Basis voor nieuwe site
Hey, ik ben een totale n00b in PHP en ik sta op het punt een nieuwe site met PHP. Ik zou graag werken met een navigatiesysteem dat ik op andere site al gezien heb. Dat gaat als volgt : een andere pagina bereik je bvb: index.php?page=guides. Op deze site heb ik al een soort guide hiervoor gevonden maar hierbij moet atijd de gehele pagina herladen worden. Kent iemand een manier om dit zonder herladen te doen ? Bedankt
omdat je gewoon elke keer een andere content gaat inladen....
Frames zijn dan de optie. Maar daar zitten vind ik bezwaren aanvast...
tja, frames.... Is er echt geen manier om maar een deel van de site te herladen, zoals bij frames?
Jaap:
Nee,
Als je frames gaat gebruiken,
moet je niet met index.php?page= werke he....
Kan je beter met
<a href="page.php" target="frame">link</a>
doen... ;)
Ik vind frames niet echt handig. Op een andere site die ik heb gemaakt(www.artbyhazel.tk) gebruikte ik frames, maar zodra je een pagina had met wat langere tekst, kreeg je inplaats van 1 schuifbalk, twee schuifbalken...
Nee het gaat niet...
Pieter:
Ik vind frames niet echt handig. Op een andere site die ik heb gemaakt(www.artbyhazel.tk) gebruikte ik frames, maar zodra je een pagina had met wat langere tekst, kreeg je inplaats van 1 schuifbalk, twee schuifbalken...
ken je de optie scrolling="auto" of scrolling="no" bij <frame ...> niet denk ik...
Pieter:
Tja spijtig, kan iemand mij dan vertellen hoe ze het op de site gedaan hebben : http://www.rsrclan.com/
heb je hen zelf al gevraagd?
Gewijzigd op 11/11/2004 15:03:00 door John de Boer
ik ken die optie (is ook toegepast) maar het probleem is dat er maar 1 scroll mag zijn in plaats van 2
Gewijzigd op 11/11/2004 15:07:00 door Winston Smith
of zoals kasper al zegt kun je misschien beter iframes gebruiken
Gewijzigd op 11/11/2004 15:07:00 door John de Boer
tja, maar heeft iemand nu een oplossing voor mijn niewe site ?
tja, zoals ik het zie is de oplossing al gegeven of je zoekt ff op de site...
Ik weet niet precies hoe die dat heeft gedaan, maar hij zei dat dat met switch kon. Heb toen het een en ander uitgezocht, en uiteindelijk ook een switch-statement gemaakt. Maar uiteraard werkte dat niet bij mij.
Hoe dan ook, heb een tutorial geschreven over switches op deze site en misschien dat je dat kan combineren met iframes of zo?
Overigens heeft linkage ook zoiets wat jij wil en dat vind ik er persoonlijk wel cool uitzien! Hij werkt ook met frames...
Kan iemand me even uitleggen wat iframes precies zijn ?
Kasper, heb je tutorial net gezien, bevat denk ik wel wat ik nodig heb. Thx
Pieter:
Kan iemand me even uitleggen wat iframes precies zijn ?
Als je op Google zou zoeken op iframe zou je vast het 1 en ander tegen gekomen zijn...
bijv. http://www.handleidinghtml.nl/html/elementen/iframe.html of http://www.htmlhelp.com/reference/html40/special/iframe.html
Gewijzigd op 11/11/2004 15:21:00 door John de Boer
ok, ik denk dat ik met al deze info wel een tijdje verder kan
dat het net lijkt of de inhoud alleen word geladen komt daardat je of: de pagina al een keer heb bezocht, of dat het zon klenie pagina is.
Quote:
dat het net lijkt of de inhoud alleen word geladen komt daardat je of: de pagina al een keer heb bezocht, of dat het zon klenie pagina is.[/QUOTE]
Inderdaad iframes en PHP...en kleine paginaatjes...
voor het beoogde effect !
Inderdaad iframes en PHP...en kleine paginaatjes...
voor het beoogde effect !