. Constant meten in PS, aanpassen in html/css. Een megaklus. Nu heb ik een trucje ontdekt. Als body background gebruik ik het designs, zodat ik daar weer overheen de website kan opbouwen. Door backgrounds in mijn werk een opacity mee te geven, kan ik het design er nog doorheen zien. Werkt geweldig, maar soms ook verwarrend. Want nu helemaal makkelijk zou zijn, is als er een tool zou bestaan waarbij ik geen opacity meer hoef mee te geven. Ik zou het design eigenlijk over mijn werk heen moeten kunnen projecteren, waarbij ik de transparantie met een druk op de knop kan aanpassen.
Mij wepdeveloper tool moet nog wel blijven werken. Als ik het design als een shadowbox over mijn werk projecteer, werkt mij "display style information" niet meer goed.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die dit bedacht heeft. Helaas kan ik echter geen tool vinden die dit voor mij oplost. De vraag is nu, heeft iemand zoiets moois ooit ergens gezien?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 15:09:54

Daan Slagter

Daan Slagter

21/05/2015 20:25:36
Quote Anchor link
Ik heb hier nooit aan gedacht maar ik ga dit zeker onthouden, klinkt heel slim om je ontwerp als achtergrond in te stellen.

Peter freak

Peter freak

21/05/2015 20:35:25
Quote Anchor link
Werkt echt erg handig.
Maar nu nog een manier om het design eenvoudiger over je creatie heen te projecteren. Hoe verder je geraakt, hoe lastiger het wordt om te onderscheiden wat design is, en wat creatie. En om het helemaal af te maken, zou je het design verticaal moeten kunnen schuiven over je creatie. Erg handig als je eerst de header en footer zou willen doen.

21/05/2015 20:40:56
Quote Anchor link
Meten in PS?
Wat ik weet van stijlmensen die ik eerder heb ontmoet is dat een PSD eerst omgezet wordt naar een gerasterd formaat. Door de lagen in PS aan en uit te zetten worden de verschillende exportbestanden (jpg,gif,png etc.) aangemaakt voor de verschillende items van de layout. Waar die precies komen te staan staat van te voren niet vast, omdat resoluties van apparaten en browservensters onderling per definitie verschillen. Want als de resolutie van te voren vast zou staan hoef je de layout (meestal) niet in verschillende lagen te verdelen met HTML en CSS, dan kan je volstaan met een ongelaagde setting.
Als je toch nog wilt (of moet) meten dan zou het kunnen helpen om de verschillende items te inspecteren met de debugging tools van je browser, je kunt dan de plaats waar ze staan meteen aanpassen. Het scheelt de nodige pageloads en wachttijd. Gebruik een UHD-scherm of een dual-monitor indeling zodat je zowel PS als de browser tegelijk kunt zien. Scheelt weer wisselen tussen vensters.
Gewijzigd op 21/05/2015 20:41:51 door

Peter freak

Peter freak

21/05/2015 21:35:16
Quote Anchor link
Omzetten naar een gerasterd formaat? Waarom zou ik dat willen?
Ik moet toegeven dat ik het PSD naar html omzetten zelf heb aangeleerd, dus wellicht is mijn werkwijze fout. Een PSD is 1:1, dus er hoeft niets geschaald te worden. De PSD moet 1:1, pixel op pixel omgezet worden naar html. Door lagen te selecteren kun je de afbeeldingen uit de PSD filteren en appart opslaan. Maar op een zeker moment moet er toch html/css geschreven worden om de afbeeldingen en teksten op zijn plaatst te krijgen. En dat is waar mijn oplossing om de hoek komt kijken.

22/05/2015 09:19:19
Quote Anchor link
Je wilt het doorgaans rasteriseren omdat je dat met de geëxporteerde items toch moet doen wil het weergegeven kunnen worden in een standaard-browser, die snappen het PSD-formaat niet, of Gimp of wat dan ook. Uiteraard moet je nooit je master PSD rasteriseren, dan raak je data kwijt.

Maar als het omzetten naar HTML/CSS erg veel tijd kost of vaker terugkomt, dan is dat proces een goede om te automatiseren. Wat dan mogelijk een optie zou kunnen zijn is om elke laag met transparantie te exporteren naar bijvoorbeeld het PNG-formaat. (lossless, ondersteunt alpha). Je kunt dan die bestanden met een stukje PHP automatisch bijsnijden, en de coordinaten van het bijsnijden gebruiken om meteen de bijbehorende HTML en CSS te genereren. Dan zou je het ook nog volledig kunnen automatiseren als je bv. die geëxporteerde lagen een volgnummer geeft in de bestandsnaam, zodat je eenvoudig de CSS z-index kan bepalen.

Voor automatisch bijsnijden hoef je niet eens ingewikkelde code te schrijven. Je kunt vanaf boven, links, rechts en onder alle beeldpuntjes op een lijn aflopen om te bepalen of er voldoende irrelevante informatie in zit zodat die kan worden gedumpt.

Om je vraag te beantwoorden; nee ik heb zo'n tool nog niet gezien, maar ik kan me niet voorstellen dat je die tool niet zelf in een uurtje kunt schrijven.

Enig manco aan deze opzet zou kunnen zijn dat je tekstlagen niet wilt rasteriseren vanwege meertaligheid. Maar voor die lagen zou je een uitzondering kunnen inbouwen. Hangt er vanaf hoeveel tekst er in je ontwerp zit.

Oh kijk, er zijn al meerdere tooltjes beschikbaar op het www, oa. http://www.psdtoweb.de
Maar let wel: "layer effects and adjustment layers need to be rasterized"
Gewijzigd op 22/05/2015 12:42:37 door

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.